Door de zetgroep van de machine te smeren, zorg je ervoor dat de mechanische onderdelen soepel blijven bewegen voor een optimale werking van de machine. Gebruik Philips/Saeco-smeermiddel. In het onderstaand filmpje wordt getoond welke onderdelen je moet smeren. Smeren:
Frequentie waarmee de zetgroep moet worden gesmeerd: • Als je 1-5 tassen per dag zet, zou je de zetgroep elke 4 maanden moeten smeren. • Als je 6-10 tassen per dag zet, zou je de zetgroep elke 2 maanden moeten smeren. • Bij meer dan 10 tassen per dag, zou je de zetgroep elke maand moeten smeren.
Zorg dat de zetgroep van de espresso apparaat in de neutrale stand staat voordat je de zetgroep plaatst. In het onderstaande filmpje wordt gedemonstreerd hoe je dit doet. Als je problemen heeft bij het plaatsen van de zetgroep van de koffiemachine:
Zorg dat de zetgroep van de espresso apparaat in de neutrale stand staat voordat je de zetgroep verwijdert.
Als je problemen hebt bij het verwijderen van de zetgroep van het espresso machine:
Verwijder de zetgroep nooit tijdens het ontkalken. Wacht altijd eerst tot het ontkalkingsproces is afgelopen.
Ja, het is niet ongewoon dat het lekbakje van het espresso machine erg snel vol raakt. Dit betekent niet dat er iets mankeert aan de machine. Tijdens het gebruik worden de interne leidingen doorgespoeld met water dat automatisch in het lekbakje terechtkomt. Dit is van buiten niet zichtbaar, zodat het kan lijken alsof het lekbakje erg snel vol raakt. • Proper en leeg maken zorgt voor optimale prestaties van de machine. • Leeg en reinig het lekbakje wanneer de indicator 'lekbakje vol' wordt weergegeven op het lekbakje. Tip: Je kan een kop onder de koffietuit plaatsen en daarin het water opvangen dat tijdens het automatisch spoelen/reinigen uit de tuit komt.
Leeg de koffiediklade altijd terwijl het espresso machine aan staat. Als je de koffiediklade leegt terwijl de machine af staat, wordt de koffiecyclusteller niet gereset en verdwijnt het bericht niet. Plaats de koffiediklade bovendien niet te snel terug. Wacht ongeveer 5 seconden voordat je de koffiediklade weer in de machine plaatst.
Er komt alleen water uit het espresso machine en/of er worden geen bonen gemalen als de koffietrechter verstopt is. • Haal de zetgroep uit het apparaat en maak de koffietrechter schoon met het uiteinde van een lepel. Bekijk de instructievideo. • Als er geen trechter voor voorgemalen koffie is, plaats je het uiteinde van de lepel van de onderkant in de koffietrechter. • Als je een Moltio- of GranBaristo-machine met een uitneembaar koffiebonenreservoir hebt, moet je dit reservoir te verwijderen en demonteren. Verwijder eventuele bonen die in de twee afzonderlijke delen vastzitten.
De koffietrechter ontstoppen
Hieronder wordt uitgelegd wat er aan de hand is als de foutcode E01, E03, E04, E05, E14 op het display van het espresso machine verschijnt. Als er een andere foutcode verschijnt, kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice. • Haal de zetgroep uit het apparaat en maak de koffietrechter proper met het uiteinde van een lepel. • Als er geen trechter voor voorgemalen koffie is, steek je het uiteinde van de lepel aan de onderkant in de koffietrechter.
E01
De koffietrechter zit verstopt met gemalen koffie.
De koffietrechter ontstoppen:
E03 • Spoel de zetgroep af met proper water en besteed hierbij met name aandacht aan de filter. • Smeer de zetgroep volgens de aanwijzingen bij reiniging en onderhoud.
De zetgroep zit verstopt of is niet goed gesmeerd.
E04: • Spoel de zetgroep af met proper water en besteed hierbij met name aandacht aan de filter. • Smeer de zetgroep volgens de aanwijzingen in het gedeelte over reiniging en onderhoud. • Plaats de zetgroep terug en zorg dat deze goed vastzit. Bij juiste plaatsing klikt de zetgroep vast. • Schakel de machine uit en weer in. E05: • Er zijn meerdere mogelijke oorzaken; vraag onze klantenservice om hulp. E14: • De machine is oververhit. • Schakel de machine uit en wacht 60 minuten.
De zetgroep zit verstopt, is niet goed gesmeerd of zit niet goed op zijn plaats.
Als er slechts een paar druppels koffie uit de espresso machine komen, kan dit te wijten zijn aan verschillende oorzaken. 1. De zetgroep zit verstopt of is niet goed gesmeerd. • Spoel de zetgroep af met proper water en besteed hierbij met name aandacht aan het filter. • Smeer de zetgroep volgens de aanwijzingen in het gedeelte over reiniging en onderhoud.
2. De koffietuit zit verstopt. • Reinig de koffietuit met een naald.
3. De waterfilter (bijvoorbeeld AquaClean/Brita) is niet goed voorbereid of zit verstopt. • Haal de filter uit het waterreservoir en dompel het ondersteboven in water. • Plaats de filter terug en laat 2-3 kopjes heet water uit de machine komen. • Als het probleem hierna nog steeds niet is opgelost, zet je een kop koffie zonder de filter te gebruiken. Als dit lukt, weet je dat de filter verstopt zit en vervangen moet worden .
4. De machine moet worden ontkalkt. • Ontkalk de machine met het Philips/Saeco-ontkalkingsmiddel.
Als het espresso machine waterige koffie produceert, zijn er verschillende mogelijke oorzaken en oplossingen. • Het Saeco Adapting System is nog niet klaar met afstellen. Zet nog een paar tassen koffie. • Spoel de zetgroep af met proper water, vooral de filter op de zetgroep. • Smeer de zetgroep volgens de aanwijzingen in het gedeelte over reiniging en onderhoud.
1. Tijdens het eerste gebruik:
3. De koffietrechter zit verstopt met gemalen koffie. Ontstop de koffietrechter: • Haal de zetgroep uit het apparaat en maak de koffietrechter proper met het uiteinde van een lepel. • Als er geen trechter voor voorgemalen koffie is, steek je het uiteinde van de lepel onderaan in de koffietrechter.
Als de melkbeker de melk niet opschuimt, zijn er verschillende mogelijke oorzaken en oplossingen. 1. De onderdelen van de melkbeker zijn vuil. • Demonteer alle onderdelen en was ze af met warm water/afwasmiddel. 2. De tuit van de melkbeker is niet volledig uitgetrokken. • Controleer of de tuit volledig is uitgetrokken. 3. De melkslang is niet goed aangesloten op het opschuimelement. • Maak de melkslang goed vast aan het opschuimelement.
You are about to visit a Philips global content page
Continue