NL
FR
0

Winkelwagen

Er zitten momenteel geen artikels in uw winkelwagen.

    Philips-ondersteuning

    De Philips Airfryer werkt niet of gaat niet aan

    Gepubliceerd op 15 december 2024

    Als de Philips Airfryer helemaal niet inschakelt of wel inschakelt, maar niet werkt of opwarmt, lees dan onderstaand artikel voor mogelijke oorzaken en oplossingen.

    • Zorg er altijd voor dat de stekker van de Airfryer goed in het stopcontact zit.  
    • Als er te veel apparaten zijn aangesloten op hetzelfde stopcontact, werkt uw Philips Airfryer mogelijk niet. Haal de stekkers van de andere apparaten uit het stopcontact, of gebruik een ander stopcontact.  
    • Bij analoge apparaten kan het zijn dat de timer tikt, maar het apparaat niet opwarmt. Zorg er in dat geval altijd voor dat de stekker van de Airfryer goed in het stopcontact zit. 

    De lade is niet volledig gesloten
    Sommige airfryer-modellen hebben de pandetectiefunctie. Met deze functie worden de verwarming en de ventilator uitgeschakeld als u de pan van de airfryer verwijdert.
    Zorg ervoor dat u de pan in de airfryer hebt geplaatst en dat de lade volledig gesloten is. Anders kan uw airfryer niet worden ingeschakeld.

     

    Pandetectiemechanisme is mogelijk defect
    Verwijder de pan uit uw airfryer en controleer de plastic onderdelen, met name de randen van de pan, op barsten/beschadigingen (zie onderstaande afbeelding). Neem contact met ons op voor verdere hulp als u beschadigingen of barsten opmerkt. 


    Specifiek voor de modellen HD9880/HD9875/HD9876: verwijder de airfryerpan uit de lade en draai deze ondersteboven. De pandetectiemodule bevindt zich aan de rechterkant naast de uitsparing voor de mandhandgreephouder (zie onderstaande afbeelding).

    Aan één kant ziet u een kleine plastic afdekking (zie onderstaande afbeelding). Als dat ontbreekt, werkt de pandetectie niet. Neem in dat geval contact met ons op via www.philips.com/contact. Wij helpen u graag verder.

     

    De temperatuur is te laag ingesteld
    Als u uw Airfryer instelt op 40 °C of minder, kan het lijken alsof het apparaat niet warm wordt (met name wanneer de omgevingstemperatuur vergelijkbaar is). 

    Controleer de op uw Philips Airfryer ingestelde temperatuur en verhoog deze indien nodig.

     

    Er is geen tijd ingesteld of er is een te korte bereidingstijd ingesteld (analoge airfryer)

    Stel de analoge timer in op de gewenste bereidingstijd (zie onderstaande video). Als de gewenste bereidingstijd minder dan 10 minuten is, draait u de timer naar ongeveer 15 minuten en draait u deze vervolgens terug naar de gewenste kortere bereidingstijd.

    Pandetectiemechanisme
    Play Pause

    Onderstaande informatie is alleen van toepassing op NA55x-modellen.

     

    Als u de stoomgerelateerde functie van de NA55x Airfryer gebruikt en het waterreservoir niet goed is geplaatst of er geen water in zit, detecteert het apparaat dit en begint het pictogram (zie onderstaande afbeelding) te knipperen. Zorg ervoor dat er voldoende water in het reservoir zit en duw het reservoir op zijn plaats. Druk vervolgens op de start-/pauzeknop om de bereiding te starten. Het pictogram verdwijnt.

    Wateraanduiding

    Als de vorige oplossing het probleem niet oplost, is het verwarmingselement van uw Philips Airfryer mogelijk defect. Neem in dit geval contact met ons op voor verdere assistentie. 

    Contact opnemen met Philips

    We helpen u graag verder.

    Contact opnemen met Philips

    We helpen u graag verder.

    Hebt u een andere vraag?

    Ontdek alle ondersteuningsopties van Philips

    U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.