Het is niet nieuw dat mannen graag goed voor de dag komen. Uit recent onderzoek* blijkt dat een derde van alle mannen ruim een half uur per dag aan hun uiterlijk besteden. Dat is makkelijker dan ooit met alle verschillende styling- en scheerapparatuur die tegenwoordig verkrijgbaar zijn, maar zeker niet van gisteren. 80 jaar geleden, in 1939, introduceerde Philips de eerste Philishave. In al deze jaren zijn mannen zich blijven verzorgen en scheren, maar er zijn ook een paar opvallende zaken veranderd.
Lees hieronder verder ↓
Waar de man 80 jaar geleden gladgeschoren en met lange bakkebaarden voor de dag kwam, schieten nu de barbershops als paddenstoelen uit de grond vanwege de toenemende populariteit van baarden en snorren in allerlei stijlen en vormen. Iedereen loopt met zijn eigen unieke look naar buiten. En ook thuis creëren en experimenteren we er tegenwoordig op los: elke gewenste look is eenvoudig te realiseren, met een daarvoor speciaal ontworpen styling- of scheerapparaat. Vanaf 1939 veranderde Philips het scheerritueel aanzienlijk met de introductie van de Philishave – het eerste elektrisch roterend scheerapparaat. Het apparaat, oorspronkelijk gebaseerd op een fietsdynamo, is tot op de dag van vandaag populair; in 2018 werd het miljardste exemplaar verkocht.
Waardering en advies van anderen is fijn! Toen en nu. Was het vroeger van een vader, broer of vriend, nu wordt er flink geshowd en gemodelleerd op Social Media. Met de komst van het internet en online influencers verschuift deze zoektocht naar stijladvies van real live naar online. Er wordt door mannen stelselmatig gezocht naar verschillende type baardstijlen, zoals: de goatee, een kort getrimde baard rondom de mond, de short beard, een stoppelbaard, de magnum, een korte baard met een langere snor en de hipster beard, een volle wat langere baard. Ook zoeken mannen steeds vaker naar YouTube tutorials voor stijladvies.
Lees hieronder verder ↓
In al deze jaren is Philips wereldwijd leading in Male Grooming en heeft een flink aantal innovaties met bijbehorende patenten op zijn naam. Philips blijft zich focussen op innovaties en persoonlijke oplossingen, ook op het gebied van verzorging. De enorme expertise, de inzichten en vooruitstrevende blik van de product ontwikkelaars maakt Philips’ scheerapparaten uniek. En omdat iedere man en iedere huid anders is, biedt Philips een brede range aan scheer- en grooming producten aan. Zodat mannen de beste versie van zichzelf kunnen zijn met een scheerritueel dat bij hun wensen en behoeften past. *Philips Global Male Grooming Trends, 2018
You are about to visit a Philips global content page
Continue Wij staan garant voor kwaliteit, zodat je zorgeloos kunt
genieten
Wij geven producten een tweede leven met refurbished edities*
Wij helpen je om onderdelen te vervangen, niet het hele product*
Wij nemen verantwoordelijkheid voor onze impact op het milieu
*Alleen van toepassing op Persoonlijke verzorging, Verzorging voor moeder en kind en Huishoudelijke artikelen.
You are about to visit a Philips global content page
Continue