Ik kan mijn Saeco-espressomachine niet verbinden met mijn Wi-Fi-thuisnetwerk
Gepubliceerd op 2021-09-16
Als u problemen ondervindt bij het verbinden van uw Saeco-espressomachine met uw Wi-Fi-netwerk, vindt u hier de mogelijke oorzaken hiervan en hoe u deze eenvoudig zelf kunt oplossen.
Als uw thuisnetwerk niet in de lijst met beschikbare netwerken wordt weergegeven, controleer dan het volgende:
• Sluit uw koffiezetapparaat aan op een 2,4 GHz 802.11 b/g/n Wi-Fi-thuisnetwerk. (5 GHz wordt niet ondersteund) • Als de naam van uw Wi-Fi-thuisnetwerk (SSID) verborgen is, kan uw espressomachine deze niet detecteren. Configureer uw router tijdelijk opnieuw om de Wi-Fi-netwerknaam zichtbaar te maken. Nadat de verbinding tot stand is gebracht, kan de Wi-Fi-netwerknaam weer worden verborgen.
Neem de volgende controlelijst door om andere mogelijke connectiviteitsproblemen met uw Saeco-espressomachine op te lossen:
• Reset de lokale router/het Wi-Fi-toegangspunt en voer de Wi-Fi-installatie voor de tweede keer uit • Controleer of u de juiste inloggegevens hebt opgegeven • Plaats uw machine dichter bij de router/het Wi-Fi-toegangspunt en probeer het opnieuw • Sluit uw koffiezetapparaat aan op een 2,4 GHz 802.11 b/g/n Wi-Fi-thuisnetwerk. (5 GHz wordt niet ondersteund)
Probeer de Wi-Fi-installatie opnieuw uit te voeren en volg de instructies op het scherm.
Controleer het volgende als de verbinding tussen uw Saeco-espressomachine en uw Wi-Fi-thuisnetwerk is verbroken: • Werkt uw thuisnetwerk correct (internetverbinding beschikbaar)? • Is het router-/Wi-Fi-wachtwoord gewijzigd? • Is de machine ingeschakeld? • Bevindt de machine zich niet te ver van de router? • Bevindt de machine zich niet te dicht bij andere objecten en/of apparaten die het Wi-Fi-signaal kunnen blokkeren?
Neem contact met ons op als de oplossingen het probleem niet verhelpen.