NL
FR
0

Winkelwagen

Er zitten momenteel geen artikels in uw winkelwagen.

    Philips-ondersteuning

    Ik kan mijn Philips-scheerapparaat niet koppelen met de GroomTribe-app

    Gepubliceerd op 20 maart 2023
    Als u uw scheerapparaat niet kunt verbinden met de GroomTribe-app, kunnen de onderstaande tips voor het oplossen van problemen u helpen een oplossing te vinden.

    Wij raden u aan de stappen in de onderstaande volgorde uit te voeren. Controleer tussen de stappen door of het probleem is opgelost voordat u verdergaat met de volgende. 
    Zorg ervoor dat uw telefoon zich niet meer dan 3 meter van het scheerapparaat bevindt. Als uw telefoon zich niet binnen 3 meter van het apparaat bevindt, treden er verbindingsproblemen op. 
    Scheerapparaten die compatibel zijn met de GroomTribe-app gebruiken Bluetooth-versie 4.1 of hoger. Als u de juiste Bluetooth-versie hebt, kunt u proberen Bluetooth uit en weer aan te zetten via de instellingen van uw telefoon. Zorg ervoor dat het scheerapparaat is ingeschakeld en probeer uw telefoon opnieuw te koppelen met het scheerapparaat.
    Een update van het besturingssysteem van uw telefoon kan verbindingsproblemen veroorzaken. Dit probleem kunt u oplossen door de verbinding tussen het scheerapparaat en de app te resetten. Hiervoor volgt u onderstaande stappen:

    1.    Scheerapparaat ontkoppelen: Houd de aan-uitknop op uw scheerapparaat 10 seconden ingedrukt om deze te ontkoppelen van de app. Wanneer uw scheerapparaat is losgekoppeld, verschijnt het Bluetooth-symbool op het scheerapparaat.  
    2.    Telefoon ontkoppelen: Ga naar 'Instellingen' op uw telefoon en selecteer Bluetooth. Selecteer vervolgens scheerapparaat S7/S9 en druk op 'vergeten' (forget) of 'ontkoppelen' (un-pair). 
    3.    Voor Android-telefoons moet u locatiemachtigingen of machtigingen voor apparaten in de buurt inschakelen.
    4.    Als u nog steeds verbindingsproblemen ondervindt, probeer dan een harde reset. Houd de aan-uitknop op uw scheerapparaat 30 seconden ingedrukt.

    Nu zou u uw scheerapparaat weer met uw telefoon moeten kunnen koppelen. Schakel uw scheerapparaat in om Bluetooth te activeren tijdens het koppelen. Open de app en volg de instructies om het koppelingsproces te starten. Het kan ongeveer twee minuten duren voordat de verbinding tot stand komt. 

    Opmerking: Deze instructies kunnen verschillen per smartphone. Raadpleeg de gebruiksaanwijzing van uw telefoon voor meer informatie.
    U kunt problemen met het koppelen ervaren als u een andere telefoon in gebruik neemt of als uw scheerapparaat eerder was gekoppeld aan een andere telefoon. Wij raden u aan uw telefoon los te koppelen en opnieuw verbinding te maken met uw scheerapparaat, zoals beschreven in het gedeelte hierboven. Als u de bovenstaande adviezen hebt geprobeerd, maar het probleem nog steeds niet is opgelost, neemt u contact met ons op voor verdere ondersteuning.

    Probeer als laatste stap de GroomTribe-app te verwijderen en opnieuw te installeren. Volg de onderstaande instructies:

    1. Verwijder de app en installeer deze opnieuw.
    2. Reset het scheerapparaat door de aan-uitknop 30 seconden ingedrukt te houden.
    Als geen van deze tips helpt, is uw scheerapparaat mogelijk vanbinnen beschadigd. Wij raden u aan een reparatie of vervanging voor het scheerapparaat aan te vragen. 
    Hebt u een andere vraag?

    Ontdek alle ondersteuningsopties van Philips

    U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.