NL
FR
0

Winkelwagen

Er zitten momenteel geen artikels in uw winkelwagen.

    Philips-ondersteuning

    Mijn Philips-waterkoker is vuil en bevat kleine vlekjes

    Gepubliceerd op 1 februari 2024
    Als u kleine vlekken in uw Philips-waterkoker ziet, lees dan het onderstaande advies om het probleem op te lossen.
     
    Afhankelijk van de hardheid van het water in uw omgeving, kunnen er kleine vlekjes ontstaan op het verwarmingselement van uw waterkoker. Dit is het gevolg van kalkvorming in de loop van de tijd.

    Hoewel kalk onschadelijk is, kan te veel kalk de prestaties van uw waterkoker beïnvloeden. 
    Ontkalk uw waterkoker om dit op te lossen.

    U kunt elk type ontkalker (vloeibaar, poeder of tablet) gebruiken en de instructies op de fles of verpakking volgen om uw waterkoker te ontkalken.

    Volg deze stappen als u de waterkoker liever ontkalkt met azijn:

    1. 
    Vul de waterkoker tot driekwart van het aangegeven maximumniveau met water en breng het water aan de kook.
    2. 
    Voeg, nadat de waterkoker is uitgeschakeld, schoonmaakazijn (8% azijnzuur) toe tot het maximumniveau.
    3. 
    Laat het water met de azijn een nacht in de waterkoker staan.
    4. 
    Giet de waterkoker leeg en spoel hem grondig schoon.
    5. 
    Vul de waterkoker met schoon water en breng het water aan de kook.
    6. 
    Giet de waterkoker leeg en spoel hem opnieuw om met schoon water.
    7. 
    Herhaal deze procedure als er nog steeds kalk in de waterkoker zit.
    Opmerking: Als u de geur van azijn onaangenaam vindt, kunt u ook citroenzuur gebruiken.

    Opmerking: Regelmatig ontkalken verlengt de levensduur van uw waterkoker. Bij normaal gebruik (tot 5 keer per dag), wordt u aangeraden de volgende ontkalkingsfrequentie aan te houden:
    • Eens per drie maanden als u zacht water gebruikt (tot 18 dH).
    • Eens per maand als u hard water gebruikt (meer dan 18 DH).
     
    Neem contact met ons op als bovenstaande suggesties het probleem niet verhelpen.

     
    Contact opnemen met Philips

    We helpen u graag verder.

    Hebt u een andere vraag?

    Ontdek alle ondersteuningsopties van Philips

    U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.