NL
FR
0

Winkelwagen

Er zitten momenteel geen artikels in uw winkelwagen.

    Philips-ondersteuning

    Er wordt geen water uit het waterreservoir van mijn Saeco-espressomachine gezogen

    Gepubliceerd op 2021-10-04
    Wanneer er geen water uit het waterreservoir van je Saeco-espressomachine wordt gezogen, komt dit meestal doordat er lucht in de machine zit en de watertoevoer wordt geblokkeerd. Lees hieronder hoe je dit kunt verhelpen.
    Het is mogelijk dat het waterreservoir niet goed in de machine is geplaatst, waardoor er geen water wordt afgevoerd.
    •    Bij espressomachines met het waterreservoir aan de voorkant van de machine duw je het waterreservoir helemaal naar achteren om te controleren of het goed is geplaatst.**
    •**    Bij espressomachines met het waterreservoir aan de bovenkant van de machine zorg je ervoor dat het gebied onder het waterreservoir vrij is van vuil en koffiebonen.
    Volg de onderstaande stappen om lucht in je espressomachine te laten ontsnappen:
    1.    Schakel de machine UIT
    2.    Leeg het waterreservoir en verwijder het AquaClean-filter (of een ander waterfilter)
    3.    Vul het waterreservoir met water en plaats het terug in de machine
    4.    Schakel het apparaat weer IN. Wanneer de machine is opgewarmd, selecteer je heet water en zet je 2-3 koppen heet water

    .Als je een AquaClean-waterfilter gebruikt, volg dan deze extra stappen om ervoor te zorgen dat het filter is voorbereid en correct is geïnstalleerd voor gebruik:
    1.    Schud het AquaClean-waterfilter gedurende 5 seconden
    2.    Dompel het filter ondersteboven in een kan/kom met water tot er geen luchtbellen meer uit komen
    3.    Plaats het filter terug in het waterreservoir en vul het met water
    4.    Start de machine opnieuw door deze uit en weer aan te zetten
    5.    Selecteer heet water en laat 2-3 kopjes heet water uit de machine komen

    Let op: Als je het AquaClean-waterfilter langer dan 3 maanden hebt gebruikt, moet je het vervangen om te voorkomen dat het verstopt raakt.
    Play Pause
    Wanneer de heetwatertuit verstopt is geraakt, verwijder je het buitenste deel van de pannarello/klassieke melkopschuimer en controleer je of de tuit verstopt is met kalk (witte deeltjes in of rond de tuit).
    Als er kalkaanslag is, gebruik dan een ontkalkingsoplossing om deze te verwijderen.

    Als met deze oplossingen het probleem niet is opgelost, kun je contact met ons opnemen voor meer hulp.
    Contact opnemen met Philips

    We helpen u graag verder.

    Hebt u een andere vraag?

    Ontdek alle ondersteuningsopties van Philips

    U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.