Mijn Philips-stoomstrijkijzer wordt niet meer warm
Gepubliceerd op 25 november 2024
Als uw Philips-stoomstrijkijzer niet meer opwarmt, kunnen daar verschillende redenen voor zijn. U leest hier hoe wij u kunnen helpen.
Een lampje op uw Philips-stoomgenerator knippert blauw of wit: Als uw strijkijzer met stoomgenerator is ingeschakeld en het blauwe/witte aan/uit-lampje of het LED-lampje op het handvat knippert maar de zoolplaat koud blijft, is de automatische uitschakelfunctie van de stoomgenerator mogelijk ingeschakeld.
Als het strijkijzer 5 tot 10 minuten niet is gebruikt, wordt de automatische uitschakelfunctie geactiveerd. Druk op de aan-uitknop om het apparaat opnieuw te gebruiken.
Het opwarmlampje knippert op uw Philips-stoomstrijkijzer: Als u uw stoomstrijkijzer langer dan 30 seconden horizontaal of langer dan acht minuten verticaal (op de achterkant) laat staan, schakelt het om veiligheidsredenen automatisch uit.
Het opwarmlampje knippert wanneer dit gebeurt. Beweeg het strijkijzer om het in te schakelen en zodat het begint op te warmen.
Geen lampje knippert (alleen van toepassing op STH2050): Als u het handheld stoomstrijkijzer 12 minuten achter elkaar in dezelfde modus gebruikt, stopt het automatisch met werken. Druk op een willekeurige knop om het stoomstrijkijzer weer in te schakelen.
De onderstaande informatie is niet van toepassing op de STH2050. Zorg ervoor dat u de temperatuur instelt op de juiste stand voor de stof die u wilt strijken.
Na twee tot drie minuten zou de zoolplaat heet moeten zijn.
Als kreuken moeilijk te verwijderen zijn, is de stof mogelijk niet vochtig genoeg. Maak het kledingstuk enigszins vochtig en zet de temperatuurregelaar op een hetere stand.
Controleer het netsnoer, de stekker en het stopcontact. Controleer of alles goed is aangesloten.
Als uw strijkijzer is uitgerust met een voltagekeuzeschakelaar, dient u ervoor te zorgen dat deze is ingesteld op uw locatie (bijvoorbeeld 120 V of 240 V).
Als dit het geval is, is er mogelijk een intern elektrisch probleem met uw strijkijzer.
In dit geval raden wij u aan om contact met ons op te nemen.