Situatie
De televisie vraagt in de volgende situaties om een viercijferige pincode:
● bij het opnieuw installeren van de zenders
● bij het wijzigen van instellingen in het televisiemenu
● bij het selecteren van een app of TV-zender.
Article Published Date : 2017-09-22
Situatie
De televisie vraagt in de volgende situaties om een viercijferige pincode:
● bij het opnieuw installeren van de zenders
● bij het wijzigen van instellingen in het televisiemenu
● bij het selecteren van een app of TV-zender.
Een PIN-code is vereist voor toegang tot bepaalde televisiefuncties en instellingen wanneer de kinderslotfunctie is geactiveerd.
ga als volgt te werk:
● Druk op de knop 'Home' op de afstandsbediening van de televisie en selecteer:
Instellingen > [Kinderslot] (Child lock) > [Kwalificatie door ouders] (Parental Rating)
Of
Druk op de knop 'Settings' op de afstandsbediening van de televisie en selecteer:
[Alle instellingen] (All Settings) > [Kinderslot] (Child lock) > [Kwalificatie door ouders] (Parental Rating)
De optie voor kwalificatie door ouders kan worden ingesteld op Geen als er geen kinderslot nodig is.
Bovendien kunnen bepaalde (18+) zenders standaard door de provider worden vergrendeld (afhankelijk van de 2017 M7-certificering). Deze zenders zijn alleen toegankelijk met de door u gekozen PIN-code (tijdens de installatie) of door de code '8888' op te geven. Deze zendervergrendeling kan niet worden verwijderd of gedeactiveerd
ga als volgt te werk:
● Druk op de knop 'Home' op de afstandsbediening van de televisie en selecteer:
Instellingen > Kinderslot > [Code wijzigen/instellen] (Change code / Set code)
Of
Druk op de knop 'Settings' op de afstandsbediening van de televisie en selecteer:
[Alle instellingen] (All Settings) > Kinderslot > [Code wijzigen/instellen] (Change code / Set code)
● Voer de oude code in als de PIN-code al eerder is ingesteld.
● Voer de nieuwe code in.
● Voer de nieuwe code nogmaals in ter bevestiging.
De PIN-code voor kwalificatie door de ouders is nu veranderd in de nieuwe PIN-code.
● Selecteer in hetzelfde menu [Kwalificatie door ouders] (Parental Rating) > Geen. De televisie vraagt nog eenmaal om de viercijferige PIN-code. Voer de nieuwe code uit de vorige stap in.
Ingeval van verlies van de PIN-code, kunt u de code ' 8888' invoeren in plaats in de optie [Code wijzigen] (Change code) te selecteren om een nieuwe code te kiezen.
Als de PIN-code niet kan worden overschreven met '8888', installeert u de televisie opnieuw om alle eerder gekozen instellingen te resetten.
Hoe installeer ik de televisie opnieuw?
Druk op de knop 'Home' op de afstandsbediening, blader omlaag en selecteer:
Instellingen > [Algemene instellingen] (General settings) > [TV opnieuw installeren] (Reinstall TV).
Of
Druk op de knop 'Settings' op de afstandsbediening van de televisie en selecteer:
• [Alle instellingen] (All Settings) > [Algemene instellingen] (General settings) > [TV opnieuw installeren] (Reinstall TV).
Opmerking: Philips-televisies hebben over het algemeen maar één PIN-code (kwalificatie door de ouders). Als de kwalificatie door de ouders niet is geactiveerd, maar de televisie toch vraagt om een PIN-code, kan het gaan om:
● een PIN-code voor de CAM-module
● een PIN-code voor een extern apparaat
Deze PIN-codes houden geen verband met de televisie. Neem contact op met de zenderaanbieder voor verdere ondersteuning.
Wij staan garant voor kwaliteit, zodat je zorgeloos kunt
genieten
Wij geven producten een tweede leven met refurbished edities*
Wij helpen je om onderdelen te vervangen, niet het hele product*
Wij nemen verantwoordelijkheid voor onze impact op het milieu
*Alleen van toepassing op Persoonlijke verzorging, Verzorging voor moeder en kind en Huishoudelijke artikelen.
You are about to visit a Philips global content page
Continue