1
0

Winkelwagen

Er zitten momenteel geen artikels in uw winkelwagen.

    Philips-ondersteuning

    Hoe kan ik de pincode wijzigen of opnieuw instellen op de televisie?

    Gepubliceerd op 2017-09-22

    Situatie

    De televisie vraagt in de volgende situaties om een viercijferige pincode:
    ● bij het opnieuw installeren van de zenders
    ● bij het wijzigen van instellingen in het televisiemenu
    ● bij het selecteren van een app of TV-zender.

    Antwoord

    Een PIN-code is vereist voor toegang tot bepaalde televisiefuncties en instellingen wanneer de kinderslotfunctie is geactiveerd.

    Het kinderslot voor apps en instellingen verwijderen

    ga als volgt te werk:
    ● Druk op de knop 'Home' op de afstandsbediening van de televisie en selecteer:
    Instellingen > [Kinderslot] (Child lock) > [Kwalificatie door ouders] (Parental Rating)
    Of
    Druk op de knop 'Settings' op de afstandsbediening van de televisie en selecteer:
    [Alle instellingen] (All Settings) > [Kinderslot] (Child lock) > [Kwalificatie door ouders] (Parental Rating)

    De optie voor kwalificatie door ouders kan worden ingesteld op Geen als er geen kinderslot nodig is.

    18+-zenders

    Bovendien kunnen bepaalde (18+) zenders standaard door de provider worden vergrendeld (afhankelijk van de 2017 M7-certificering). Deze zenders zijn alleen toegankelijk met de door u gekozen PIN-code (tijdens de installatie) of door de code '8888' op te geven. Deze zendervergrendeling kan niet worden verwijderd of gedeactiveerd

    reset de PIN-code van de televisie en verwijder het kinderslot

    ga als volgt te werk:
    ● Druk op de knop 'Home' op de afstandsbediening van de televisie en selecteer:
    Instellingen > Kinderslot > [Code wijzigen/instellen] (Change code / Set code)
    Of
    Druk op de knop 'Settings' op de afstandsbediening van de televisie en selecteer:
    [Alle instellingen] (All Settings) > Kinderslot > [Code wijzigen/instellen] (Change code / Set code)
    ● Voer de oude code in als de PIN-code al eerder is ingesteld.
    ● Voer de nieuwe code in.
    ● Voer de nieuwe code nogmaals in ter bevestiging.

    De PIN-code voor kwalificatie door de ouders is nu veranderd in de nieuwe PIN-code.

    ● Selecteer in hetzelfde menu [Kwalificatie door ouders] (Parental Rating) > Geen. De televisie vraagt nog eenmaal om de viercijferige PIN-code. Voer de nieuwe code uit de vorige stap in.

    Wat te doen als de PIN niet kan worden veranderd?

    Ingeval van verlies van de PIN-code, kunt u de code ' 8888' invoeren in plaats in de optie [Code wijzigen] (Change code) te selecteren om een nieuwe code te kiezen.

    Als de PIN-code niet kan worden overschreven met '8888', installeert u de televisie opnieuw om alle eerder gekozen instellingen te resetten.

    Hoe installeer ik de televisie opnieuw?
    Druk op de knop 'Home' op de afstandsbediening, blader omlaag en selecteer:
    Instellingen > [Algemene instellingen] (General settings) > [TV opnieuw installeren] (Reinstall TV).
    Of
    Druk op de knop 'Settings' op de afstandsbediening van de televisie en selecteer:
    • [Alle instellingen] (All Settings) > [Algemene instellingen] (General settings) > [TV opnieuw installeren] (Reinstall TV).

    Opmerking: Philips-televisies hebben over het algemeen maar één PIN-code (kwalificatie door de ouders). Als de kwalificatie door de ouders niet is geactiveerd, maar de televisie toch vraagt om een PIN-code, kan het gaan om:
    ● een PIN-code voor de CAM-module
    ● een PIN-code voor een extern apparaat

    Deze PIN-codes houden geen verband met de televisie. Neem contact op met de zenderaanbieder voor verdere ondersteuning.

    De informatie op deze pagina is van toepassing op het volgende modelnummer: 55PUS8602/12 , 65PUS8602/12 , 65PUS8102/12 , 50PUS6272/12 , 50PUS6162/12 , 55POS9002/12 , 65PUS7502/12 , 65PUS6162/12 , 43PUS6262/12 , 55PUS6262/12 , 50PUS6262/12 , 55PUS6162/12 , 49PUS6482/12 , 65PUS6412/12 , 55PUS7502/12 , 55PUS6482/12 , 49PUS7502/12 , 43PUS6162/12 . Klik hier om meer artikelnummers te zien Klik hier om minder artikelnummers te tonen

    Veelgestelde vragen

    Contact opnemen met Philips

    We helpen u graag verder.

    Hebt u een andere vraag?

    Ontdek alle ondersteuningsopties van Philips

    You are about to visit a Philips global content page

    Continue

    You are about to visit the Philips USA website.

    Ik begrijp het

    U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.