Situatie
De TV reageert niet op de Philips afstandsbediening.
Article Published Date : 2021-06-20
Situatie
De TV reageert niet op de Philips afstandsbediening.
Zorg er voor dat:
• Het de oorspronkelijke afstandsbediening van de TV betreft, niet een universele afstandsbediening
Ga als volgt te werk om erachter te komen waarom de TV niet reageert op de afstandsbediening:
Druk op de knop/joystick op de achterkant van de TV om te controleren of de TV regaeert.
Reageert de televisie op de knoppen?
• Ja. Er is een probleem met de afstandsbediening, ga door naar stap 2
• Nee. Er is een probleem met de TV, ga door naar stap 3
Voer de volgende stappen uit om de werking afstandsbediening te controleren.
2.1 Vervang de batterijen
Plaats nieuwe batterijen in de afstandsbediening, bij voorkeur niet-oplaadbare alkaline batterijen.
2.2 Cameratest
Test de afstandsbediening met een digitale camera of de camera van een smartphone of tablet. Infrarood licht is niet zichtbaar voor het menselijk oog, maar wel zichtbaar via het previewscherm van een camera of een smartphone of tablet.
Opmerking: de volgende stappen kunnen niet worden uitgevoerd met de camera op een iPhone/iPad! Deze bevatten een infraroodfilter.
• Zet de camera aan
• Richt het infrarode LED-lampje van de afstandsbediening op de lens van de camera
• Druk op een knop op de afstandsbediening
Op het moment dat er op een knop op de afstandsbediening wordt gedrukt, zou er een wit licht zichtbaar moeten zijn op het previewscherm
2.3 Begon het LED-lampje te branden toen er op de knop werd gedrukt?
• Nee, het LED-lampje brandde niet: de afstandsbediening (of de batterijen) werken niet goed: ga door met stap 4
• Ja. De afstandsbediening werkt goed, maar de TV reageert niet: ga door naar stap 3
Voer de volgende stappen uit om de werking van de TV te controleren:
Voer een harde reset uit
• Verwijder alle kabels en accessoires van de TV zoals:
antennekabel, HDMI-kabels, CI+-module, surroundsystemen enzovoort
• Haal de stopcontact uit de stekkerdoos of uit het stopcontact en wacht één minuut nadat het LED-lampje uit is gegaan. Steek de stekker weer in het stopcontact of de stekkerdoos en schakel de TV weer IN met de afstandsbediening. Als de TV niet reageert, schakel de TV AAN met de joystick/knop op de achterkant van de TV.
Als de TV opstart, en de afstandsbediening is weer functioneel, kunnen externe apparaten een voor een weer worden aangesloten. Controleer na ieder aangesloten apparaat of de afstandsbediening nog werkt. Een extern apparaat kan het probleem veroorzaken. Zorg er voor dat de software van de TV up to date is.
Klik hier om de Philips Support pagina te bezoeken, de laatste softwareversie te vinden en de instructies hoe die te installeren. Of ga verder met onderstaand artikel: ID01121 Software-update.
Als de TV niet opstart of nog steeds niet reageert op de afstandsbediening, ga verder met stap 4.
Installeer de Android TV remote app op een smartphone of tablet om de TV te bedienen
Om de TV te bedienen wanneer de afstandsbediening defect is, ga als volgt te werk:
● Installeer de Android TV Remote app op een Smartapparaat:
Open deze link op een Smartapparaat om de PlayStore app te downloaden [Android devices]
Open deze link op een Smartapparaat om de iTunes app te downloaden [IOS devices]
● Koppel de app met de TV door te klikken op de TV modelnaam. Geef de vertoonde code op de TV in op de telefoon/tablet app.
● De TV kan nu worden bediend via de app op een Smartapparaat.
Als bovenstaande stappen niet hebben geholpen, neem contact op met Philips TV Support. Houd de volgende informatie bij de hand voor een snelle en doeltreffende afhandeling:
• Het modelnummer van de TV
• Het serienummer van de TV
• De aankoopdatum
Wij staan garant voor kwaliteit, zodat je zorgeloos kunt
genieten
Wij geven producten een tweede leven met refurbished edities*
Wij helpen je om onderdelen te vervangen, niet het hele product*
Wij nemen verantwoordelijkheid voor onze impact op het milieu
*Alleen van toepassing op Persoonlijke verzorging, Verzorging voor moeder en kind en Huishoudelijke artikelen.
You are about to visit a Philips global content page
Continue