-
Hoe kan ik nagaan door welke LED-lamp ik mijn oude lamp moet vervangen?
-
Gebruik gewoon de sectie 'De juiste lamp voor uw auto' op de Philips-website om te zien welke lamp u nodig hebt. Bij elk type staat de bijbehorende ECE-naam. Hieronder staan een paar voorbeelden uit de vergelijkingstabel tussen halogeen en LED-upgrade:
-
Hoe weet ik of de Philips LED-koplampupgrade compatibel is met mijn auto?
-
De Philips-koplampupgrade is compatibel met een groot aantal voertuigmodellen. We hebben een aantal populaire autoplatforms getest. Raadpleeg onze compatibiliteitslijst Philips.com/LEDcompatibility-check. Als u uw modeltype niet in de lijst kunt vinden, betekent dit niet dat de LED-lamp niet in uw auto past. U kunt de lamp nog steeds in uw auto installeren. De compatibiliteitslijst wordt voortdurend uitgebreid. Neem contact op met onze Philips Consumer Service Desk en geef uw modelgegevens door. Zij kunnen u helpen.
-
Wat is CANbus? Hoe weet ik of ik een CANbus nodig heb?
-
Als u LED-lampen in uw auto installeert, kunnen er een paar problemen optreden, zoals een foutmelding op het dashboard, flikkerend licht of een dimmend effect. Deze foutmeldingen betekenen niet dat de LED-lamp zelf defect is. Dit zijn veel voorkomende fouten bij het upgraden naar LED-technologie.
Daarom hebben we slimme oplossingen ontwikkeld om deze problemen het hoofd te bieden. De unieke CANbus-adapters van Philips zorgen ervoor dat de verlichtingssystemen van de auto goed werken, voor betrouwbare elektrische prestaties gedurende een langere periode.
Raadpleeg onze compatibiliteitslijst Philips.com/LEDcompatibility-check. om te zien of u een CANbus nodig hebt.
Gebruik de Philips Adapter CANbus om onnauwkeurige foutmeldingen op het dashboard te verwijderen en de Philips Light Repair CANbus* om het flikkeren te verhelpen.
*Philips Light Repair CANbus is direct geïntegreerd in onze nieuwe generatie LED-lampen (Ultinon Pro9000 en Ultinon Pro5000). U heeft geen extra CANbus nodig om flikkeringen te verwijderen! Maar in zeldzame gevallen kan een extra Light Repair CANbus nodig zijn om flikkering volledig te elimineren.
-
Hoe weet ik of mijn auto is uitgerust met een systeem voor detectie van defecte lampen?
-
Raadpleeg de gebruikershandleiding of koppel de halogeenlamp los, start uw auto, activeer de bijbehorende lichtfunctie en kijk of er op het dashboard een waarschuwingssignaal verschijnt.
-
Ben ik verplicht om een extra CANbus te gebruiken bij het installeren van LED-verlichting?
-
Nee, het is niet verplicht om CANbus te gebruiken, omdat dit niet in alle gevallen vereist is. Dit wordt alleen aanbevolen als uw auto is uitgerust met een systeem voor detectie van defecte lampen. In dat geval kunt u een onnauwkeurig waarschuwingssignaal op het dashboard krijgen, nadat u bent overgestapt op LED. Om dit te voorkomen, moet u de CANbus-adapter installeren. Als het licht flikkert, hebt u mogelijk een Light Repair CANbus nodig om dit probleem te verhelpen.
-
Wat is een aansluitring? Hoe weet ik of ik een CANbus nodig heb?
-
Bijna elk automodel heeft een ander type aansluiting waarin halogeenlampen zijn bevestigd. Als u van halogeenlampen op LED-lampen overstapt, hebt u mogelijk een aansluitring nodig om de LED-lampen in de koplamp vast te zetten.
Elke Philips HL-upgrade wordt al geleverd met een aansluitring type A. Dit is voor de meeste automodellen voldoende. Voor sommige automodellen is echter een speciale aansluitring nodig. Raadpleeg onze compatibiliteitslijst Philips.com/LEDcompatibility-check om te zien of uw auto een speciale aansluitring nodig heeft. Als u het model van uw auto niet in de lijst kunt vinden, neem dan contact op met onze Philips Consumer Service Desk.
Neem contact op met uw dichtstbijzijnde Philips-dealer of neem contact op met onze Philips Consumer Service Desk als u de juiste aansluitring voor uw model auto wilt kopen.
-
Is het verplicht om een extra aansluitring te gebruiken bij de montage van LED-lampen?
-
Nee, het is niet verplicht. Elke Philips HL-upgradelamp wordt geleverd met een aansluiting type A. Voor de meeste automodellen is dat voldoende. Voor sommige automodellen is echter een speciale aansluitring nodig. Raadpleeg hier onze compatibiliteitslijst om te zien welk type ring nodig is voor uw automodel. Als u het model van uw auto niet in de lijst kunt vinden, neem dan contact op met onze Philips Consumer Service Desk.
Neem contact op met uw dichtstbijzijnde Philips-dealer of neem contact op met onze Philips Consumer Service Desk als u de juiste aansluitring voor uw model auto wilt kopen.
-
Waarom heeft de Philips LED geen geïntegreerde CANbus?
-
Philips heeft om 2 redenen gekozen voor aparte CANbussen:
- In de meeste gevallen is een CANbus overbodig
- Indien nodig is het beter om de CANbus-adapter gescheiden in plaats van geïntegreerd te hebben, want een inbouwversie maakt de lamp groter en duurder.
-
Hoe installeer ik een CANbus-adapter?
-
Als er op uw dashboard een foutmelding verschijnt, de lampen van uw auto snel knipperen of de auto in thuisbreng-modus belandt na installatie van een LED-lamp, kunt u overwegen een Philips CANbus-adapter aan te schaffen en te installeren. De onderstaande afbeelding geeft weer hoe u de Philips CANbus-adapter kunt installeren:
-
Is de lamp getest op radio-interferentie?
-
Ja, de lampen zijn getest op radio-interferentie en voldoen aan alle relevante normen.
-
Hebben Philips LED-upgradelampen een polariteitsprobleem?
-
Nee, Philips LED-upgradelampen zijn zonder polariteit ontworpen.
-
Waarom geeft mijn auto na de installatie van LED-retrofitlampen een foutbericht weer op het dashboard alsof de lampen niet werken of defect zijn?
-
Sommige auto's zijn uitgerust met detectie van defecte lampen en geven dus een waarschuwingsbericht weer op het dashboard. Het is een feit dat LED-retrofitlampen slechts de helft of een derde van het wattage van halogeenlampen gebruiken. Dit is de reden dat de auto LED-lampen onterecht als defect kan detecteren. Als dit probleem zich voordoet, kunt u een Philips CANbus-adapter aanschaffen, die de onjuiste waarschuwing op het dashboard verwijdert terwijl de lamp normaal blijft werken. Dat werkt voor zowel dimlicht als grootlicht.
-
Zelfs na het installeren van Philips LED-retrofitlampen met een Philips CANbus-adapter krijg ik nog steeds een foutmelding op het dashboard of een flikkering in de koplampen. Wat moet ik doen?
-
Als u nog steeds een waarschuwing op het dashboard ziet nadat u de Philips LED-lampen en de CANbus-adapter correct hebt geïnstalleerd, plaatst u de originele halogeenlampen terug en vraagt u uw dealer om restitutie.
Let op: Er is een verschil tussen een korte flits van uw koplampen wanneer de motor wordt gestart en een flikkerend licht in de koplampen. Uw koplampen kunnen even knipperen als uw auto is uitgerust met een systeem voor het detecteren van defecte lampen. Korte spanningspulsen worden naar de lampen gestuurd, waardoor de LED's gaan knipperen. Dit heeft geen invloed op de levensduur, betrouwbaarheid of prestaties van LED-lampen.
-
Welke CANbus-adapter heb ik nodig: 5W of 21W?
-
De CANbus van 5W wordt gebruikt voor interieurtoepassingen en kentekenverlichting. De CAN-bus van 21W wordt gebruikt voor buitentoepassingen, zoals het parkeerlicht en dimlicht/grootlicht.
Verwijst altijd naar het oorspronkelijke vermogen van de halogeen-/conventionele lamp. Zo vraagt een P21W normaal gesproken bijvoorbeeld 21W, terwijl onze LED-RED [≈P21W] een vermogen van 1,9W heeft. Het verschil is dan 21W - 1,9W = 19,1W. Dit betekent dat u ter compensatie van dit verschil in vermogen een Philips CANbus van 21W moet gebruiken.
-
Zelfs na het installeren van mijn LED met CANbus-adapters krijg ik nog een foutmelding of heb ik last van flikkeren. Wat moet ik doen?
-
Als u de LED-upgrade en de CANbus-adapter (om eventueel flikkeren en/of foutmeldingen op het dashboard te voorkomen) goed hebt geïnstalleerd, maar nog steeds last van de genoemde problemen hebt, kunt u het beste de oorspronkelijke halogeenlampen terugplaatsen en uw geld terugvragen bij uw dealer.
-
Hoe kan ik aanspraak maken op extra garantie?
-
We bieden een garantie van respectievelijk 3 jaar en 5 jaar voor de Ultinon Pro5000- en Ultinon Pro9000 HL-producten. De garantie geldt alleen voor niet-commerciële toepassingen en is alleen van toepassing op landen van de Europese Unie. Voor andere landen geldt de lokale garantiestandaard. Ga naar Philips.com/auto-warranty voor meer informatie.
-
Wanneer ik de motor start nadat ik de LED-lampen heb geïnstalleerd, zie ik de koplampen een paar seconden knipperen. Is dat normaal?
-
Ja. Houd er rekening mee dat uw koplampen enkele seconden kunnen knipperen als uw auto is uitgerust met een systeem voor het detecteren van defecte lampen. Korte spanningspulsen worden naar de lampen gestuurd, waardoor de LED's gaan knipperen. Dit resultaat heeft geen invloed op de levensduur of betrouwbaarheid van LED-lampen. En dat betekent niet dat de Philips LED-lampen defect zijn.