NL
FR
0

Winkelwagen

Er zitten momenteel geen artikels in uw winkelwagen.

    Philips-ondersteuning

    Mijn Philips HomeRun-robotstofzuiger met dweilfunctie keert niet terug naar het station

    Gepubliceerd op 06 december 2023
    Als uw Philips HomeRun-stofzuiger en -dweilrobot niet terugkeert naar het automatisch leegstation, vindt u hieronder de mogelijke oorzaken en oplossingen.
    Robots XU-serie

    De robotstofzuiger keert terug naar het laadstation en begint automatisch met opladen zodra de schoonmaakbeurt is voltooid of wanneer de batterij bijna leeg is. Ga als volgt te werk om ervoor te zorgen dat uw robot terugkeert naar het laadstation:

    • Controleer of de robot niet is geblokkeerd; open alle deuren op de route en verwijder eventuele obstakels in de buurt van het station.
    • Controleer of het station is aangesloten op de stroom. Als dit niet het geval is, kan uw robot het station niet vinden.
    • Controleer of u virtuele muren of verboden zones hebt gemaakt die voorkomen dat uw robot terugkeert naar het station.
    • Plaats het station niet in fel zonlicht, in de buurt van trappen of onder meubels. Hierdoor wordt het infraroodsignaal geblokkeerd dat de robot helpt terug te keren naar het station.
    • Installeer het laadstation op een locatie met goede Wi-Fi.
    • Controleer of u voldoende ruimte hebt vrijgemaakt aan de zijkanten en de voorkant van het station. Een gebied van 0,5 m aan beide zijden en 1 m voor het station moet vrij worden gehouden.
    • Plaats het station op een harde vloer, niet op zachte vloeren zoals tapijten of vloerkleden.
    • Het laadstation moet op een vlakke ondergrond tegen een muur staan.
    • Controleer of uw robot begint met stofzuigen vanaf het station.
    • Controleer of het wiel slipt. Gebruik een droge doek om het wiel af te vegen en tegelijkertijd eventueel water op de helling van het station en op de grond te verwijderen. 
    • Als de robot niet functioneert, lost u het probleem op aan de hand van de instructies voor obstakels en APP-tips. 
    • Controleer of er iets klem zit bij de aandrijfwielen, het voorwiel en het kleine wiel aan de voorzijde, zoals haren, zand, enz. Verwijder obstakels van de wielen, draai de wielen om te zien of ze normaal kunnen draaien en trek het voorwiel naar buiten om obstakels te verwijderen. 
    • Voor de XU7000 en XU7100: Controleer of er stof ligt op het venster aan de voorzijde van de robot en op het infraroodsignaalvenster van het station (het gebied waar de robot verbinding maakt met het station) en verwijder het stof met een doek (zie onderstaande afbeelding).
    • Voor de XU3000, XU3100 en XU3110: Controleer of er stof op de sensoren van de robot zit en/of het venster op het station (het gebied waar de robot verbinding maakt met het station) en verwijder het stof met een doek (zie onderstaande afbeelding).
    • Voor de XU6500: Controleer of er stof ligt op het venster aan de voorzijde van de robot en op het infraroodsignaalvenster van het station (het gebied waar de robot verbinding maakt met het station) en verwijder het stof met een doek.

    Neem contact met ons op als bovenstaande suggesties het probleem niet verhelpen.

    Contact opnemen met Philips

    We helpen u graag verder.

    Hebt u een andere vraag?

    Ontdek alle ondersteuningsopties van Philips

    U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.