feb 08, 2021

Philips introduceert ClarifEye voor minimaal invasieve wervelkolomchirurgie met augmented reality

Philips introduceert ClarifEye voor minimaal invasieve wervelkolomprocedures in de hybride operatiekamer met ondersteuning van augmented reality.

"Wanneer je bij een wervelkolomoperatie je aanpak verandert in een minimaal invasieve, moet je ook de manier waarop je opereert, veranderen omdat je een andere manier nodig hebt om in de wervelkolom te kijken," zegt dr. Pietro Scarone, neurochirurg bij Ente Ospedaliero Cantonale in Lugano, Zwitserland. "Met ClarifEye past de technologie zich aan de behoeften van de chirurg aan, in plaats van dat de chirurg zich aanpast aan de vereisten van de technologie."

Lees het internationale persbericht hier.

Philips ClarifEye

Wervelkolom chirurgie

Wervelkolomaandoeningen kunnen een aanzienlijke invloed hebben op de kwaliteit van leven en het welzijn van patiënten die in ernstige gevallen niet meer kunnen lopen of zelfs niet meer uit hun bed kunnen komen. De behandeling is doorgaans complex en kwetsbaar, waarbij chirurgen bijzondere aandacht moeten hebben voor het vermijden van kwetsbare neurologische en vaatstructuren die zich dicht bij de wervelkolom bevinden. Door een minimaal invasieve aanpak bij wervelkolomoperaties te volgen, kunnen patiënten profiteren van minder postoperatieve pijn, korter verblijf in het ziekenhuis, minder bloedverlies en minimale schade aan weke delen en littekenweefsel [1]. Bovendien verhoogt de beeldbegeleiding van oplossingen zoals ClarifEye de klinische nauwkeurigheid, waardoor patiënten minder revisieoperaties hoeven te ondergaan in vergelijking met de huidige zorg [2,3].

Medische professionals kunnen een educatieve webinar over geavanceerde beeld- en navigatieoplossingen bij wervelkolomoperaties terugkijken door op deze link te klikken.

Het Klokhuis bracht de nieuwe ClarifEye oplossing eerder in beeld en maakte een kort item over de techniek. Hier te bekijken vanaf 10:32.

Bekijk de productinformatie over Philips ClarifEye hier.

[1] Phan K, Rao PJ, Mobbs RJ. Percutaneous versus open pedicle screw fixation for treatment of thoracolumbar fractures: Systematic review and meta-analysis of comparative studies. Clinical neurology and neurosurgery. 2015. 135:85-92.
[2] Dea N, Fisher CG, Batke J, Strelzow J, Mendelsohn D, Paquette SJ, Kwon BK, Boyd MD, Dvorak MFS, Street JT. Economic evaluation comparing intraoperative cone beam C T based navigation and conventional fluoroscopy for the placement of spinal pedicle screws: a patient level data cost effectiveness analysis. The Spine Journal (2016) 16: 23 31.
[3] Fichtner J, Hofmann N, Rienmüller A, Buchmann N, Gempt J, Kirschke JS, Ringel F, Meyer B, Ryang Y M. Revision Rate of Misplaced Pedicle Screws of the Thoracolumbar SpineeComparison of Three Dimensional Fluoroscopy Navigation with Freehand Placement: A Systematic Analysis and Review of the Literature. World Neurosurg. (2018) 109: e24 e32.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Met wereldwijd circa 82.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2020 een omzet van 19,5 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.be.

Klik hier voor meer informatieMinder informatie

Pieter de Meer

PR & Communications Manager Health Systems Benelux

Meer informatie voor zorgverleners

Heeft u interesse in deze oplossing, neem dan contact op via ons contactformulier.