Radiologie patiëntervaringen

Een bevredigende, patiëntgerichte ervaring ontwikkelen

De ervaring van een patiënt omvat meer dan alleen de klinische aspecten van de zorgverlening. Bij alle contactmomenten hebben zorgverleners de kans een uitzonderlijke klantenservice en persoonlijke verzorging te bieden, en zich zo te onderscheiden van de concurrentie. Denk hier niet te licht over: patiënten merken alles op.

 

Er wordt een beroep gedaan op radiologen, laboranten-verpleegkundigen en technici om een grotere rol te gaan spelen in deze evolutie van klantenservicecultuur - vóór, tijdens en na het onderzoek. Via klinische samenwerking, flexibiliteit in de planning en communicatie van betrouwbare onderzoeksresultaten kunnen radiologen, laboranten-verpleegkundigen en technici een positieve bijdrage leveren aan de algehele ervaring van de patiënt op een kritiek punt in diens behandeling.

 

De ondersteuning voor 'gepersonaliseerde' radiologie via het ontwerp van een hoogwaardige patiëntervaring vereist de toepassing van innovatieve concepten - aangestuurd door een verbeterde operationele efficiëntie of door afdelingsbrede ontwikkelingen.

 

Bent u er klaar voor om patiënten een opmerkelijke ervaring te bieden, door het creëren van een omgeving en een team die zijn ontwikkeld rondom de patiënt?

Georgia Regents Medical Center

Bekijk hoe Philips Healthcare en het Georgia Regents Medical Center aanwijzingen krijgen van patiëntadviseurs om de zorg voor de patiënt en diens familie opnieuw te definiëren.

*

Contactinformatie

* Dit veld is verplicht

*
*
*
*
*
*
*
*
*

Door uw reden voor contact op te geven, kunnen wij u beter van dienst zijn.

We work with partners and distributors who may contact you about this Philips product on our behalf.

*
*

Final CEE consent

Planning vóór het onderzoek

Reduce patient wait times

De wachttijd voor de patiënt verkorten

 

Bepaal mogelijkheden voor een effectiever gebruik van systemen en bronnen door middel van datagestuurde hulpmiddelen en analyses voor een continue procesverbetering. Door de beschikbare middelen slimmer te gebruiken, kunt u de wachtlijsten/wachttijden voor de patiënt verkorten en tegelijkertijd de ervaringen van patiënt en personeel verbeteren.

 

Studie lezen

Toegang verlenen tot patiëntgegevens
 

Om een betrouwbare diagnose te kunnen stellen, moet de arts beschikken over beelden van hoge kwaliteit en de volledige klinische context, waaronder een beoordeling van de relevante testresultaten, een anamnese van de patiënt, eerdere diagnostische studies en fysieke onderzoeken. Met eenvoudige toegang tot een duidelijk, veelzijdig overzicht van de conditie van de patiënt met behulp van een intuïtieve interface kunt u veel tijd besparen.

 

Meer informatie

Provide access to patient information
Ease patient anxiety

De patiënt op zijn gemak stellen
 

Patiënten zijn vaak heel kwetsbaar wanneer zij een beroep moeten doen op de gezondheidszorg. Door onduidelijkheden over een aankomende procedure weg te nemen, kunt u de patiënt kalmeren en diens vertrouwen winnen.

 

Bekijk hoe

De zorgervaring transformeren

Een professionele omgeving moet ook psychologisch ondersteunend zijn en een gevoel van welbehagen geven. Wanneer deskundigen samenwerken om een betekenisvolle verandering tot stand te brengen, kunnen de medische en technische expertise worden verbeterd en de tevredenheid van patiënten worden verhoogd.

 

Video bekijken

Onderzoekservaring

Communicate with your patient

Communiceren met de patiënt
 

Bied uw patiënten een ware geïndividualiseerde ervaring door meer tijd aan hen te besteden, in plaats van u alleen op de oplossing te richten. Interactie is het sleutelwoord. Een vriendelijke stem, een doordachte uitleg en comfortabele apparatuur kunnen een groot deel van de angst bij de patiënt wegnemen.

Supervise dose and pain management

Dosisbeheer bewaken
 
 

Het is van essentieel belang om een goed evenwicht te vinden tussen voldoende beeldkwaliteit en de laagst mogelijke stralingsdosis. Bij het verwerven van computertomografie scans (CT) kan er met iteratieve modelreconstructie (IMR) een significante dosisvermindering* worden bereikt en kan de ervaring van de patiënt worden verbeterd.

Redefine your workflow

Uw workflow opnieuw definiëren
 

Een efficiënte workflow kan een snellere rapportage en een betere ervaring van de patiënt tot gevolg hebben. Zet uw personeel en apparatuur op effectieve wijze in en u zult nieuwe mogelijkheden creëren voor de interactie tussen patiënt en arts en tussen artsen onderling, waarbij u de veranderende gezondheidssector een stapje voor blijft.

 

Meer informatie

Een gastvrije omgeving creëren
 

Een koele, onvriendelijke sfeer draagt vaak onnodig bij aan een slechte zorgervaring. Als u die omgeving vriendelijker maakt, kunt u de tevredenheid van de patiënt verbeteren, waardoor deze beter meewerkt aan het onderzoek. Dit kan weer leiden tot kortere scantijden, minder beweging van de patiënt en een betere beeldkwaliteit. Hierdoor kan een anders zo stressvolle ervaring wat comfortabeler worden gemaakt, en de angst bij de patiënt worden verminderd.

 

Meer informatie

Create a welcoming environment

Ervaringsadvies
 

De angst van de patiënt kan bij elke interactie, bij elke vorm van contact, worden verminderd, door een attente zorg te verlenen en de juiste informatie te verschaffen. Een doordachte, holistische benadering van de totale ervaring kan een gevoel van welbehagen teweegbrengen en de communicatie tussen patiënt en personeel bevorderen. Een optimaal ontwerp van de klinische workflow en de werkplekergonomie dragen bij aan clinical excellence.

 

Ervaringsadvies

Communicatie na het onderzoek

Beeldbeoordeling stroomlijnen
 

Met een volledig digitale beeldvormingsworkflow zijn routinematige beoordelingen van onderzoeken op hoogwaardige PACS-werkstations mogelijk, waardoor de zorg voor de patiënt wordt verbeterd dankzij de snelle doorlooptijd en betrouwbare diagnose. Een snellere rapportage betekent sneller een tevreden patiënt.

Consult with colleagues

Overleggen met collega's
 

Een betere communicatie tussen collega's binnen de afdeling en binnen de hele onderneming, alsook een betere communicatie met verwijzende artsen in het hele systeem, zorgt ervoor dat patiënten profiteren van snelle, doordachte beslissingen, ongeacht de afstand tot de radioloog, laborant-verpleegkudnige en technicus.

Resultaten bespreken met patiënten

 

De radiologie-ervaring wordt steeds persoonlijker als patiënten toegang krijgen tot hun scans, met name in elektronische vorm. Radiologen, laboranten-verpleegkundigen en technici hebben hulpmiddelen voor het informeren van patiënten en trainingen in klantenservice nodig om hun vaardigheden in het communiceren met patiënten over beeldvormingsstudies te ontwikkelen/bij te schaven.

Informatiebronnen

* In de klinische praktijk kan het gebruik van IMR de CT-dosis voor de patiënt verminderen, afhankelijk van de klinische taak, de grootte van de patiënt, de anatomische locatie en de klinische praktijk. Overleg met een radioloog, laborant-verpleegkudnige, technicus en een fysicus is nodig om de juiste dosis te bepalen om een diagnostische beeldkwaliteit te verkrijgen voor de specifieke klinische taak."

You are about to visit a Philips global content page

Continue

You are about to visit a Philips global content page

Continue

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.