mei 28, 2020

Philips introduceert Smart Sensing-technologie in de nieuwe Airfryer

Thuis gezond en lekker koken wordt makkelijker dan ooit

• Smart Sensing-technologie met slimme sensoren doet al het denkwerk voor jou
  • Kook 1,5 keer sneller met de Philips Premium Airfryer XXL dan in een oven [1]
  • Sla je favoriete gerechten op zodat je deze de volgende keer met één druk op de knop kan bereiden

Het is geen geheim dat voeding een grote impact heeft op onze gezondheid en op hoe we ons voelen. Sterker nog, 60% van de consumenten wereldwijd is ervan overtuigd dat gezonde voeding essentieel is om gezond te blijven [2]. 78% geeft zelfs aan dat vooral zelfgemaakte maaltijden de sleutel zijn tot een gezond eetpatroon [3].

Ondanks de vele voordelen, blijkt gezond koken vaak makkelijker gezegd dan gedaan. Bij Philips begrijpen we de dagelijkse realiteit van drukte, stress en multitasking, die het tot een uitdaging maakt om iedere dag een gezonde maaltijd op tafel te zetten. Door het hele kookproces sneller en makkelijker te maken, helpen we je het plezier van gezond koken te ontdekken. Dankzij de nieuwe Philips Premium Airfryer XXL met Smart Sensing-technologie wordt het nog makkelijker om een gezonde levensstijl te omarmen.

Geen giswerk meer: dankzij de innovatieve Smart Sensing-technologie is je maaltijd altijd perfect bereid

De Smart Sensing-technologie van de Philips Premium Airfryer XXL maakt het dagelijkse kookproces nog eenvoudiger en doet het denkwerk voor jou. Je hoeft niet meer te gissen naar de juiste temperatuur en bereidingstijd.

Met behulp van de Smart Sensing-technologie met slimme sensoren bepaalt de Airfryer zelf de perfecte instellingen voor jouw maaltijd. Op basis van uitgebreid onderzoek naar de meest geliefde gerechten van onze consumenten, hebben we in samenwerking met chefs vijf ‘smart chef’ programma’s gecreëerd die zijn gekoppeld aan de Smart Sensing-technologie. Deze maken het bereiden van alledaagse maaltijden een stuk makkelijker. De ‘smart chef’ programma’s zijn geschikt voor een hele kip, kippenbouten, diepvries- en verse frietjes en een hele vis. Het gebruik van de ‘smart chef’ programma’s is simpel: leg de ingrediënten in de Airfryer, selecteer het programma en de slimme sensoren bepalen automatisch de ideale temperatuur en tijd. Zo ben je altijd verzekerd van een perfect bereide maaltijd.

Uiteraard blijft het voor creatieve chefs thuis ook mogelijk om de Airfryer handmatig in te stellen. Je kan je favoriete gerechten opslaan zodat het eten altijd precies naar wens wordt bereid met slechts één druk op de knop.

Philips Airfryer: koken met hete lucht en 90% minder vet

Naast de nieuwe Smart Sensing-technologie is de Philips Premium Airfryer XXL voorzien van alle handige functies van de standaard Philips Airfryer XXL:

De unieke vetverminderingstechnologie van de Airfryer gebruikt een ‘tornado’ van hete lucht om overtollig vet te verwijderen. Het vet wordt opgevangen op de bodem van het apparaat, zodat je het gemakkelijk kan weggooien. Met de Airfryer kan je niet alleen frituren, maar ook bakken, grillen en roosteren. Zo kan je iedere dag experimenteren met verschillende smaken en kooktechnieken en zet je in een handomdraai een heerlijke, voedzame maaltijd voor de hele familie op tafel. Wist je dat je met de Philips Premium Airfryer XXL ook 1,5 keer sneller kan koken dan met een oven [1]? Bovendien hoef je hem ook niet voor te verwarmen en kan je meteen beginnen met koken. En wil je je bereidde maaltijd nog even warmhouden? Dankzij de warmhoud-modus houd je je maaltijd tot wel 3 minuten warm op de ideale temperatuur.

De gepatenteerde Rapid Air technologie van Philips zorgt ervoor dat voedsel gelijkmatig bereid wordt met behulp van hete lucht, waardoor je weinig tot geen vet nodig hebt. Zo bereidt hij overheerlijke frietjes die tot 90% minder vet [4] bevatten. Het grote formaat van de Philips Airfryer XXL maakt het zelfs mogelijk om een hele kip klaar te maken, zodat je in één klap een complete maaltijd bereidt voor de hele familie. Het apparaat is bovendien eenvoudig schoon te maken dankzij de verwijderbare en vaatwasbestendige onderdelen met antiaanbaklaag.

Altijd maaltijdinspiratie binnen handbereik met de NutriU app

Thuis koken brengt nog een uitdaging met zich mee: gezonde en originele keuzes maken. Als je op zoek bent naar inspiratie in de keuken, maakt Philips het makkelijk om het ideale recept voor elke gelegenheid te vinden. In de gratis NutriU app ontdek je vele gezonde en lekkere alledaagse recepten. Laat je inspireren door andere gebruikers of upload je eigen recepten. De app bevat tot wel 1000 gerechten, inclusief foto’s, handige kooktips en zelfs boodschappenlijstjes.

Prijs en beschikbaarheid

De NIEUWE Philips Premium Airfryer XXL is verkrijgbaar in elektrozaken en online voor een adviesprijs van €299,99.

De Philips Airfryer XXL is verkrijgbaar aan de adviesprijs van 289,99 EUR.

[1] In vergelijking met Franse frietjes en kipdrumsticks in een conventionele oven

[2] GFK 2015 - Wereldwijd marktonderzoek

[3] Winkle / Happen - 2018

[4] In vergelijking met frietjes die klaargemaakt zijn in een gewone Philips friteuse

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. Met wereldwijd circa 81.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2019 een omzet van 19,5 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.be.

Media assets