Nieuwscentrum

jul 01, 2019

De scheeroplossing op maat voor mannen met een gevoelige huid


Philips geeft mannenverzorging een persoonlijke toets met de nieuwe Philips Shaver series 7000

Brussel, België – Geen twee mannen met dezelfde noden als het over scheren gaat. Elke huid is anders en elke scheerbeurt vraagt om een specifieke aanpak. Met een rijke geschiedenis van ruim 80 jaar aan technologische innovaties in mannenverzorging lanceert Philips de nieuwe Shaver series 7000: ‘s werelds allereerste scheerapparaat met een persoonlijk scheerplan om specifieke huidproblemen aan te pakken. 

 

Via een app op de smartphone stippelt de nieuwe Philips Shaver series 7000 een scheerplan uit helemaal op maat van de gebruiker. Ontwikkeld in samenwerking met dermatologen biedt dit apparaat een antwoord op mogelijke huidirritaties na het scheren, zoals roodheid, branderig gevoel, ingroeiende haartjes en andere ongemakken. De nieuwe Philips Shaver series 7000 helpt mannen met advies op maat van hun huid en voorkomt specifieke huidproblemen door de scheerroutine aan te passen. Het apparaat is uitgerust met de unieke GuidedShave-technologie waarbij een ingebouwde sensor de scheertechniek van de gebruiker bijhoudt en real-time feedback geeft met tips om zijn scheerkunsten verder te perfectioneren. Het Adaptive Intelligence (AI)-algoritme biedt elke man een gepersonaliseerde visuele scheergids. Zodra de toestand van de huid verbetert, voorziet het scheerplan aangepast advies en volgen er nieuwe aanwijzingen over de gevoeligheidsinstellingen van het scheerapparaat. 

Bij Philips geloven we in oplossingen om het leven beter te maken. Daarom werkten onze ontwerpers en technologische teams nauw samen met vooraanstaande dermatologen en ontwikkelden ze de nieuwe Philips Shaver series 7000: het enige scheerapparaat ter wereld met een persoonlijk scheerplan.

Bart Baggen

Marketing Lead Philips Male Grooming Benelux

“Bij Philips geloven we in oplossingen om het leven beter te maken. Daarom werkten onze ontwerpers en technologische teams nauw samen met vooraanstaande dermatologen en ontwikkelden ze de nieuwe Philips Shaver series 7000: het enige scheerapparaat ter wereld met een persoonlijk scheerplan. Aangedreven door AI krijgt de gebruiker aangepast advies voor zijn specifiek huidtype en noden. Het resultaat is een zeer persoonlijke en buitengewone scheerbeurt”, aldus Bart Baggen, Marketing Lead Philips Male Grooming Benelux.

 

“Meer dan de helft van de mannen (60%) heeft last van een verstoorde huidgevoeligheid na het scheren. De helft van hen beschrijft de toestand als ernstig. Door hen meer controle te geven tijdens de scheerbeurt, verminderen huidirritaties dag na dag. Zo helpt de nieuwe Philips Shaver series 7000 mannen om zich goed in hun vel te voelen.”

 

De Philips Shaver Series 7000 glijdt met gemak over de gezichtscontour voor een scheerbeurt met minder druk op de huid en dus ook minder prikkelingen. De nieuwe Gentle Precision-mesjes zijn speciaal ontworpen om met een minimale weerstand de haartjes zo kort mogelijk tegen de huid af te snijden waardoor huidirritaties afnemen.

 

Deze nieuwe technologie van Philips vermindert roodheid, irritaties en andere pijnlijke ongemakjes na het scheren, zodat mannen met een gevoelige huid voortaan genieten van hun dagelijkse scheerbeurt. 

 

Philips Shaver series 7000 is beschikbaar aan de aanbevolen verkoopprijs van 199,99 EUR, vanaf juli 2019.

Voor meer informatie: Shaver series 7000 - Elektrisch scheerapparaat voor nat en droog scheren 

Over Philips

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is toonaangevend op het vlak van gezondheidstechnologie en richt zich op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruikt van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. Met wereldwijd circa 77.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2018 een omzet van 18,1 miljard euro. Voor nieuws over Philips kan u terecht op www.philips.be.

Meer informatieMinder informatie

Thema's

Contact

Sabrina Heymans

Sabrina Heymans

PR Manager Personal Health Belux

Tel.: +32 468 14 76 12

Beeldmateriaal

Delen op sociale media