okt 01, 2020

De nieuwe Philips SmartSleep Anti-Snurk Band zorgt voor stillere nachten voor rugsnurkers én hun partners

• Het eerste product van Philips dat is ontworpen om de snurker te waarschuwen voordat het snurken start
  • Met zachte trillingen worden rugsnurkers gestimuleerd om op hun zij te draaien
  • 85% van de partners van rugsnurkers[4] is tevreden met de vermindering van het snurken door het dragen van de Philips SmartSleep Anti-Snurk Band

Snurken is voor velen een probleem. Het ronkende geluid hindert niet alleen de snurker zelf, maar kan ook de slaap van de partner ernstig verstoren. Onderzoek[1] toont aan dat 1 op de 4 mannen en 1 op de 10 vrouwen dusdanig hard snurkt dat het de slaap van hun partner ernstig beïnvloedt. In veel gevallen wordt het snurken veroorzaakt door een rugligging tijdens het slapen. Ongeveer de helft van de mensen die snurken zijn zogenaamde rugslapers. Voor deze groep snurkers en hun partners ontwikkelde de Philips SmartSleep Anti-Snurk Band[2].

De SmartSleep Anti-Snurk Band is het eerste product van Philips dat ontworpen is om de snurker al te waarschuwen voordat het snurken start. Het product bestaat uit een comfortabele band die om de borst gedragen wordt tijdens het slapen, met daarin een positiesensor die detecteert of de snurker tijdens het slapen op zijn of haar rug draait. Zachte trillingen zorgen dan voor een verandering van de slaaphouding – zonder wakker te worden. In plaats van door een por in de zij van de partner, wordt de snurker door trillingen gestimuleerd om op de zij verder te slapen. De rugligging wordt zo tijdens het slapen aanzienlijk verminderd, zodat zowel de snurker als diens bedpartner weer kan genieten van een ongestoorde slaap.

Met de lancering van de Philips SmartSleep Anti-Snurk Band zetten we een belangrijke volgende stap in onze missie om 80% van alle slaapproblemen aan te pakken.

Thomas Prevoo

Marketing Manager Healthy Sleep Solutions bij Philips Benelux

“Snurken is een groter probleem dan we denken: uit onze enquête[1] blijkt dat 21% ’s nachts wakker gehouden wordt door het snurken van hun partner. Hierdoor kiezen veel koppels ervoor om in aparte kamers te slapen, om zo gebroken nachten te voorkomen”, aldus Thomas Prevoo, Marketing Manager Healthy Sleep Solutions bij Philips Benelux. “Philips wil het leven van mensen verbeteren. Daarom hebben we deze anti-snurkband ontwikkeld, onze oplossing voor iedereen die snurkt doordat hij op de rug slaapt en daar iets aan wil doen, ook in het belang van hun partner. De Philips SmartSleep Anti-Snurk Band is de nieuwste aanwinst in ons portfolio van slaapoplossingen, met onder andere onze Wake-Up Lights en Dream Family CPAP-apparaten voor mensen met slaapapneu. Met de lancering van de Philips SmartSleep

Anti-Snurk Band zetten we een belangrijke volgende stap in onze missie om 80% van alle slaapproblemen aan te pakken.”

De Philips SmartSleep Anti-Snurk Band maakt gebruik van klinisch bewezen technologie om rugsnurkers en hun partners rustigere nachten te bezorgen en draagt zo bij aan betere slaap door de slaapgewoonten in de loop van de tijd aan te passen.

Zo werkt het

De Philips SmartSleep Anti-Snurk Band bevat een intelligente sensor die in een comfortabele band om de borst wordt gedragen en continu de slaaphouding monitort. Met behulp van klinisch bewezen technologie[3] detecteert de positiesensor of de drager tijdens het slapen op zijn rug draait. Een zelflerend algoritme in de sensor past zich gedurende een aantal nachten aan op het individuele slaappatroon van de drager en geeft zachte trillingen af zodra de drager in de rugligging ligt. De intensiteit van de trillingen wordt afgestemd op de reactiesnelheid van de individuele drager. Als de drager niet reageert op de trillingen, verhoogt de sensor geleidelijk de intensiteit totdat er een reactie optreedt. Om de reactiesnelheid constant op een hoog niveau te houden en een gewenningseffect te voorkomen, verandert de sensor zijn trillingspatroon iedere vijf dagen. Op het display kunnen drie verschillende slaapgegevens worden afgelezen: hoe vaak de drager door de trillingen op de zij is gedraaid, de totale duur van de slaap en hoeveel tijd er op de rug is doorgebracht.

Uit de testresultaten blijkt dat 85% van de partners van snurkers[4] tevreden is met de vermindering van het snurken door het dragen van de Philips SmartSleep Anti-Snurk Band.

Philips SmartSleep Anti-Snurk Band

• Comfortabele band met geïntegreerde positiesensor
  • Zelflerend algoritme
  • Preventie van rugslapen door middel van zachte trillingen
  • Klinisch bewezen technologie[5]
  • Slaapgegevens van de afgelopen nacht worden getoond op het display
  • Kleur: grijs gemengd
  • De Philips SmartSleep Anti-Snurk Band heeft een adviesverkoopprijs van €199,99
  • Verkrijgbaar in de Philips online webshop

[1] Philips consumentenonderzoek in Nederland met 5452 deelnemers tussen 21-65 jaar (Ipsos, juli 2020).

[2] De Anti-Snurk Band is geen medisch apparaat en dient niet ter behandeling of verlichting van aandoeningen, inclusief positionele obstructieve slaapapneu (POSA).

[3] Klinisch bewezen. Het ontwerp van de Philips SmartSleep Anti-Snurk Band is gebaseerd op klinisch onderzoek. Vijf klinische studies hebben aangetoond, dat de slaapduur op de rug wordt verminderd wanneer de studiedeelnemers een oplossing voor de slaappositie gebruiken (van Maanen 2014, Deiltjens 2015, Eijsvogel 2015, Benoist 2018, Ruiter 2018).

[4] Door partners van de snurkers gerapporteerd. Resultaten na 4 weken. (Metrixlab B.V., gebruikersstudie, N = 99, 2019)

[5] Klinisch bewezen. Het ontwerp van de Philips SmartSleep Anti-Snurk Band is gebaseerd op klinisch onderzoek. Vijf klinische studies hebben aangetoond, dat de slaapduur op de rug wordt verminderd wanneer de studiedeelnemers een oplossing voor de slaappositie gebruiken (van Maanen 2014, Deiltjens 2015, Eijsvogel 2015, Benoist 2018, Ruiter 2018).

Voor de redactie:

De Philips SmartSleep Anti-Snurk Band (productref. SN3710/10) is nu verkrijgbaar in de Philips online webshop en heeft een adviesprijs van €199,99.

Voor meer informatie: http://www.philips.be/c-e/hs/smartsleep/anti-snurk-band.html

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevend bedrijf op het vlak van gezondheidstechnologie, gericht op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm – van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaande inzichten in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en producten voor de persoonlijke gezondheid en het welzijn van consumenten. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. Wereldwijd heeft het bedrijf ongeveer 81.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. In 2019, genereerden de bedrijfsactiviteiten op het gebied van gezondheidstechnologie een omzet van 19,5 miljard euro. Voor meer nieuws over Philips kan u terecht op www.philips.be.

Gerelateerd nieuws