1 februari 2018

Een maand lang gezonde sapjes met Philips

In het kader van Tournée Minérale, biedt Philips je inspiratie voor een gezond alternatief met recepten voor sapjes en smoothies

Brussel, België – Vanaf vandaag is het zover. Voor het tweede jaar op rij staat de maand februari in het teken van Tournée Minérale. Doe jij ook mee? Philips biedt je een maand lang inspiratie met recepten voor sapjes en smoothies. Zo vervang je deze maand je drankje niet alleen door een alcoholvrije versie, maar ook door een gezond alternatief die je nog veel meer voordelen biedt: meer energie, een betere nachtrust, een gezond gewicht, en een stralende huid.

Het is geweten dat alcohol een grote invloed heeft op ons lichaam. Met een maand zonder alcohol krijgt je lichaam de tijd om te recupereren van je gebruikelijke alcoholconsumptie. En daar zijn voordelen aan verbonden: sommige mensen slapen beter, anderen hebben meer energie, je werkt ermee aan een gezonder gewicht, … Philips heeft als missie het leven van mensen te verbeteren door zinvolle innovatie bij de mensen thuis te brengen! Vers en smakelijk zelfgemaakt eten én drinken is dan ook essentieel voor een gezond en gelukkig leven. In deze maand zonder alcohol helpen de juicers en blenders van Philips je om smakelijke en voedzame smoothies en sapjes te maken met jouw favoriete ingrediënten, zodat je gezonde drankje lekker smaakt zoals jij het wil. Wil jij je laten inspireren?

Verkoopinformatie:

• Philips Avance Collection blenders, aanbevolen verkoopprijs vanaf €129,99
  • Philips Avance Collection Innergizer high speed blender, aanbevolen verkoopprijs €549,99
  • Philips Avance Collection Slowjuicer, aanbevolen verkoopprijs € 299,99

Recepten

Booster Monday met als hoofdingrediënt: Bosbessen.

Bosbessen ondersteunen de werking van de hersenen en zijn ook goed voor de bloedvaten. Ze bevatten daarnaast veel vitamine K, belangrijk voor onder meer bloedstolling. In rode kool zit veel calcium, wat goed is voor sterke botten, en ijzer. Plottwist? Gebruik ipv ijsblokjes een beetje yoghurt voor extra smeuïgheid.

• 2 appels
  • 150 g bosbessen
  • 1/2 komkommer
  • 270 g rode kool
  • IJsklontjes of yoghurt

Bereiding:

Voeg de appel, bosbessen, komkommer, rode kool en ijsklontjes toe aan de blender. Blend op middelhoge snelheid en vul aan met het ijs tot je 2 liter bereikt.

Bosbessen Smoothie

Refresh Tuesday met een heerlijke groene smoothie.

Deze smoothie is een ideale refresher: niet te zoet, maar wel veel vezels voor een goede spijsvertering.

• 2 appels
  • 1 komkommer
  • een scheutje limoensap
  • 2 stengels bleekselderij
  • IJsklontjes

Bereiding:

Voeg de appel, komkommer, bleekselderij en het limoensap in de blender en voeg hier ijsklontjes aan toe. Voeg na het blenden extra ijsklontjes toe tot je 2 liter bereikt en blend nogmaals tot je smoothie glad is.

Komkommer Smoothie

Wellness Wednesday is misschien wel onze favoriet...

Wortels bevatten caroteen, een stof die je lichaam kan omzetten in vitamine A. Vitamine A kan bijdragen aan de gezondheid van je huid en de conditie van je gebit.

• 400 g wortelen
  • 3 sinaasappels (gepeld)
  • 2 eetlepels citroensap
  • 1 cm gember
  • Ijsklontjes

Bereiding:

Blend de wortel, sinaasappelen, citroensap, gember en ijsklontjes in je blender. Voeg ijs toe tot de maximum hoogte en blend glad op de hoogste stand.

Sinas Smoothie

Beautiful Thursday met tomaat en granaatappel in de spotlights.

Tomaat bevat lycopeen en caretonoïden, een verzameling stoffen die je lichaam kan omzetten in vitamine A. Vitamine A kan bijdragen aan de gezondheid van je huid en de conditie van je gebit. In granaatappel zit veel vitamine C wat goed is voor je weerstand en andere lichaamsfuncties.

• 100 g granaatappelpitjes
  • 1 theelepel limoensap
  • 2 rode appels
  • 4 sinaasappelen
  • 4 tomaten
  • Theelepel olie

Bereiding:

Doe de granaatappel, limoensap, appels, sinaasappelen en tomaten in de blender en vul aan met ijs. Blend op maximale snelheid voor het bekomen van een homogene smoothie.

Tomaat smoothie

Feel good Friday met de passionele kleur rood.

Een lekker verfrissende start van het weekend. Frambozen bevatten vitamine C, goed voor veel lichaamsfuncties.

• 1/3 watermeloen
  • 20 frambozen
  • 1 eetlepel limoensap
  • 6 ijsblokjes
  • 3 muntblaadjes

Bereiding:

Stop de watermeloen, frambozen, limoensap, ijsblokjes en muntblaadjes in de de blender en vul aan met ijsblokjes. Blender dit tot een smoothie, vul dan opnieuw aan met ijsblokjes en blend 30 seconden mooi glad.

Watermeloen

Nog een leuke tip nodig voor je bruisende (maar non-alcoholische) weekend? Kies dan voor de Virgin Pina Colada.

Jonge kokosnoten zijn heel erg gezond, superhip en dorstlessend. Je kunt het kokoswater zo opdrinken, maar ook gebruiken als basis voor je favoriete (alcoholvrije) cocktails.

Ingrediënten voor 6 porties:

• 1 ananas
  • 1 jonge kokosnoot
  • 1 limoen
  • 200 ml kokosmelk
  • 6 rietjes

Bereiding:

Maak een gat in de kokosnoot en vang het kokoswater op in een kom. Maak de ananas schoon en doe deze in de sapcentrifuge. Pers een limoen uit en meng met het ananassap. Voeg de kokosmelk en het kokoswater toe en meng goed door elkaar. Giet de alcoholvrije Pina Colada terug in de kokosnoot of een mooi glas en serveer met een rietje.

Pina Colada

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruikt van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. Met wereldwijd circa 71.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2016 een omzet van 17,4 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.be.