feb 28, 2024

Philips lanceert gemotoriseerde mobiele C-boog, de Zenition 90 Motorized, om chirurgen te helpen hoogwaardige zorg aan patiënten te leveren

Philips kondigt de lancering aan van Philips Image Guided Therapy Mobile C-armsysteem 9000 – Zenition 90 Motorized ontworpen om chirurgen te helpen hoogwaardige zorg te leveren aan meer patiënten. De nieuwe mobiele C-arm met uitgebreide mogelijkheden is ontworpen om te voldoen aan complexe vasculaire behoeften, maar ook aan een reeks klinische procedures zoals hartinterventies, pijnbehandeling en urologie. Zenition 90 Motorized zal in de handel verkrijgbaar zijn vanaf het tweede kwartaal van 2024.

Verbeterde controle en efficiëntie met geautomatiseerde workflows

De Zenition 90 Motorized is een snelle en intuïtieve C-arm die de chirurg naast tafel kan bedienen met gebruiksvriendelijke bediening en tijdbesparende functies – zo krijgt de chirurg meer flexibiliteit. Het levert moderne beeldkwaliteit voor de meest uitdagende procedures. Het systeem maakt een grotere klinische efficiëntie mogelijk dankzij de geautomatiseerde workflows, de beeldbediening via de aanraakschermmodule en de geavanceerde softwareoplossingen.

"Tijdens complexe procedures is het van cruciaal belang om te kunnen vertrouwen op chirurgische beeldvormingssystemen. De prioriteit van chirurgen ligt bij het snel visualiseren van kleine anatomische details, terwijl het contrastgebruik en de röntgendosis worden beperkt", zegt Ruben de Baere, hoofd van Image Guided Therapy bij Philips Benelux. "De nieuwe Zenition 90 Motorized stelt medische teams in staat om met vertrouwen een breed scala aan interventies uit te voeren en tegelijkertijd de best mogelijke uitkomst voor hun patiënten te bereiken."

De lancering van de Zenition 90 Motorized volgt op de recente lancering van de Philips Zenition 30 C-arm en is de nieuwste innovatie in de vernieuwde portefeuille van de geavanceerde Zenition C-armsystemen.

Gegevens uit onafhankelijke bruikbaarheidsonderzoeken van artsen uit de EU en de VS met praktijkervaring met de Zenition 90 Motorized in gesimuleerde omgevingen laten zien dat 100% van de gebruikers zei dat ze met de Table Side Operator volledige controle hebben over C-armbewegingen [1] en 97% meldt dat workflowfuncties zoals Automatic Vascular Outlining tijd zullen helpen besparen tijdens procedures [2].

Als onderdeel van zijn streven naar duurzaamheid en het bieden van verantwoorde keuzes aan klanten heeft Philips zijn EcoDesign-proces voor de Zenition 90 Motorized ingezet om de levensduur van het product met 25% en de energie-efficiëntie met 13% te verbeteren [3].

Het nieuwste mobiele C-armsysteem van Philips voor beeldgeleide therapie is ook verkrijgbaar in een niet-gemotoriseerde configuratie.

[1] Resultaten verkregen tijdens een onderzoek naar de onderbouwing van claims, uitgevoerd in juni 2022 en mei 2023 door Use-Lab GmbH, een onafhankelijk bedrijf. De respons is gebaseerd op 25 artsen uit de EU en de VS, die een vragenlijst hebben ingevuld na een bruikbaarheidsonderzoek met extra praktijktijd met het systeem.
[2] Resultaten verkregen tijdens een onderzoek naar de onderbouwing van claims, uitgevoerd in juni 2022 en mei 2023 door Use-Lab GmbH, een onafhankelijk bedrijf. De respons is gebaseerd op 49 artsen uit de EU en de VS, die een vragenlijst hebben ingevuld na een bruikbaarheidsonderzoek met extra praktijktijd met het systeem.
[3] Vergeleken met zijn voorganger, Zenition 70
- In afwachting van 510(k), niet beschikbaar voor verkoop in de VS
- Zenition 90 Motorized en Zenition 90 zijn beschikbaar voor verkoop in een beperkt aantal landen.
- Sommige functies zijn optioneel voor Zenition 90 Motorized en Zenition 90.
- De werkelijke productweergave kan variëren.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. Met wereldwijd circa 69.700 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2023 een omzet van 18,2 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl.

Onderwerpen

Meer informatie voor zorgverleners

Heeft u interesse in deze oplossing, neem dan contact op via ons contactformulier.

Zenition 90 Motorized

Deel op social media