nov 29, 2023

Philips verbetert workflow en efficiëntie met nieuwste generatie EPIQ Elite- en Affiniti-echografiesystemen

• Verbeterde beeldvorming en geavanceerde tools zorgen voor een gestandaardiseerde en efficiënte workflow
  • Door de gedeelde standaard interface en transducers kunnen gebruikers moeiteloos schakelen tussen echografiesystemen voor een eenvoudigere gebruikerservaring

Philips richt zich op een goede workflow en efficiëntie voor de nieuwste generatie echografiesystemen EPIQ Elite en Affiniti die gepresenteerd zijn tijdens RSNA 2023. Gebruikers van echografiesystemen overal ter wereld moeten steeds meer patiënten behandelen met complexere casussen. Daarnaast is er een tekort aan personeel.

De nieuwe systemen van Philips zijn voorzien van nieuwe geautomatiseerde hulpmiddelen en een standaard gebruikersinterface, gekoppeld aan transducercompatibiliteit met alle echografiesystemen van Philips, waaronder de onlangs geïntroduceerde Compact Ultrasound 5000-serie. Deze nieuwste verbeteringen blijken bij klanten over de hele wereld een positieve invloed te hebben op de tevredenheid van patiënten en personeel, doordat ze de workflow helpen verbeteren en een grotere scanefficiëntie bieden.

"Bij het University of Washington Medical Center hebben we meerdere locaties waar we een breed scala aan echo's uitvoeren, van algemene beeldvorming en verloskunde tot buikonderzoek, waar onze echoscopisten op een gemiddelde dag al snel 150-170 echografie-onderzoeken doen", aldus dr. Manjiri Dighe, MD, medisch directeur Echografie en adjunct-hoogleraar Verloskunde en Gynaecologie aan de afdeling Radiologie van de Universiteit van Washington, Seattle, VS. "Door gebruik te maken van de nieuwste ontwikkelingen van Philips, kan ik makkelijker vertrouwen op mijn diagnose en uiteindelijk mijn patiënten helpen met betere en snellere behandelingsopties. Om ons in staat te stellen om een zeer groot volume patiënten beter te helpen, maakt de nieuwste versie van Auto Scan Assistant het mogelijk om voor de echoscopist ook het beeld te optimaliseren, terwijl het aantal toetsaanslagen met meer dan 50% wordt verminderd, wat de tevredenheid van ons personeel en de kwaliteit van onze onderzoeken aanzienlijk heeft verbeterd."

"Onze nieuwste generatie echografiesystemen EPIQ en Affiniti ondersteunen zorgverleners bij de uitdagingen waarmee ze elke dag worden geconfronteerd: het helpen van meer patiënten met complexere aandoeningen en tegelijkertijd verbeteren we de operationele efficiëntie en verlagen we de kosten", zegt Jeff Cohen, General Manager Echografie bij Philips. "Door een standaard platform voor al onze systemen te bieden en de workflow voortdurend te verbeteren, kunnen we zorgverleners meer tijd geven om zich te richten op datgene waar ze goed in zijn: de zorg voor hun patiënten.”

Geavanceerde inzichten en vereenvoudigde workflows voor echografie

Nieuwe functies en belangrijke verbeteringen in de nieuwste echografiesystemen van Philips die geavanceerde visualisatie en efficiëntie verbeteren zijn:

• Contrast-versterkte echografie: Verbeterde MVI met superresolutie van EPIQ Elite, alleen aangeboden door Philips, biedt een ruim 200% betere ruimtelijke resolutie voor contrast-versterkte echografie [1] om waardevolle informatie te verschaffen over het patroon van de bloedstroom bij de karakterisering van laesies.

• Transducer met ultrahoge frequentie: De nieuwe, bekroonde mL26-8-transducer met ultrahoge frequentie van Philips voor het EPIQ-platform verbetert de ruimtelijke resolutie met 36% en de penetratie met 64% [2] ten opzichte van de vorige transducers.

• 3D-achtige geavanceerde beeldvorming van vasculaire doorstroming: Flow Viewer, de nieuwste innovatie van Philips op het gebied van Color Flow Doppler-beeldvorming, genereert een 3D-achtig beeld van de bloedstroom in bloedvaten ter ondersteuning van de besluitvorming in uitdagende casussen.

• Snelle, hoogwaardige, geavanceerde beeldverwerving: De nieuwste versie van de Auto Scan Assistant van Philips verbetert de efficiëntie van de gebruikersworkflow om beelden van hoge kwaliteit te verkrijgen met 54% minder handelingen tijdens een onderzoek [3], waarbij het beeld automatisch pixel voor pixel wordt geoptimaliseerd.

• Meer tele-echografiemogelijkheden: Met Philips Ultrasound Collaboration Live kunnen nu tot zes gebruikers in real time samenwerken tijdens een echografieonderzoek, waardoor er mogelijk minder vervolgscans en extra verplaatsingen van patiënten nodig zijn.

[1] Vergeleken met eerdere MVI van Philips.
[2] Vergeleken met de voorganger L15-7iO.
[3] Bij vergelijking van de prestaties van VM10 met de prestaties van VM 7.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. Met wereldwijd circa 70.700 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2022 een omzet van 17,8 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl.

Pieter de Meer

PR & Communications Manager Health Systems Benelux

Meer informatie voor zorgverleners

Heeft u interesse in deze oplossing, neem dan contact op via ons contactformulier.

Clinician using next generation EPIQ Elite VM10 with a patient

Remote collaboration ultrasound EPIQ Elite VM10