nov 27, 2023

Philips lanceert nieuwe innovaties met AI tijdens #RSNA23 om zorgverleners de ruimte te geven zich op patiëntenzorg te richten

Nieuwe innovaties helpen ziekenhuizen en gezondheidssystemen om op een duurzame manier consistent toegankelijke, hoogwaardige zorg aan patiënten te bieden

Philips focust op patiënten en zorgverleners tijdens #RSNA23, 's werelds grootste radiologie conferentie. Radiologen willen oplossingen om hun afdelingen te verbeteren en patiënten te helpen met geoptimaliseerde workflows, kortere proceduretijden en gebruiksvriendelijke systemen. Met 45% van de radiologen die symptomen van burn-out rapporteren, richt Philips zich met vernieuwingen in diagnostische beeldvorming en IT-oplossingen op het vrijmaken van tijd voor klinisch personeel door verbeterde workflows en verhoogde efficiëntie.

Philips toont tijdens #RSNA23 nieuwe innovaties, waaronder echografie systemen die de diagnostische zekerheid en workflow-efficiëntie verhogen, 's werelds eerste en enige mobiele MRI-systeem die helium vrij opereert, en nieuwe cloudoplossingen die door AI worden ondersteunt om de efficiëntie te verbeteren en het klinisch vertrouwen vergroten. Het bedrijf lanceerde ook zijn nieuwe campagne 'Care Means the World’ (in het Nederlands: “Oog voor mens én planeet”) waarbij benadrukt wordt dat het verbeteren van de menselijke gezondheid en milieu hand in hand gaan.

"Philips werkt samen met zorgverleners om workflows te optimaliseren, zodat zij hun aandacht kunnen richten op de zorg voor patienten,” zegt Bert van Meurs, Chief Business Leader Precision Diagnosis en Image Guided Therapy bij Philips. "De nieuwe innovaties die we laten zien op RSNA bieden een volledig geïntegreerde diagnostische aanpak ondersteund door AI om patiëntenresultaten te verbeteren, workflows te optimaliseren en de levenslange waarde voor onze klanten te maximaliseren."

Echografie-systemen die de diagnostische zekerheid en workflow-efficiëntie verhogen

De druk op personeel in de gezondheidszorg is bijzonder groot voor laboranten en echoscopisten. Het is van belang dat nieuwe mogelijkheden op een intuïtieve manier worden geïntegreerd voor snelle toepassing in de dagelijkse gezondheidszorg. De nieuwe systemen van Philips, EPIQ Elite 10.0 en Philips Affiniti, doen precies dat, met klinische prestaties die workflows vereenvoudigen om te voldoen aan de uitdagingen van de meest veeleisende afdelingen. De systemen bieden een enkele gebruikersinterface gecombineerd met gedeelde transducers en geautomatiseerde tools om de complexiteit te verminderen voor een efficiëntere en verbeterde gebruikerservaring.

's Werelds eerste en enige mobiele MRI-systeem met heliumvrije operatie

Op RSNA zal de BlueSeal MR Mobile, 's werelds eerste volledig afgesloten 1,5T magneet, te zien zijn in een mobiele unit, waardoor MRI-diensten aangeboden kunnen worden, waar en wanneer nodig, met minder helium dan conventionele magneten. Sinds 2018 hebben meer dan 600 MRI-systemen met Philips' BlueSeal-technologie wereldwijd meer dan 1,5 miljoen liter helium bespaard. Met deze technologie geïmplementeerd in honderden magneten wereldwijd, breidt Philips dit nu uit naar een mobiele truck, waardoor hoogwaardige MRI-scans beschikbaar worden voor meer patiënten op diverse locaties.

Cloudgebaseerde PACS met nieuwe klinische en operationele workflows ondersteund door AI

Philips HealthSuite Imaging is een cloudgebaseerde volgende generatie van Philips Vue PACS, waarmee radiologen en clinici sneller nieuwe mogelijkheden kunnen toepassen, de operationele efficiëntie kunnen verhogen en de patiëntenzorg kunnen verbeteren. HealthSuite Imaging op Amazon Web Services (AWS) biedt nieuwe mogelijkheden zoals snelle externe toegang voor diagnostiek, geïntegreerde rapportage en workflow-organisatie ondersteund door AI. Deze veilige cloudlevering verlicht de last van IT-beheer. Ook gepresenteerd op RSNA is Philips AI Manager, een end-to-end AI-activatieoplossing die integreert met de IT-infrastructuur van de klant. Hiermee kunnen radiologen meer dan 100 AI-toepassingen benutten voor een uitgebreidere beoordeling en diepere klinische inzichten in de radiologie-workflow.

Snelheid en efficiëntie zijn belangrijk voor diagnose en behandeling. Op RSNA zal Philips ook zijn nieuwste innovaties voor röntgenscanners presenteren, waaronder Philips Radiography 7000 M, een geavanceerde mobiele röntgenoplossing die is gericht op verbeterde zorg en verhoogde operationele efficiëntie te voor snellere en efficiënte patiëntenzorg. Daarnaast wordt de Philips Radiography 7300 C getoond, een premium digitaal röntgensysteem dat is ontworpen om hoge efficiëntie en klinische veelzijdigheid te bieden. Ook wordt de volgende generatie Image Guided Therapy System - Azurion 7 B20/15 biplane-configuratie belicht, met uitstekende positioneringsmogelijkheden om het verloop van minimaal invasieve procedures te vermakkelijken.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. Met wereldwijd circa 70.700 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2022 een omzet van 17,8 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl.

Meer informatie voor zorgverleners

Heeft u interesse in deze oplossing, neem dan contact op via ons contactformulier.

Healthcare professional viewing image on MR Workspace

Philips Mobile MRI system expanding access to care