dec 06, 2023

Philips introduceert ultra lichtgewicht en flexibele MR Smart Fit-spoelen om productiviteit en het diagnostisch vertrouwen op de radiologie-afdeling te vergroten

Philips heeft drie nieuwe MR Smart Fit-spoelen geïntroduceerd. Deze RF-spoelen zijn een essentieel voor het uitvoeren van een MRI-scan.  Deze ultralichte spoelen bieden buitengewone flexibiliteit en verminderen de tijd die nodig is voor de voorbereiding van de patiënt. Ze werken in combinatie met de SmartSpeed technologie AI van Philips, dit resulteert in een betere beeldresolutie en meer vertrouwen voor zorgverleners bij het stellen van diagnoses.

Smart Fit 1.5T Shoulder

"Onze nieuwe Smart Fit-spoelen vormen een integraal onderdeel van onze patiëntgerichte workflows in MR, met de nadruk op het verbeteren van de productiviteit en het vereenvoudigen van de workflow", zegt Ruud Zwerink, General Manager MR bij Philips. "De spoelen worden gekoppeld aan onze geavanceerde AI-gestuurde software, waardoor de scantijd wordt verkort en het aantal stappen voor het afronden van een onderzoek wordt verminderd. Deze nieuw ontworpen spoelen zullen het MR-onderzoeksproces helpen versnellen, wat zowel de efficiëntie als de totale ervaring voor patiënten ten goede komt.”

Ruud Zwerink

General Manager MR, Philips

De Smart Fit TorsoCardiac 1,5T-spoel is dun, flexibel en licht van gewicht en illustreert het veelzijdige ontwerp van deze nieuwe spoelen. De spoel kan meer dan 90 graden buigen in alle richtingen en biedt een verbeterde dekking [1] zodat zorgverleners dwarsdoorsnedes kunnen genereren van de interne structuren van het hoofd, het lichaam of de ledematen. De flexibiliteit maakt het mogelijk om ze gemakkelijk om lastige anatomische gebieden te plaatsen, zoals lange botten, en te gebruiken voor patiënten met unilaterale heuppijn of die gipsverband dragen. Om de verbeteren, is de Smart Fit 1,5T Shoulder-spoel ontworpen om de insteltijd met 10% te verkorten [2], wanneer de patiënt al is voorbereid en op de tafel zit. Tot slot kan de Smart Fit Knee 3.0T-eenvoudig en snel op de tafel worden geplaatst en kan deze worden gebruikt voor een breed scala aan patiënten [3].

[1] Vergeleken met 1,5T dS TorsoCardiac-spoel.

[2] Vergeleken met 1,5T MSK 16 (dubbele spoelopstelling).

[3] In afwachting van 510 (k) niet beschikbaar voor verkoop in de VS.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. Met wereldwijd circa 70.700 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2022 een omzet van 17,8 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl.