apr 21, 2021

Philips meest populaire merk bij de Belgische consument voor klein huishoudelectro

Philips behaalt voor de derde keer op rij de ‘Best Brands Award 2021 voor Small Domestic Appliances’ en stijgt in de algemene rangschikking naar de vijfde plaats

Brussel, BelgiëRoyal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) behaalt voor de derde keer op rij de ‘Best Brands Award 2021 Small Domestic Appliances’. In de algemene rangschikking over alle sectoren heen stijgt Philips naar de vijfde plaats en in de nieuwe categorie Best Sustainable Brands komt Philips binnen op de 8ste plaats.

“Dit is een prachtige erkenning van de tomeloze inzet van al onze medewerkers om het voorbije bijzondere jaar 2020 onze consumenten te blijven inspireren om hun leven gezonder, beter en aangenamer te maken. Het doet ons enorm veel plezier wanneer we zien dat onze producten een verschil maken en van een huis een thuis maken.” zegt Olaf Koning, Market Leader Benelux voor Philips Domestic Appliances.

Philips is het populairste merk in klein huishoudelectro

Philips is uitgeroepen tot het beste merk in de categorie ‘Small Domestic Appliances’ en dit voor de derde keer op rij, met de hoogste score die ze tot nu toe behaalden van 80%. Zowel op vlak van merkvoorkeur (Share of Soul) (met een bekendheid van 98%), als op het vlak van economisch succes (Share of Wallet) scoort Philips beter dan alle andere merken, en stijgt verder ten opzichte van vorig jaar. Over alle merken en sectoren heen, behaalt Philips de 5de plaats in de ranglijst, eveneens zijn beste score ooit en een sterke erkenning van de appreciatie van de consument voor het merk Philips.

Consumenten inspireren om voor duurzame producten te kiezen

In de nieuwe categorie ‘Best Sustainable Brands’ komt Philips binnen op de 8ste plaats.

Als internationaal bedrijf zet Philips al jaren sterk in op duurzaamheid. Philips is een van de eerste gezondheidstechnologiebedrijven ter wereld dat volledig CO2-neutraal is geworden in zijn activiteiten. Onlangs nog kondigde het bedrijf aan dat het de doelen die het zich had gesteld tegen 2020 in het kader van zijn 'Healthy people, Sustainable planet'-programma, allemaal gerealiseerd zijn.

Wij blijven onszelf uitdagen om het steeds beter te doen op vlak van duurzaamheid. We doen dat door zelf sterk in te zetten op duurzaamheid en circulariteit binnen het eigen bedrijf en doorheen onze waardeketen, maar ook door de consument te inspireren om voor duurzame producten te kiezen.

Olaf Koning

Market Leader Benelux voor Philips Domestic Appliances

“Wij blijven onszelf, en ook de consument, uitdagen om het steeds beter te doen op vlak van duurzaamheid. We doen dat door zelf sterk in te zetten op duurzaamheid en circulariteit binnen het eigen bedrijf en doorheen onze waardeketen, maar ook door de consument te inspireren om voor duurzame producten te kiezen,” voegt Olaf Koning toe.

Met zijn ‘Environmental, Social & Goverance’-framework, bouwt Philips voort op dit succes: Het bedrijf zet in op het gebruik van hernieuwbare bronnen. Ze bouwen verder aan een circulaire economie waardoor onderdelen en materialen op een verantwoorde manier worden hergebruikt/gerecycleerd zonder de natuurlijke hulpbronnen van de wereld uit te putten. En ze zorgen voor transparantie en efficiëntie in de toeleveringsketen om de eigen CO2-uitstoot en die van hun leveranciers verder te verminderen.

Over het onderzoek

Best Brands rangschikt merken gebaseerd op een representatief online onderzoek bij de Belgische bevolking, uitgevoerd door GfK in opdracht van Serviceplan Group. De rangschikking gebeurt op basis van twee criteria: het economisch succes (Share of Wallet) en de aantrekkelijkheid van het merk in de perceptie van consumenten (Share of Soul). Voor deze zesde editie werden 350 merken uit 21 sectoren geëvalueerd.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. Met wereldwijd circa 82.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2020 een omzet van 19,5 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.be.