okt 15, 2020

Wanneer zuivere luchtkwaliteit zichtbaar wordt, met de nieuwe Philips Urban Living luchtreiniger

• Efficiënte zuivering gekoppeld aan innovatief design
  • 99,97% van verontreiniging wordt gefilterd

Vanuit haar unieke positie als een wereldleider in gezondheidstechnologie, verzamelt Philips consumenteninzichten over het belang van persoonlijke gezondheid thuis. Daaruit blijkt dat mensen zich gezond willen voelen en zichzelf en hun families willen beschermen tegen mogelijke ziektes en vervuilde en schadelijke lucht; maar dat mensen zich tegelijk willen omringen met trendy en esthetisch mooie decoratieve items. Daarom ontwikkelde Philips een luchtreiniger die niet alleen de lucht zuivert, maar die ook naadloos past in een stijlvol interieur. Met de Philips Series 4000i-luchtreiniger koppelt het bedrijf een efficiënte zuivering aan innovatief design. Het gebruik van stof in het ontwerp maakt van dit toestel het perfecte design item voor ieders huis.

Met deze nieuwe luchtreiniger geniet u in slechts 6 minuten van schone lucht, zelfs bij grote luchtvervuiling. Het toestel verwijdert op een eenvoudige maar wel bijzonder efficiënte manier ultrafijne deeltjes[1]. Door de lucht binnenshuis schoner te houden, worden ook 99,97%[2] van de door lucht verspreide allergenen of schadelijke gassen zoals TVOC en geur[3] verwijderd; alsook 99,9% van de bacteriën[4] en virussen[5].

De luchtreiniger van Philips schept gemoedsrust wanneer men thuis ontspant met het gezin en is een efficiënte oplossing die een interieur net dat tikkeltje meer biedt omdat het ook de luchtkwaliteit in huis optimaliseert.

Maak komaf met pollen en allergenen

Om het leven nog gemakkelijker te maken, kan men met de Clean Home+ app de luchtkwaliteit binnenshuis op afstand beheren. Verander de ventilatorsnelheid, stel een nieuw schema in of bekijk de levensduur van de filter zonder een stap te verzetten. Gebruikers blijven altijd op de hoogte met de real-time updates over de luchtkwaliteit binnen en buiten maar ook over vervuiling en TOVC-voorspellingen. De juistheid van de gegevens is gegarandeerd door de weergave van PM2,5 gassen en het allergeenniveau, waardoor onzichtbare luchtkwaliteit zichtbaar wordt. Daarenboven geeft de vierkleurige indicatielichtring feedback over de luchtkwaliteit in huis: van blauw (goed) tot rood (slecht).

Het toestel beschikt ook over de gepatenteerde AeraSense-technologie van Philips. Bijzonder effectief in het waarnemen van zelfs de kleinste verandering in de luchtkwaliteit binnenhuis. Net zoals een professionele sensor, bewaakt het continu de luchtkwaliteit. Zo maakt de allernieuwste technologie haar intrede bij mensen thuis. Het resultaat: optimale prestaties zonder zorgen.

Extra bescherming

Dankzij de verbeterde VitaShield-technologie wordt 99,97% van de deeltjes zo klein als 0,003 um verwijderd, waaronder PM2.5, virussen, bacteriën, pollen, stof en schilfers van huisdieren. Zo adem je altijd schone lucht in.

Stil maar snel

De Philips Series 4000i-luchtreiniger beschikt over een unieke geluidsarme technologie, gecertificeerd door Quiet Mark[7]. In de slaapmodus werkt het toestel nagenoeg stil (zo laag als 30db). Dankzij een nieuw 3D-luchtcirculatiesysteem met spiraalvormige luchtuitlaat, kan deze luchtreiniger de lucht van een kamer van 20 m2 in minder dan 6 minuten zuiveren[8]. Snel en efficiënt.

Intelligente automatische zuivering

De Philips Series 4000i-luchtreiniger levert een state-of-the-art intelligente oplossing die ervoor zorgt dat gebruikers het verschil kunnen ademen. Terwijl ze zelf, altijd en overal, de luchtkwaliteit in hun thuis kunnen regelen.

Opmerking voor de redactie:

De Philips Series 4000i-luchtreiniger (AC4236/10) is beschikbaar in de detailhandel en online, aan de aanbevolen verkoopprijs van 599,99 EUR*.

* De prijs wordt bepaald geheel naar eigen goeddunken van de individuele detailhandelaar.

Dit product testen? Neem contact op met de PR Manager. Beschikbaarheid is heel beperkt.

[1] De filter verwijdert deeltjes van slechts 3 nanometer (800 keer kleiner dan PM2,5). Getest met NaCl-aerosol door iUTA volgens DIN71460-1.

[2] Getest op de filtermedia voor 1-pass efficiëntie bij 5,33 cm/s luchtstroom, door een extern laboratorium

[3] Getest door een extern laboratorium, volgens GB/T18801-2015.

[4] Getest door SIMT in een 30m3 kamer volgens GB21551.3-2010, (Staphylococcus albsp) 8032 als testbacterie

[5] H1N1-test in Airmid. Microbial Reduction Rate Test uitgevoerd bij Airmid Healthgroup Ltd. getest in een testkamer van 28,5 m3 verontreinigd met influenza A in de lucht (H1N1)

[6] Verwijderingsprestaties in één doorgang van deeltjes van 0,5 µm die voldoen aan de vereisten van ECARF (European Centre for Allergy Research Foundation). Getest in luchtreiniger op Staphylococcus Albus-bacteriën en H1N1-virus. Volgens het microbiologische risicobeoordelingsrapport van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) uit 2008 zijn de vogelgriep, menselijke griepvirussen, legionella, hepatitisvirussen en het SARS-coronavirus groter dan 0,02 micron

[7] Quiet Mark is het internationale goedkeuringsprogramma dat is gekoppeld aan de liefdadigheidsstichting UK Noise Abatement Society. Het moedigt bedrijven over de hele wereld aan om voorrang te geven aan geluidsreductie binnen het ontwerp van alledaagse machines en apparaten, en oplossingen te vinden voor geluidsproblemen. Voor meer informatie bezoek: https://www.quietmark.com

[8] Het is een theoretische tijd voor eenmalige reiniging, berekend door de CADR 500 m3 / u te delen door de kamergrootte van 48 m3 (ervan uitgaande dat de kamer 20 m2 vloeroppervlak en 2,4 m2 hoog is)

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. Met wereldwijd circa 81.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2019 een omzet van 19,5 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.be.