jan 06, 2020

Philips breidt portfolio met consumentgerichte digitale gezondheidsoplossingen uit bij CES 2020

Nieuwe data gedreven, gepersonaliseerde connected care oplossingen voor slaap, mondverzorging en Mother & Child Care geven consumenten de voordelen van evidence-based oplossingen, advies van experts en eenvoudige toegang tot altijd professionele hulp

Las Vegas, Verenigde Staten en Amsterdam, Nederland – Tijdens CES 2020 (stand #43708, van 7-10 januari, Las Vegas, NV) kondigt Philips een uitbreiding van gepersonaliseerde consumenten gezondheidsoplossingen aan. Philips richt zich op de individuele behoeften van mensen en stelt hen in staat om gezondere keuzes te maken, mede dankzij de uitbreiding van de samenwerking met Delta Dental of California voor een betere mondverzorging, de introductie van de Baby+ app voor Mother & Child Care en de SmartSleep-suite van slaapoplossingen.

Roy Jakobs

Chief Business Leader Personal Health bij Philips.

"De nieuwe generatie van digitaal bewuste consumenten vraagt om intelligente oplossingen, die zich aanpassen aan hun unieke behoeften en levensstijl", aldus Roy Jakobs, Chief Business Leader Personal Health bij Philips. "Door slimme apparaten, softwaretoepassingen en diensten te integreren met cloud based kunstmatige intelligentie levert Philips evidence-based persoonlijke gezondheidsoplossingen die zich aanpassen aan de doelen, voorkeuren en gedragingen van de gebruiker. Zo worden deze oplossingen persoonlijker en zinvoller dan ooit tevoren. Al onze introducties op CES van dit jaar, zoals onze mondverzorgings-, zwangerschap- en nieuwe slaapoplossingen voor consumenten, maken deel uit van een samenhangend ecosysteem dat proactieve persoonlijke gezondheidsbetrokkenheid koppelt aan eenvoudige toegang tot professionele coaching en advies.

Philips Sonicare mondverzorging ecosysteem

Voortbouwend op het succes van het uitgebreide assortiment toonaangevende mondverzorgingsoplossingen van Philips, waaronder de Philips Sonicare DiamondClean Smart connected tandenborstel en de Philips Sonicare Teledentistry service, wordt dit jaar op CES de volgende fase van het BrushSmart®-programma van Philips en Delta Dental of California uitgerold. Delta Dental of California vormt samen met partners de grootste aanbieder van tandheelkundige voordelen in de Verenigde Staten. Met de missie om de resultaten van de mondverzorging te verbeteren, is BrushSmart® [1] ontworpen om poetsgedrag thuis te verbinden met professionele tandheelkundige zorg om de gezondheid van de mond en het algehele welzijn beter te begrijpen, te motiveren en te verbeteren. Gebruikers van het programma die akkoord gaan met het verzamelen en delen van real-time data van hun poetsgedrag via hun Philips Sonicare connected tandenborstel profiteren van exclusieve mondverzorgingsproducten en diensten, waaronder de Philips Sonicare ExpertClean tandenborstel en gratis borstelkoppen wanneer ze regelmatig poetsen. Gebruikers van het programma profiteren van een betere mondhygiëne, terwijl Philips en Delta Dental [2] in staat zijn om data-driven inzichten en gepersonaliseerde oplossingen te creëren die tegemoetkomen aan de behoeften van elke gebruiker. De aankondiging van vandaag illustreert hoe Philips zijn data-driven service uitbreidt van consumenten naar werkgevers, na een succesvol proefprogramma dat vorig jaar is uitgevoerd met werknemers van grote Amerikaanse bedrijven, waaronder Web.com, Ultimate Medical Academy en Callaway Golf.

Philips’ Avent mother and child care ecosysteem

Na het succes van de gratis Philips app Zwangerschap+ voor IOS- en Android-toestellen, die momenteel wereldwijd bijna 30 miljoen downloads kent, introduceert Philips nu een andere gratis app met de naam Baby+. Terwijl Zwangerschap+ is ontworpen om ouders te ondersteunen vanaf het moment dat ze weten dat ze een baby verwachten, biedt Baby+ hen een speciale tool om de groei van hun baby te volgen en doorlopend advies te ontvangen dat specifiek is voor elke fase van de ontwikkeling van hun baby, vanaf het moment dat hij of zij wordt geboren. Beide apps zijn ontworpen in nauwe samenwerking met professionals uit de gezondheidszorg en bestaande ouders en bieden deskundige informatie op maat in de vorm van artikelen, informatie en trackers. Hierdoor wordt de zwangerschap en de eerste twee jaar van het ouderschap gevuld met mooie, informatieve en behulpzame inhoud, vergezeld van klinische back-up en deskundig advies. Baby+, die meerdere baby's in hetzelfde gezin kan volgen (bijv. een tweeling of dicht op elkaar geboren broers en zussen), stelt ouders ook in staat om een jaarboek te maken of de face-a-day functie van de app te gebruiken om de groei van hun baby vast te leggen en kostbare momenten met andere gezinsleden te delen. Beide apps zijn gratis te downloaden via Google Play en de Apple App Store.

Daarnaast wordt een draagbare ultrasound-app van Philips Lumify getoond. Lumify biedt diagnostische mogelijkheden voor slimme, compatible mobiele apparaten, waardoor de transducer rechtstreeks kan worden aangesloten op een telefoon of tablet. Hierdoor is ultrasound beter draagbaar en zijn screenings van zwangere vrouwen gemakkelijker beschikbaar.

Philips’ SmartSleep ecosysteem

Als onderdeel van de doelstelling om meer dan 80% van alle slaapproblemen wereldwijd aan te pakken, introduceert Philips op CES 2020 de nieuwste evolutie in zijn SmartSleep-suite van oplossingen; de SmartSleep Deep Sleep Headband 2. Philips ontwierp de volgende generatie Deep Sleep Headband met behulp van slaapgegevens van consumenten, doorlopend onderzoek naast slaapartsen en feedback van early adopters om een end-to-end slaapervaring te leveren. Het nieuwste model blijft actief de diepe slaap verbeteren voor mensen die niet genoeg slaap krijgen als gevolg van hun levensstijl, terwijl het tegelijkertijd nieuwe functies introduceert. Nieuwe Fall Asleep Sounds helpen de drager in slaap te komen, terwijl SmartAlarm de drager in het lichtste stadium van de slaap binnen ongeveer 5-30 minuten van de gewenste wektijd helpt wakker te worden. Het kleinere, lichtere ontwerp heeft ook bone conduction tones ter vervanging van over-the-ear-luidsprekers, dry sensors en een verbeterde SleepMapper app-ervaring met REM-fasetracking voor een robuustere kijk op de slaappatronen van de drager. Philips toont ook zijn SmartSleep Snoring Relief Band-oplossing voor het verlichten van positieafhankelijk (op de rug) snurken, zijn SmartSleep Better Sleep Program, dat de slaapgewoonten van de gebruiker opnieuw traint om sneller in slaap te vallen en langer in slaap te blijven, en SmartSleep Connected Sleep and Wake-up Light, waarmee gebruikers de belangrijkste aspecten van hun ervaringen met in slaap vallen en wakker worden kunnen regelen met de SleepMapper-app. Met behulp van de online SmartSleep Analyzer van Philips, die onlangs is opgenomen in het Walgreens Find Care™-platform, kunnen consumenten hun huidige slaapkwaliteit beoordelen en persoonlijke feedback, waardevolle inzichten en aanbevelingen over klinisch gevalideerde oplossingen van Philips en zijn SmartSleep-ecosysteempartners ontvangen om hen te helpen hun slaapuitdagingen aan te gaan.

Met een sterke positie en een vertrouwd merk in zowel de professionele gezondheidszorg als het consumentendomein, bevindt Philips zich in een unieke positie om een brug te slaan tussen beide werelden - door klinische knowhow te combineren met consumenteninzichten om oplossingen en ecosystemen te ontwikkelen die tegemoetkomen aan de groeiende en evoluerende behoeften van consumenten, zorgprofessionals en betalers/verzekeraars in het volledige gezondheidscontinuüm.

Philips tijdens CES

Philips is tijdens CES 2020 aanwezig op stand #43708 (Sands Expo, Las Vegas, 7-10 januari 2020).

Op woensdag 7 januari om 2:20pm PST tijdens de sessie ‘Smart Health Just Got Smarter’ bij de CES Digital Health Summit zal Roy Jakobs, Chief Business Leader Personal Health bij Philips, geïnterviewd worden door gezondheidszorg reporter Jane Sarasohn-Kahn.

Op woendag 8 januari om 2:20pm PST tijdens paneldiscussie ‘AI Flexes its Shrewd and Significant Powers’ zal Jeroen Tas, Chief Innovation & Strategy Officer bij Philips, spreken over hoe Philips AI gebruikt om betere zorg te leveren aan meer mensen in het gehele gezondheidscontinuüm.

Alle sessies vinden plaats naast CES 2020.

Voor live updates gedurende CES, volg het gesprek via @PhilipsLiveFrom en de hashtag #CES2020 of bezoek onze social media kanalen op YouTube en LinkedIn.

[1] BrushSmart is a registered trademark of Delta Dental of California.

[2] Delta Dental is a licensed trademark of Delta Dental Plans Association (“DDPA”).

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. Met wereldwijd circa 80.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2018 een omzet van 18,1 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.be.