jun 11, 2021

Philips kondigt beschikbaarheid van innovaties ter bevordering van gepersonaliseerde en efficiënte cardiologische zorg aan

Philips kondigt de beschikbaarheid aan van nieuwe innovaties in zijn portfolio voor cardiologische zorg. Deze nieuwe innovaties op het gebied van image guided therapy helpen om de effectiviteit van de procedures te bevorderen, waaronder percutane coronaire interventies (PCI) om de vernauwing van kransslagaders te behandelen.

Daarnaast publiceerde Philips interimdata van zijn klinische studie naar de duurzaamheid van het Philips Tack Endovasculaire Systeem voor de dissectie van bloedvaten beneden de knie. De resultaten laten zien dat de device een duurzaam effect heeft en een positieve impact op de kwaliteit van leven. Lees meer over het Tack Endovasculaire Systeem.

Lees hieronder meer over de nieuwe innovaties of lees het global persbericht hier:

Philips Interventional Applications Platform - IntraSight Mobile

Het nieuwe Philips Interventional Applications Platform - IntraSight Mobile - brengt beeldvormings- en fysiologische toepassingen samen op een mobiel systeem voor de behandeling van coronaire en perifere vaatziekten [1]. IntraSight Mobile bouwt voort op het succes van IntraSight waarbij, intravasculaire diagnostische toepassingen worden geïntegreerd in een slimme en eenvoudige workflow-oplossing.

Met het IntraSight-platform kunnen interventiecardiologen intravasculaire echografie (IVUS) en fysiologische metingen van fractionele stroomreserve (FFR) en momentane golfvrije verhouding (iFR) uitvoeren om de locatie van laesies die ischemie veroorzaken nauwkeurig te identificeren. IntraSight Mobile is gebouwd op dezelfde software als IntraSight en is compatibel met het huidige en toekomstige portfolio van IVUS en fysiologische disposables van Philips. Het omvat een touchscreen-pc en een krachtige multimodale touchscreenmodule die op een moderne en gemakkelijk te manoeuvreren wagen is gemonteerd. De intuïtieve gebruikersinterface en vereenvoudigde workflow bieden clinici een uitstekende gebruikerservaring en optimaliseren tegelijkertijd de prestaties in de operatiekamer.

Europees debuut van Philips OmniWire

Philips OmniWire's werelds eerste solid-core pressure wire voor coronaire interventies, heeft een CE-markering gekregen en is nu verkrijgbaar in Europa [2]. Dankzij de baanbrekende constructie met een vaste kern kunnen artsen de draad in de bloedsomloop van de patiënt gemakkelijker manoeuvreren om de bloeddruk langs het vat te meten en de plaatsing van katheters en stents te begeleiden. OmniWire biedt ondersteuning voor iFR- en FFR-metingen die binnen de (krans)slagaders kunnen worden gemeten om de delen van een vat die moeten worden behandeld nauwkeurig te identificeren.

Introductie van Philips-lasersysteem

Het nieuwe Philips-lasersysteem biedt plug-and-play eenvoud voor coronaire en perifere atherectomie-procedures. De katheters die compatibel zijn met het Philips-lasersysteem zijn geïndiceerd in meer vaattypes dan enig ander atherectomie-apparaat, en het is de enige laseratherectomietechnologie die bewezen is voor in-stent-restenose (ISR) in zowel coronaire als perifere vaatstelsels [3,4]. Bovendien is het systeem ook het enige lasersysteem dat beschikbaar is voor lead-extractieprocedures (het verwijderen van pacemaker- of defibrillatordraden rond het hart). Het systeem is kleiner, lichter en wendbaarder, start binnen 30 seconden op en heeft een intuïtieve touchscreeninterface met geleide workflowprompts die de noodzaak tot training van technici tot een minimum beperken.

Philips Interventional Hemodynamic System met IntelliVue X3

Tijdens EuroPCR werd ook het  Philips Interventional Hemodynamic System met Patient Monitor IntelliVue X3 gepresenteerd, dat geavanceerde hemodynamische (bloedstroom) metingen vanaf de operatietafel in het katheterisatiekamer en continue bewaking van de belangrijkste vitale functies tijdens het patiënttraject biedt. Daarnaast biedt Philips Cardiovascular Imaging and Information Manager - IntelliSpace Cardiovascular - ondersteuning voor geïnformeerde besluitvorming door een uitgebreid overzicht te bieden van het cardiovasculaire zorgcontinuüm van de patiënt en helpt het tijd te besparen en onnodig werk te voorkomen en verbetert het de efficiëntie en workflow aanzienlijk.

Lees meer over interventionele devices van Philips.

[1] Philips Mobile Interventional Applications Platform - IntraSight Mobile - heeft een CE-markering voor verkoop in Europa en heeft FDA 510(k)-goedkeuring voor verkoop in de VS.
[2] Philips-drukgeleidingsdraad - OmniWire - heeft een CE-markering voor verkoop in Europa en heeft FDA 510(k)-goedkeuring voor verkoop in de VS.
[3] Het Philips-lasersysteem heeft een CE-markering voor verkoop in Europa. Het systeem is momenteel niet beschikbaar voor verkoop in de VS.
[4] ISR geïndiceerd voor ELCA (P002208) en de Turbo-Power (P015612)

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. Met wereldwijd circa 77.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2020 een omzet van 17,3 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.be.

Meer informatie voor zorgverleners

Heeft u interesse in deze oplossing, neem dan contact op via ons contactformulier.