mrt 11, 2021

Philips Incisive CT wordt nog slimmer met de aanstaande introductie van de door AI ondersteunde Precise Suite

De Precise Suite op het Philips Incisive CT-platform gaat CT-workflows versnellen waardoor het vertrouwen in de diagnostiek toeneemt en de ervaringen van patiënt en personeel worden verbeterd

Philips presenteerde zijn door AI (Artificial intelligence - kunstmatige intelligentie) ondersteunde Precise Suite [1]-oplossing voor het Incisive CT-platform tijdens ECR. Precise Suite levert slimme workflows, van beeldacquisitie tot rapportage, met door AI ondersteunde beeldreconstructie, geautomatiseerde positionering van de patiënt, bewegingsvrije cardiale beeldregistratie en realtime interventiebegeleiding om de precisie in dosis, snelheid en beeldkwaliteit te verhogen.

CT tech operator

Ondanks snelle vorderingen in de snelheid en prestaties van computertomografie (CT), blijven radiologieafdelingen geconfronteerd met uitdagingen op het gebied van toenemende aantallen patiënten en het waarborgen van consistentie in beeldkwaliteit, terwijl ze tegelijkertijd de operationele efficiëntie moeten verbeteren en de kosten per scan moeten verlagen. De Precise Suite pakt deze uitdagingen rechtstreeks aan door het gebruik van kunstmatige intelligentie (AI) om workflows te stroomlijnen en te automatiseren en de beeldkwaliteit te maximaliseren, waardoor het aantal scans dat moet worden herhaald, wordt verminderd en het vertrouwen in de diagnostiek wordt verbeterd. Voor afdelingen die CT gebruiken voor interventionele procedures, omvat de Precise Suite ook verbeterde mogelijkheden voor het volgen van naalden.

Arjon Hoekstra

Head of Precision Diagnosis bij Philips Benelux

"Omdat CT een van de meest alomtegenwoordige beeldvormingsmodaliteiten in de geneeskunde is, hebben door AI ondersteunde verbeteringen zoals Precise Suite die zich richten op diagnostisch vertrouwen en verbetering van het werkproces een enorm potentieel om een positieve impact te hebben op de levering van value based healthcare", zegt Arjon Hoekstra, Head of Precision Diagnosis bij Philips Benelux. "Precise Suite stimuleert slimme workflows van begin tot eind, van beeldacquisitie tot rapportage, en verhoogt ook de snelheid, consistentie en het vertrouwen in de diagnostiek."

De Precise Suite zal een aanvulling vormen op de groeiende productgroep van Philips van door AI ondersteunde 'slimme workflow'-oplossingen, die zijn ontworpen om systeembedieners te ondersteunen bij de beeldvorming voor meer efficiëntie. De Precise Suite versnelt CT-workflows, vergroot het vertrouwen in de diagnostiek en verbetert de ervaring van personeel en patiënt door het volgende:

• Precise Image: Ontworpen om het vertrouwen in de diagnostiek te vergroten en de vermoeidheid van radiologen te verminderen door tegelijkertijd de dosis te verlagen en de beeldkwaliteit te verbeteren.

• Precise position: Geautomatiseerde positionering van de patiënt via een door AI ondersteunde camera ontworpen om de nauwkeurigheid van de positionering en consistentie tussen verschillende gebruikers in een fractie van de tijd te verbeteren.

• Precise Cardiac: Zero-click-techniek, ontworpen om cardiale beeldvorming bij een hoge hartslag te verbeteren door hartbeweging te compenseren.

• Precise Intervention: Biedt automatische naaldvolging en -geleiding, ontworpen om de efficiëntie en het vertrouwen in CT-geleide procedures te verbeteren.

De Precise Suite is het nieuwste product in een continu programma van prestatieverbeteringen voor het toonaangevende Incisive CT-platform van Philips, dat al een opnieuw ontworpen patiëntentafel bevat die plaats biedt aan bariatrische patiënten, de vMRC Smart Card-optie voor remote service voor het ‘Tube for Life‘-programma van Incisive CT, de PerformanceBridge-procesverbeteringsdiensten van Philips, en het DoseWise-portaal voor het volgen van de stralingsblootstelling van patiënten/personeel. De opname van de door AI ondersteunde Precise Suite in combinatie met OnPlan-bedieningselementen voor de patiënt en een 'Tube-for-Life'-garantie in één enkel CT-scannerplatform zorgt dat Incisive CT uniek is in de branche.

[1] De Precise Suite wordt beschouwd als werk in uitvoering en heeft geen CE-markering en is nog niet beschikbaar voor verkoop.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. Met wereldwijd circa 82.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2020 een omzet van 19,5 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.be.

Meer informatie voor zorgverleners

Heeft u interesse in deze oplossing, neem dan contact op via ons contactformulier.