okt 04, 2018

Philips opnieuw in top 50 meest waardevolle merken ter wereld

Eindhoven, Nederland - Philips behoort ook in 2018 tot de 50 meest waardevolle merken ter wereld. In de ‘Best Global Brands’-ranglijst van het Britse Interbrand, het grootste merkadviesbureau ter wereld, en het Amerikaanse zakenweekblad BusinessWeek, onderdeel van Bloomberg, staat Philips op plaats 43.

Philips bereikt deze plaats mede dankzij een aanzienlijke stijging van de merkwaarde van 11,5 miljard dollar in 2017 naar 12,1 miljard dollar in 2018. Wat betreft de perceptie en ervaring van het Philips-merk zijn ook de scores van het bedrijf op het gebied van merkdifferentiatie en merkconsistentie gestegen.

De waarde van het Philips-merk groeit doordat meer mensen onze doelstelling leren kennen: het verbeteren van de levens van miljarden mensen over de hele wereld.

Tomasz Lisewski

Global Head of Brand, Communications, Digital and Marketing bij Philips

Verbeteren van de levens van miljarden mensen over de hele wereld

"De waarde van het Philips-merk groeit doordat meer mensen onze doelstelling leren kennen: het verbeteren van de levens van miljarden mensen over de hele wereld", aldus Tomasz Lisewski, Head of Brand, Communications, Digital & Marketing bij Philips. “Het communicatieplatform 'Er is altijd een manier om het leven beter te maken', dat we in 2017 introduceerden, is ontworpen om merkdifferentiatie en consistentie te stimuleren, en ik ben er trots op dat de resultaten van al onze marketinginspanningen dit jaar worden weerspiegeld in de ‘Best Global Brands’-ranking van Interbrand".

Tomasz Lisewski, Head of Brand, Communications, Digital & Marketing bij Philips

Er is altijd een manier om het leven beter te maken

Een goed voorbeeld van het samenbrengen van deze visie in een gestructureerd proces is de nieuwe merkcampagne van Philips, die onlangs in Duitsland is gelanceerd en in 2019 naar andere markten zal worden uitgerold. In deze campagne staan zes consumenten centraal aan de hand waarvan het bedrijf laat zien hoe de producten en oplossingen van Philips passen in de dagelijkse routine van mensen om hun leven te verbeteren.

Voor meer informatie, lees het interview met Tomasz Lisewski.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruikt van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. Met wereldwijd circa 74.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2017 een omzet van 17,8 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl/nieuwscentrum

Tommie Dijstelbloem

Woordvoerder Philips Benelux