Mijn nieuwe Philips-baardtrimmer of -scheerapparaat kan niet worden ingeschakeld
Gepubliceerd op 27 september 2023
Als u onlangs een Philips-trimmer of -scheerapparaat hebt aangeschaft en deze niet kunt inschakelen nadat u het uit de verpakking hebt gehaald, raadpleegt u de onderstaande informatie.
Voordat uw Philips-trimmer of -scheerapparaat onze fabriek verlaat, hebben we het apparaat in een eenmalige slaapstand gezet. Deze status voorkomt dat uw toestel per ongeluk wordt ingeschakeld tijdens het verpakken of vervoeren.
Als u het apparaat wilt 'wekken', sluit u het aan op een stopcontact en laat u het minimaal 5 minuten opladen. Hierdoor wordt uw trimmer of scheerapparaat uit de slaapstand gehaald. Vervolgens kunt u het op de gebruikelijke manier gebruiken.
Hoewel we u aanraden uw apparaat volledig op te laden (raadpleeg de gebruiksaanwijzing voor specifieke tijden), is het meestal voldoende om uw apparaat 5 minuten of langer op te laden om het uit de slaapstand te halen.
Als u uw Philips-scheerapparaat of -trimmer al hebt gebruikt en het apparaat niet meer kan worden ingeschakeld, kan extra reiniging het probleem mogelijk oplossen.
Controleer de binnenkant van het scheerhoofd/de scheerhoofden of de snijtanden/haarkamer op ophopingen van haar of vuil. Ophopingen kunnen de bewegende delen van uw apparaat blokkeren en voorkomen dat het apparaat wordt ingeschakeld. Zorg er dus voor dat u het apparaat grondig schoonmaakt. U vindt specifieke reinigingsinstructies in de gebruiksaanwijzing die bij uw apparaat is geleverd.