Situatie
De televisie vraagt in de volgende situaties om een viercijferige pincode:
● bij het opnieuw installeren van de zenders
● bij het wijzigen van instellingen in het televisiemenu
● bij het selecteren van een app of TV-zender.
Article Published Date : 2017-09-22
Situatie
De televisie vraagt in de volgende situaties om een viercijferige pincode:
● bij het opnieuw installeren van de zenders
● bij het wijzigen van instellingen in het televisiemenu
● bij het selecteren van een app of TV-zender.
Een PIN-code is vereist voor toegang tot bepaalde televisiefuncties en instellingen wanneer de kinderslotfunctie is geactiveerd.
ga als volgt te werk:
● Druk op de knop 'Home' op de afstandsbediening van de televisie en selecteer:
Instellingen > [Kinderslot] (Child lock) > [Kwalificatie door ouders] (Parental Rating)
Of
Druk op de knop 'Settings' op de afstandsbediening van de televisie en selecteer:
[Alle instellingen] (All Settings) > [Kinderslot] (Child lock) > [Kwalificatie door ouders] (Parental Rating)
De optie voor kwalificatie door ouders kan worden ingesteld op Geen als er geen kinderslot nodig is.
Bovendien kunnen bepaalde (18+) zenders standaard door de provider worden vergrendeld (afhankelijk van de 2017 M7-certificering). Deze zenders zijn alleen toegankelijk met de door u gekozen PIN-code (tijdens de installatie) of door de code '8888' op te geven. Deze zendervergrendeling kan niet worden verwijderd of gedeactiveerd
ga als volgt te werk:
● Druk op de knop 'Home' op de afstandsbediening van de televisie en selecteer:
Instellingen > Kinderslot > [Code wijzigen/instellen] (Change code / Set code)
Of
Druk op de knop 'Settings' op de afstandsbediening van de televisie en selecteer:
[Alle instellingen] (All Settings) > Kinderslot > [Code wijzigen/instellen] (Change code / Set code)
● Voer de oude code in als de PIN-code al eerder is ingesteld.
● Voer de nieuwe code in.
● Voer de nieuwe code nogmaals in ter bevestiging.
De PIN-code voor kwalificatie door de ouders is nu veranderd in de nieuwe PIN-code.
● Selecteer in hetzelfde menu [Kwalificatie door ouders] (Parental Rating) > Geen. De televisie vraagt nog eenmaal om de viercijferige PIN-code. Voer de nieuwe code uit de vorige stap in.
Ingeval van verlies van de PIN-code, kunt u de code ' 8888' invoeren in plaats in de optie [Code wijzigen] (Change code) te selecteren om een nieuwe code te kiezen.
Als de PIN-code niet kan worden overschreven met '8888', installeert u de televisie opnieuw om alle eerder gekozen instellingen te resetten.
Hoe installeer ik de televisie opnieuw?
Druk op de knop 'Home' op de afstandsbediening, blader omlaag en selecteer:
Instellingen > [Algemene instellingen] (General settings) > [TV opnieuw installeren] (Reinstall TV).
Of
Druk op de knop 'Settings' op de afstandsbediening van de televisie en selecteer:
• [Alle instellingen] (All Settings) > [Algemene instellingen] (General settings) > [TV opnieuw installeren] (Reinstall TV).
Opmerking: Philips-televisies hebben over het algemeen maar één PIN-code (kwalificatie door de ouders). Als de kwalificatie door de ouders niet is geactiveerd, maar de televisie toch vraagt om een PIN-code, kan het gaan om:
● een PIN-code voor de CAM-module
● een PIN-code voor een extern apparaat
Deze PIN-codes houden geen verband met de televisie. Neem contact op met de zenderaanbieder voor verdere ondersteuning.