0

Winkelwagen

Er zitten momenteel geen artikels in uw winkelwagen.

    Philips-ondersteuning

    Wat te doen als er een probleem met een of meer zenders optreedt? [DVB-S-signaal]

    Gepubliceerd op 2019-03-18

    Situatie

    Een van de volgende problemen doet zich voor met DVB-S (Satelliet)-zenders:

    • Een of meer zenders ontbreken

    • Geen kanalen gevonden

    • De foutmelding [Geen signaal] (No signal) wordt weergegeven wanneer een zender is geselecteerd

    • Het weergegeven beeld is wazig of bevat pixelblokken (macroblokken)

    • Het geluid valt weg

    • Het duurt lang om over te schakelen naar een andere zender

    • Er wordt een zwart scherm weergegeven, er zijn geen beeld en geluid

    • Er wordt een gekleurd scherm weergegeven als u overschakelt naar een andere zender

    Checklist

    Zorg ervoor dat:

    • De bron [Televisie kijken] (Watch TV) is geselecteerd

    • De TV beschikt over de meest recente softwareversie

    Antwoord

    De interne tuner van de TV slaat de zenderlijst die wordt aangeboden door de provider van de TV zenders op via het DVS-signaal (satelliet). Een lijst met zenders wordt afgeleverd op een unieke frequentie binnen het signaal. Wanneer er TV zenders via een DVB-T-signaal (terrestrial/antenne) zijn geïnstalleerd op de TV, zijn een consistente signaalkwaliteit en signaalsterkte vereist om te zorgen dat de zenders optimaal op de TV worden weergegeven.

    1. Vermijd signaalverlies

    Het uitgezonden signaal kan worden verzwakt door externe factoren. Let op de volgende voorzorgsmaatregelen:

    • Houd de kabel uit de buurt van elektronische apparatuur. Elektronische apparaten kunnen het signaal verstoren.

    • Gebruik een afgeschermde kabel om signaalverlies te voorkomen.

    • Sluit de coaxkabel vanaf het toegangspunt in huis direct aan op de TV. Als een direct signaal (zonder gebruik van splitters, een recorder of een set-top box) sterker en van betere kwaliteit is, wordt het signaalverlies veroorzaakt door externe apparatuur.

    2. Meet het binnenkomende DVB-S-signaal

    Een sterk en stabiel zendsignaal zorgt voor een perfecte weergave van TV uitzendingen.

    Opmerking: hoe hoger de signaalsterkte en -kwaliteit, hoe kleiner de kans op problemen met beeld en geluid.

    Meerdere metingen doen wordt aangferaden om te controleren of het binnenkomende signaal stabiel is.

    ● Selecteer de zender waarop zich een probleem voordoet

    ● Als de TV zender op staat, druk op de knop 'Options' op de Philips afstandsbediening.
    Op een Android TV, selecteer: Voorkeuren > [Zenderinfo] (Channel Info)
    Op alle andere modellen, selecteer: [Zenderinfo] (Channel Info)

    De signaalkwaliteit en -sterkte van het binnenkomende signaal voor dat specifieke kanaal worden weergegeven.

    3. Ontbrekende zenders of problemen met bepaalde zenders

    Als er zenders ontbreken of er een probleem optreedt op bepaalde zenders, werk de zenderlijst als volgt bij:

    De zenders bijwerken (optie 1)

    Druk op de knop “Home” op de afstandsbediening van de TV en selecteer:
    Configuratie > [Satelliet zoeken] (Search for satellite) > [Zenders bijwerken] (Update channels) > [Start]

    Of

    Druk op de knop 'Settings op de afstandsbediening van de TV en selecteer:
    [Alle instellingen] (All settings) > [Satellietinstallatie] (Satellite Installation) > [Satelliet zoeken] (Search for satellite) > [Zenders bijwerken] (Update channels) > [Start]

    Of

    Druk op de knop 'Settings op de afstandsbediening en kies: [Alle instellingen] (All settings) > Zenders > [Satellietinstallatie] (Satellite Installation) > [Satelliet zoeken] (Search for satellite) > [Zenders bijwerken] (Update channels)

    De zenders opnieuw installeren (optie 2)

    Verwijder de CI+-module uit de CAM-poort van de TV (indien van toepassing).
    Installeer de DVB-S-zenders (opnieuw) door op de knop 'Home' op de afstandsbediening van de TV te drukken en selecteer:

    Configuratie > [Satelliet zoeken] (Search for satellite) > [Zenders opnieuw installeren] (Re-install channels) > [Start]

    of

    Druk op de knop 'Settings op de afstandsbediening van de TV en selecteer:
    [Alle instellingen] (All settings) > [Satellietinstallatie] (Satellite Installation) > [Satelliet zoeken] (Search for satellite) > [Satellieten installeren] (Install satellites) > [Start]

    Of

    Druk op de knop 'Settings op de afstandsbediening en kies: [Alle instellingen] (All settings) > Zenders > [Satellietinstallatie] (Satellite Installation) > [Satelliet zoeken] (Search for satellite) > [Satellieten installeren] (Install satellites) > [Start]

    Indien van toepassing, plaats de CI+ CAM-module terug in de TV nadat de zenders zijn geïnstalleerd.

    • Menu-itemnamen van de TV kunnen kleine verschillen vertonen.

    Wat te doen als de signaalsterkte en -kwaliteit niet kunnen worden verbeterd?

    Als het signaal is niet onafgebroken sterk is, kunnen de volgende instellingen worden aangepast om zenderverlies te voorkomen:

    1. Schakel het automatisch bijwerken van zenders uit.

    • Druk op de knop “Home” op de afstandsbediening van de TV en selecteer:
    Configuratie > [Zenderinstellingen] (Channel settings) > [Zenderinstallatie] (Channel installation) > [Zenders automatisch bijwerken] (Automatic channel update) > UIT

    Of

    Druk op de knop 'Settings” op de afstandsbediening van de TV en selecteer:
    [Alle instellingen] (All settings) > [Satellietinstallatie] (Satellite Installation) > [Zenders automatisch bijwerken] (Automatic Channel Update) > UIT

    Of

    Druk op de knop 'Settings” op de afstandsbediening en kies: [Alle instellingen] (All settings) > Zenders > [Satellietinstallatie] (Satellite Installation) > [Zenders automatisch bijwerken] (Automatic Channel Update) > UIT

    • De zenderlijst wordt niet meer bijgewerkt. Ga door met stap 3 hierboven om zo nodig een nieuwe of bijgewerkte zenderlijst opnieuw te installeren.

    1. Schakel het bericht over het automatisch bijwerken van zenders uit (niet beschikbaar op Android-televisies).

    • Druk op de knop “Home” op de afstandsbediening van de TV en selecteer:
    Configuratie > [Zenderinstellingen] (Channel settings) > [Zenderinstallatie] (Channel installation) > [Bericht zenders bijwerken] (Channel update message) > UIT

    Opmerking: voor een langetermijnoplossing valt het aan te raden het DVB-signaal te verbeteren en het automatisch bijwerken van zenders opnieuw in te schakelen. Neem contact op met de provider voor advies om het signaal te verbeteren.

    De informatie op deze pagina is van toepassing op het volgende modelnummer: 55PUS8602/12 , 65PUS8602/12 , 65PUS8102/12 , 39PHS4112/12 , 50PUS6272/12 , 32PFS5362/12 , 55POS9002/12 , 50PUS6162/12 , 65PUS7502/12 , 24PFS4022/12 , 65PUS6162/12 , 43PUS6262/12 , 55PUS6262/12 , 50PUS6262/12 , 55PUS6162/12 , 24PFS4032/12 , 65PUS6412/12 , 55PUS7502/12 , 55PUS6482/12 , 49PUS7502/12 , 49PUS6482/12 , 43PUS6162/12 , 43PFS4132/12 , 32PHS4132/12 , 22PFS4232/12 , 55PUS6432/12 , 49PUS6432/12 , 43PUS6432/12 , 32PHS5302/12 , 49PFS5302/12 , 43PFS5302/12 , 43PUS6201/12 , 55PUS6201/12 , 55POS901F/12 , 32PHS5301/12 , 49PFS5301/12 , 43PFS5301/12 , 65PUS6121/12 , 24PFS5231/12 , 22PFS4031/12 , 49PFS4131/12 , 43PFS4131/12 , 32PHS4131/12 , 32PFS4131/12 , 24PHS4031/12 , 32PFS6402/12 , 75PUS7101/12 , 32PFK4101/12 , 43PUS6101/12 , 55PUS6101/12 , 49PUS6101/12 , 65PUS7601/12 , 40PFS5501/12 , 32PHK4101/12 , 49PFS5501/12 , 65PUS7101/12 , 32PFS5501/12 , 65PUS6521/12 , 40PFK4101/12 , 48PFK4101/12 , 43PUS6551/12 , 43PUS6401/12 , 49PUS6401/12 , 43PUS6501/12 , 55PUS7181/12 , 55PUS6401/12 , 49PUS7181/12 , 49PUS6501/12 , 49PUS6561/12 , 49PUS6551/12 , 32PFS6401/12 , 55PUS7101/12 , 55PUS6561/12 , 55PUS6551/12 , 55PUS6501/12 , 49PUS7101/12 , 55PUS8601/12 , 65PUS8901/12 , 65PUS8700/12 , 65PUS8601/12 , 55PUS8700/12 , 32PFK6500/12 , 32PFK5500/12 , 55PFK5500/12 , 48PFK5500/12 , 40PFK5500/12 , 48PUS7600/12 , 65PUS7600/12 , 55PUS7600/12 , 55PUK6400/12 , 40PUK6400/12 , 50PUK6400/12 , 65PUK7120/12 , 40PFK6550/12 , 55PUK7150/12 , 55PUK7100/12 , 55PFK6550/12 , 50PFK6550/12 , 49PUK7150/12 , 49PUK7100/12 , 43PUK7100/12 , 40PFK6510/12 , 55PFK6510/12 , 24PHK5210/12 , 32PFK5300/12 , 32PFK4100/12 , 50PFK5300/12 , 48PFK6300/12 , 48PFK4100/12 , 40PFK6300/12 , 40PFK5300/12 , 40PFK4100/12 , 32PHK4100/12 , 22PFK4000/12 , 24PHK4000/12 . Klik hier om meer artikelnummers te zien Klik hier om minder artikelnummers te tonen

    Veelgestelde vragen

    Hebt u een andere vraag?

    Ontdek alle ondersteuningsopties van Philips

    You are about to visit a Philips global content page

    Continue

    U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.