NL
FR
0

Winkelwagen

Er zitten momenteel geen artikels in uw winkelwagen.

    Philips-ondersteuning

    Mijn Philips-waterkoker kan niet worden ingeschakeld

    Gepubliceerd op 1 februari 2024
    Als uw Philips-waterkoker niet wordt ingeschakeld, is er mogelijk een eenvoudige oorzaak. Lees hieronder hoe u dit probleem kunt oplossen.
    Controleer of de stekker van uw waterkoker goed in het stopcontact is gestoken en of het stopcontact werkt.
    De droogkookbeveiliging is een veiligheidsvoorziening die ervoor zorgt dat de waterkoker automatisch wordt uitgeschakeld. De droogkookbeveiliging wordt geactiveerd in de volgende situaties:
    • De waterkoker is ingeschakeld zonder (voldoende) water. 
    • Tijdens het gebruik is al het water in de waterkoker verdampt. 

    Om de droogkookbeveiliging te resetten, tilt u uw waterkoker van de voet en vult u deze met koud water. Wanneer u de waterkoker weer op de voet plaatst, wordt de droogkookbeveiliging gereset. Vervolgens kunt u de waterkoker weer inschakelen.


    Als de bovenstaande oplossingen het probleem niet verhelpen, neem dan contact met ons op voor verdere hulp.
    Regelmatig ontkalken verlengt de levensduur van de waterkoker. Bij normaal gebruik (tot 5 keer per dag), wordt u aangeraden de volgende ontkalkingsfrequentie aan te houden:
    • Eens per drie maanden als u zacht water gebruikt (tot 18 dH). 
    • Eens per maand als u hard water gebruikt (meer dan 18 DH). 

    U kunt alle soorten ontkalker gebruiken (vloeibaar, poeder of tablet) voor het ontkalken van uw waterkoker. Volg bij het ontkalken van uw waterkoker de aanwijzingen op de fles of de verpakking van de ontkalker.
    1. Vul de waterkoker tot driekwart van het aangegeven maximumniveau met water en breng het water aan de kook. 
    2. Voeg, nadat de waterkoker is uitgeschakeld, schoonmaakazijn (8% azijnzuur) toe tot aan het maximumniveau. 
    3. Laat het water met de azijn een nacht in de waterkoker staan. 
    4. Schenk het apparaat leeg en spoel de binnenzijde grondig uit. 
    5. Vul de waterkoker met schoon water en breng het water aan de kook. 
    6. Schenk de waterkoker leeg en spoel de binnenzijde nogmaals goed uit. 
    7. Herhaal deze procedure als er nog steeds kalk in de waterkoker zit.

    Tip: Als u de geur van azijn onaangenaam vindt, kunt u citroenzuur gebruiken.

    Als de bovenstaande oplossingen het probleem niet verhelpen, neem dan contact met ons op voor verdere hulp.
    Contact opnemen met Philips

    We helpen u graag verder.

    Hebt u een andere vraag?

    Ontdek alle ondersteuningsopties van Philips

    U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.