NL
FR
1
0

Winkelwagen

Er zitten momenteel geen artikels in uw winkelwagen.

    • Philips Shop voordelen:

    • Gratis retourneren

    • Gratis verzending

    Sleep apnea

    Waarom "nog één aflevering" uw slaap verpest

    Waarom "nog één aflevering" uw slaap verpest     

     

    Slechts een paar weken geleden gaf de CEO van Netflix, Reed Hastings, aan wat de grootste concurrent is van het bedrijf. Het is niet Amazon. Het is niet YouTube. Het is ook niet een van de late-night talkshows. Het is slaap, zei Hastings tijdens een interview met analisten nadat de financiële gegevens van het eerste kwartaal waren gepubliceerd, volgens een artikel uit USAToday.com.

     

    Het is interessant dat uit een recent onderzoek voor de Wereldslaapdag, Ongefilterde slaap: De globale prioriteitspuzzel, bleek dat de drie dingen waar Amerikanen meer naar verlangen dan slaap, zijn: tijd doorbrengen met hun gezin (46%), quality time doorbrengen met hun partner (43%) en naar hun favoriete series-films kijken (30%). Misschien toch nog goed nieuws voor Netflix!

     

    De meesten van ons hebben misschien wel vaker dan we willen toegeven de verleiding van een geweldige cliffhanger aan het einde van een aflevering niet kunnen weerstaan, waardoor we de volgende aflevering wel dezelfde avond nog moesten kijken. Netflix "helpt" zelfs bij de keuze om verder te kijken, want de volgende aflevering begint vanzelf met afspelen. (Hier kunt u zien hoe u dat in de toekomst kunt voorkomen.)

     

    Er is zeker niets mis met het genieten van tv kijken, want ontspannen is ten slotte goed voor u. Het wordt een probleem als dit ten koste gaat van onze slaap. Slaap is nog belangrijker dan ontspannen om u weer verkwikt te laten voelen. Het is dus goed om dat in gedachten te houden als we beslissen om wel of niet naar die volgende aflevering te kijken.

     

    Een van de beste manieren om ervoor te zorgen dat u een goede nachtrust krijgt en dat uw tv-kijkgedrag binnen de perken blijft, is om een slaaproutine te hebben. Terwijl 92 procent van de volwassenen in ons Philips-onderzoek zei dat "slaap essentieel is voor hun algemene gezondheid en welzijn," zei slechts 57 procent dat ze een specifieke slaaproutine hebben.

     

    Terugwerken kan helpen bij het vaststellen van een gezonde slaaproutine.

     

    • Als het doel zeven tot acht uur slaap is en u van plan bent om om 7 uur 's ochtends wakker te worden, zou u ideaal gezien om 11 uur ‘s avonds in slaap moeten vallen.
    • Omdat het zo'n 15 minuten kan duren om in slaap te vallen nadat u het kussen hebt gevonden, zou u dus om 22:45 uur in bed moeten liggen met het licht uit.
    • U zou al 45 minuten daarvoor moeten stoppen met tv kijken, zodat uw lichaam genoeg tijd heeft om af te bouwen en zich op slaap voor te bereiden. Als u weet dat het lastig zal zijn om te stoppen met kijken zodra u begint met streamen, stel dan een alarm of een herinnering in op uw telefoon voor 22:00 uur, zodat u eraan herinnerd wordt om een goede nachtrust te krijgen.