NL
FR
1
0

Winkelwagen

Er zitten momenteel geen artikels in uw winkelwagen.

    • Philips Shop voordelen:

    • Gratis retourneren

    • Gratis verzending

    Sleep apnea

    7 voedingsmiddelen voor een goede nachtrust

     

    Als u moe bent van het schaapjes tellen, probeer dan vis te eten. Volgens een Grieks onderzoek wordt door het hoge niveau aan Omega-3-vetzuren (de gezonde vetten die in vette vis zoals zalm te vinden zijn) de slaapkwaliteit verbeterd bij volwassenen met slaapapneu.

     

    Omega-3-vetzuren helpen het lichaam om melatonine te verwerken, het hormoon dat helpt om het slaap-waakritme gesynchroniseerd te houden, waardoor u makkelijker in slaap valt.

     

    Geen fan van zeevruchten? Geen probleem. Vis met veel Omega-3 is niet het enige voedsel dat u kan helpen om beter te slapen. "Er bestaat een onderling verband tussen voedingspatroon en slaap. Gezonder eten zorgt ervoor dat u beter slaapt en voldoende slaap is ook belangrijk bij het maken van betere voedingskeuzes" vertelt Terry Cralle, een erkend verpleegkundige en erkend klinische slaaptrainer.

     

    Voeg deze voedingsmiddelen aan uw voedingspatroon toe, zegt ze, en vergroot de kans op een goede, volledige nachtrust:

     

    Sap van zure kersen: Zure kersen zijn een van de beste bronnen van het hormoon melatonine. Volgens een onderzoek van de Universiteit van Louisiana sliepen slapeloze personen maar liefst 90 minuten langer nadat ze twee keer per week een halve liter van het melatonine-rijke sap dronken.

     

    Paranoten: Een voedingspatroon met weinig selenium kan ook voor minder slaap zorgen, suggereerde een recente studie. Knabbel op een lekkere romige paranoot en u krijgt al meer dan de dagelijkse benodigde hoeveelheid van dit slaapverwekkende mineraal binnen.

     

    Kaas en volkorencrackers: Etenswaren met veel eiwitten, zoals kaas, bevatten tryptofaan, een aminozuur dat slaperigheid kan veroorzaken. De crackers, rijk aan complexe koolhydraten, zorgen dat er meer tryptofaan voor uw hersenen beschikbaar is, vertelt Cralle.

     

    Een glas melk: Melk is rijk aan calcium, wat uw lichaam kan helpen om meer melatonine aan te maken. Kies voor een sterker effect melk waaraan extra vitamine D is toegevoegd: Eén onderzoek concludeerde dat een tekort aan deze vitamine mogelijk slaperigheid overdag kan veroorzaken.

     

    Gebakken zoete aardappel: Dankzij de zachte, zoete textuur smaakt deze snack voor het slapengaan bijna als een toetje. Dat is goed, want zoete aardappels zijn rijk aan kalium, een mineraal met spierontspannende eigenschappen. Hierdoor wordt het makkelijker om in slaap te vallen, aldus Cralle.

     

    Havermout: Net als volkoren crackers zit havermout bomvol slaapverwekkende complexe koolhydraten. Het is ook een goede bron van melatonine.

    Denkt u dat u slaapapneu hebt?