sep 18, 2020

Nieuwe elektrische borstkolf van Philips Avent imiteert de natuurlijke zuigbeweging van baby's

Geïnspireerd op baby’s. Effectief voor moeders.

• Natuurlijke zuigtechnologie voor sneller kolven
  • Optimale melkstroom en past zich aan de vorm en grootte van de tepel aan
  • Combinatie van wetenschappelijke kennis met productinnovatie maakt een nieuwe generatie borstkolven mogelijk

Na meer dan 10 jaar onderzoek pakt Philips Avent uit met een nieuwe innovatieve borstkolf die door zijn uniek ontwerp de natuurlijke zuigbeweging van baby's nabootst voor een snelle en zachte afkolving van moedermelk.

Borstvoeding geven heeft veel voordelen zowel voor de baby als mama. Jammer genoeg loopt het, om veel uiteenlopende redenen, niet altijd even vlot. Sommige moeders overwegen ermee te stoppen omdat ze ongemakken ondervinden, ze weer aan het werk gaan of omdat ze hun partner meer willen betrekken bij het voeden van hun kindje. Een borstkolf die efficiënt en discreet melk afkolft, biedt moeders in die gevallen de mogelijkheid om in alle comfort borstvoeding te blijven geven.

“Moedermelk is meer dan alleen voeding, ook de emotionele connectie en band die je opbouwt met jouw kindje is van grote waarde. Als Philips Avent willen we een partner zijn voor ouders en er alles aan doen om ze te ondersteunen om hun kindje een goede start in het leven te geven”, aldus Francis Das, General Manager Personal Health van Philips Benelux.

“Ons team heeft uitgebreid onderzoek gedaan naar de manier waarop zuigelingen drinken aan de borst. Dat gaf ons inzicht over de unieke zuigbeweging van baby's en hoe ze op die manier bijdragen tot de productie van melk bij hun moeder. Met als resultaat een nieuwe generatie borstkolven waar we trots op zijn”.

De Baby als inspiratiebron

Meer dan 10 jaar onderzoek en drie onafhankelijke klinische studies[2], bracht Philips Avent tot inzicht dat baby's aan de borst een speciale, golfachtige beweging maken met hun tong om het vrijkomen van melk bij hun moeder te versnellen. Het ontwerp van de Philips Avent Elektrische Borstkolf is hierop geïnspireerd door tegelijkertijd de zuigbeweging en de stimulatie van de tepel na te bootsen. Hierdoor komt er sneller melk vrij bij de moeder, waardoor het afkolven ook comfortabeler verloopt[3].

Een oplossing op maat

De Philips Avent Elektrische Borstkolf heeft een one-size-fits-all siliconen kussen dat licht meebeweegt en zich aanpast, omdat de tepel van grootte en vorm verandert tijdens het hele borstvoedingsproces. Deze innovatieve technologie zorgt ervoor dat de borstkolf compatibel is met 99,98% van de vrouwen (tepelgrootte tot 30 mm[4]). Hierdoor heeft de nieuwe kolf de juiste maat voor iedere moeder en is het ook niet nodig te wisselen van siliconen kussens.

De verschillende instellingen voor stimulatie en afkolving zorgen bovendien voor een gepersonaliseerde ervaring met nog meer comfort.

Handig en comfortabel

De Philips Avent Elektrische Borstkolf is speciaal ontworpen voor een stille en discrete ervaring. Met het compacte Red Dot Award bekroonde design, de stille motor en de oplaadbare batterijen kunnen moeders voortaan overal efficiënt en comfortabel afkolven. En dankzij de intuïtieve geheugenfunctie en de automatische overgang van stimulatie naar afkolven, hoeven ze zich onderweg geen zorgen te maken.

De Philips Avent Elektrische borstkolf is verkrijgbaar in de meeste babywinkels, en online, aan een adviesprijs vanaf € 159,98 voor een enkele borstkolf met snoer (SCF395/11); de adviesprijs voor een oplaadbaar model (SCF396/11) is 199,99 EUR; en vanaf 279,99 EUR voor een dubbele borstkolf (SCF397/11).

Week van de Borstvoeding: 1 tot 7 augustus 2020

Philips Avent steunt de World Breastfeeding Week (WBW), een wereldwijde campagne georganiseerd door het WABA (World Alliance for Breastfeeding Action), om meer bewustzijn te creëren en acties te stimuleren rondom thema's die verband houden met borstvoeding – zoals het doorbreken van de taboe rond borstvoeding in het openbaar, de rol van de partner bij het geven van borstvoeding, enz.

[1] Gebaseerd op de resultaten van een klinische proef met 20 deelnemers (Nederland, 2019) naar de initiatietijd van de melkstroom (tijd tot de toeschietreflex) in vergelijking met de resultaten van een haalbaarheidsonderzoek met 9 deelnemers (Nederland, 2018) naar de tijd tot de toeschietreflex bij een voorgaande Philips borstkolf.

[2] i) Echografie en videoanalyse voor inzicht over borstvoeding, Monaci G et al. 2011

ii) Realtime 3D-echografie van de tongbewegingen van zuigelingen tijdens de borstvoeding, Burton P, et al. Early Hum Dev. 2013

iii) De fundamentele biomechanische vereisten voor een effectieve voeding van zuigelingen. Lagarde M. 2017.

[3] Gebaseerd op de resultaten van een klinische proef met 20 deelnemers (Nederland, 2019) naar de initiatietijd van de melkstroom (tijd tot de toeschietreflex) in vergelijking met de resultaten van een haalbaarheidsonderzoek met 9 deelnemers (Nederland, 2018) naar de tijd tot de toeschietreflex bij een voorgaande Philips borstkolf.

[4] Passend voor een tepelgrootte tot 30 mm

Gebaseerd op: (1) Mangel et al. Borstvoedingsproblemen, borstvoedingsduur, body mass index van de moeder, en anatomie van de borst: is er een verband? Breastfeeding Medicine, 26 april 2019, (109 deelnemers, Israël); (2) Ziemer et al. Huidveranderingen en pijn in de tepel tijdens de eerste week van de lactatie. Journal of Obstetric, Gynecologic & Neonatal Nursing, May 1993, (20 deelnemers (Kaukasisch), VS); (3) Ramsay et al. Anatomie van de lacterende menselijke borst opnieuw gedefinieerd met echografie, 2005, (28 deelnemers, Australië).

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is toonaangevend op het vlak van gezondheidstechnologie. Het bedrijf richt zich op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten.

Met wereldwijd circa 80.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2019 een omzet van 19,5 miljard euro.

Dit jaar werd Philips bekroond met de Best Brand Award 2020 in de categorie Small Domestic Appliances: bestbrands.be/ranking/sector/11

Voor meer nieuws over Philips kan u terecht op www.philips.be/nieuwscentrum.