feb 11, 2019

Philips toont connected care oplossingen voor het totale health continuum op HIMSS 2019

• Het schaalbare, veilige en geïntegreerde health information management portfolio van Philips bevat intelligente enterprise-systemen, apparaten, software en services op basis van AI
  • Innovatieve oplossingen gericht op het realiseren van de Quadruple Aim om gezondheidsresultaten en de ervaringen van zowel patiënten en medewerkers te verbeteren, en de zorgkosten te verlagen

Amsterdam, Nederland en Orlando, V.S. Philips presenteert tijdens de HIMSS in Orlando een connected care portfolio ter ondersteuning  van precisie diagnose, aanbevolen behandeling en nazorg. Philips toont geïntegreerde oplossingen, versterkt door adaptive intelligence, voor de meest belangrijke aspecten van health information management. Hiermee tegemoetkomend aan enkele van de grootste uitdagingen voor Health IT-professionals, zoals inefficiënte workflows, interoperabiliteit, beheer van gegevensoverbelasting en –aggregatie en kostenbeheersing en cybersecurity.

Bij Philips is het onze missie oplossingen te bieden die de complexiteit uit de gezondheidszorg halen door een geïntegreerde aanpak om betere gezondheidsresultaten te behalen, de patiënt- en personeelservaring te verbeteren en de kosten van zorg te verlagen.

Carla Kriwet

Chief Business Leader van Philips Connected Care

"Bij Philips is het onze missie oplossingen te bieden die de complexiteit uit de gezondheidszorg halen door een geïntegreerde aanpak om betere gezondheidsresultaten te behalen, de patiënt- en personeelservaring te verbeteren en de kosten van zorg te verlagen," aldus Carla Kriwet, Chief Business Leader van Philips Connected Care. "Wij ontwikkelen en leveren intelligent, geïntegreerd gegevensbeheer en analyse om een volledig beeld van de patiënt te bewerkstelligen. Dit met het doel om een beter geïnformeerde besluitvorming en zorgverlening mogelijk te maken binnen het ziekenhuis, in de post-acute zorgomgeving en thuis."

Van reactieve naar proactieve zorg

Geïntegreerde oplossingen van Philips omvatten slimme systemen, apparaten, software en services voor het samenbrengen van patiëntpopulatiegegevens om een pro actievere benadering van zorgverlening mogelijk te maken. Bruikbare data-gedreven inzichten die gebruik maken van AI helpen bij het mogelijk maken van nauwkeurige diagnose, het verbeteren van workflows en de standaardisatie van zorg binnen de hele zorginstelling.

Bezoekers van de Philips Booth (# 2101) op HIMSS zien een uitgebreide verzameling van geïntegreerde technologische oplossingen: van geavanceerde draadloze biosensoren, monitoringsystemen en AI-geactiveerde klinische beslissingsondersteuning tot geavanceerde ziekenhuisoplossingen en kritieke beeldvormingsgegevens. Deze zijn verdeeld over radiologie, cardiologie, oncologie en pathologie. De Philips Connected Care ervaring die bij HIMSS centraal staat, is gericht op oplossingen voor cruciale gebieden, waaronder:

In het ziekenhuis – oplossingen gericht op het gebruik van enorme hoeveelheden patiënt-gegenereerde gezondheidsgegevens, integratie van informatie binnen het EPD en het gebruik van voorspellende analyses om beter onderbouwde zorg beslissingen te nemen. De oplossingen bestaan onder meer uit:

• Philips IntelliSpace Enterprise Edition – managed service informatica-oplossing om gegevensintegratie door de hele zorginstelling mogelijk te maken voor meer onderbouwde, goed geïnformeerde beslissingen en het verbeteren van de patiëntenzorg en personeelservaring met meer gestroomlijnde workflows.
  • Philips eICU – een schaalbare, gecentraliseerde tele-ICU-oplossing die A/V-technologie, voorspellende analyses, data-visualisatie en geavanceerde rapportage combineert om de kritieke zorgmiddelen aan het bed, via technologie, uit te breiden ongeacht de locatie.
  • Philips Interoperability Solutions – op open standaarden gebaseerde interoperabiliteitsoplossingen voor snelle en foutloze gegevensstromen tussen medische systemen en informatiebronnen op afdelings- en bedrijfsniveau, en Health Information Exchanges (HIEs) tussen instellingen.
  • Philips PerformanceBridge – leveranciers onafhankelijk, geïntegreerd, schaalbaar portfolio van services, hulpmiddelen en ondersteuning om ziekenhuisafdelingen te voorzien van real-time informatie om de prestaties te verbeteren en een programma voor continue verbetering op te bouwen.
  • Philips Patient Information Center iX – centraal station met Data Warehouse Connect, een continue oplossing voor gegevensverzameling en -opslag met hoge resolutie waardoor organisaties rijke datasets kunnen gebruiken om programma's voor kwaliteitsverbetering uit te voeren, de operationele efficiëntie te vergroten en baanbrekend onderzoek uit te voeren.

Precisiediagnose – biedt clinici toegang tot gegevens van ongelijksoortige bronnen in een holistische weergave, met als doel om informatie te leveren die wordt verbeterd door AI-toepassingen voor zelfverzekerde diagnoses. Oplossingen zijn onder meer:

• Philips IntelliSpace Precision Medicine – cloud-based platform brengt bruikbare klinische patiëntinformatie samen uit ongelijksoortige gegevensbronnen, slim georganiseerd binnen uitgebreide dashboards ten behoeve van gezamenlijke diagnostische behandeling en follow-up beslissingen. Dit door middel van multidisciplinaire tumorkaarten via Dana-Farber Oncology Pathways, Genomic Bioinformatics en Interpretation, Clinical Trial Matching en Klinische dashboards.
  • IntelliSite Pathology Solution – zeer schaalbare oplossing die de productiviteit verbetert aan de hand van digitale afbeeldingen met hoge resolutie, samenwerkingsfuncties en case managementtools, ontworpen om de klinische praktijk te ondersteunen, de patiëntenzorg te verbeteren en de kosten te verlagen.
  • Illumeo with Adaptive Intelligence -  introduceert een nieuw paradigma van klinisch intelligente software ontworpen om te veranderen hoe clinici informatie zien, zoeken en delen door een op maat gemaakte workflow ervaring te bieden die zich aanpast aan patiënt specifieke voorkeuren en context.
  • IntelliSpace Portal – uitgebreid visualisatieplatform dat geavanceerde analysehulpmiddelen biedt die met name nuttig zijn voor complexe gevallen om een betrouwbare diagnose te verbeteren.

In huis – geïntegreerde oplossingen maken patiëntbewaking op afstand en connected care voor patiënten thuis mogelijk. Hierdoor worden patiënten in staat gesteld meer controle te krijgen over hun eigen gezondheid gebruikmakend van connected medische  apparatuur en online hulpmiddelen. Dit kan helpen om dure heropnames in het ziekenhuis te verminderen. Tot de oplossingen behoren:

• Philips COPD pathway management – analyse om risicopopulaties te identificeren, gecombineerd met programma's voor zorgbeheer en aangesloten apparaten, applicaties en toezicht houden dat COPD-patiënten thuis helpt om de COPD-heropnames en de totale kosten van zorg te verminderen.
  • Philips Aging and Caregiving - de Philips Cares digital experience toont, organiseert en verbindt via een netwerk van informele en formele zorgverleners, analyses en diensten om diegenen te ondersteunen die de zorg nodig hebben.

Care Management – geavanceerde technologie verbindt en analyseert gegevens om de kloof te overbruggen tussen acute zorg en thuiszorg. Deze technologie ondersteunt patiënten met programma's om de juiste zorg op het juiste moment in de meest geschikte en laagste zorg setting te leveren. Oplossingen zijn onder meer:

• Philips Population Health – breidt zorg buiten het ziekenhuis uit met collaboratief gezondheidsbeheer via een aangesloten, data-gedreven ecosysteem om virtuele patiëntenzorg in staat te stellen patiënten te betrekken, te activeren en resultaten te analyseren en zorg te transformeren.
  • Connected devices, applications and remote monitoring programs – helpen de patiëntbetrokkenheid te verhogen en de mogelijkheden tot zorg verbeteren om de voortgang hiervan te volgen.

Nieuwe en verbeterde Philips-oplossingen in de spotlight op HIMSS

Met een focus op het verlagen van de kosten van zorg en het verbeteren van de efficiëntie, heeft Philips onlangs haar IntelliSpace Enterprise Edition, het next generation organisatie-brede health informatics platform, uitgebreid zodat ook Philips PerformanceBridge hier onderdeel van uitmaakt. Nieuwe verbeteringen bestaan uit IntelliSpace Precision Medicine Oncology, IntelliSpace Genomics en de mogelijkeheid tot het delen van klinische gegevens met IntelliSpace Exchange. Philips introduceert ook zijn nieuwste technologie om de patiënt- en personeelservaring te verbeteren met de lancering van Philips IntelliSpace Epidemiology. De nieuwe oplossing voor besluitvormingsondersteuning is de eerste die klinische en genomica-technologieën combineert voor nauwkeurige infectiebeheersing om zorginfecties efficiënt en accuraat te identificeren.

Philips at HIMSS

Gedurende de hele week zal Philips PhilipsLive! Forum Sessies hosten op zijn stand, met meer dan 25 korte presentaties en gesprekken van Philips spekers over de meest actuele en interessante onderwerpen in health informatics en health-IT, waaronder op waarde gebaseerde zorg, adaptive intelligence, interoperabiliteit, precision medicine, chronische zorg, cybersecurity en meer. Philips sprekers zullen tevens in diverse HIMSS Showcases en executive sessies presenteren, waaronder The Personalized Health Experience, The Interoperability Showcase, The Cybersecurity Command Center, het Machine Learning Forum en meer. Een volledige lijst van presentaties, onderwerpen, data en tijden is hier beschikbaar.

Voor meer informatie over Philips 'volledige portfolio van geïntegreerde smart enterprise-systemen, apparaten, software en services die zullen worden uitgelicht in stand # 2101 op de HIMSS Global Conference & Exhibition in Orlando, FL, van 11 t/m 15 februari 2019, ga naar: www.philips.com/himss en volg @PhilipsLiveFrom voor #HIMSS19 updates gedurende het evenement.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. Met wereldwijd circa 77.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2018 een omzet van 18,1 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.com/newscenter.

Kathy O'Reilly

Philips Global Press Office

Tel.: +1 978-221-8919

Anna Hogrebe

Philips Global Press Office

Philips is spotlighting secure, integrated, and scalable solutions enhanced by adaptive intelligence at HIMSS19.

Philips is showcasing integrated solutions that address some of the biggest pain points facing health IT professionals at HIMSS19.

Philips is featuring integrated solutions seamlessly connect people, technology and data to support clinical decisions at HIMSS19.

Gerelateerd nieuws