NL
FR

23 maart 2018

Oplossingen voor zuigelingenvoeding van Philips Avent

Ouders een natuurlijke en probleemloze voedingservaring bieden

Eindhoven (Nederland), Philips Avent Scientific Symposium – Bij Philips Avent weten we dat de eerste 1000 dagen van het leven van een baby cruciaal zijn voor de ontwikkeling, en borstvoeding speelt daarbij een significante rol. Als toegewijde partner van ouders ondersteunen we wereldwijd het geven van borstvoeding en leggen we ons toe op het verspreiden van het meest recente onderzoek op het gebied van borst- en zuigelingenvoeding en gezonde ontwikkeling om moeders te ondersteunen bij het langer geven van borstvoeding.

De World Health Organization (WHO) beveelt aan binnen één uur na de geboorte te beginnen met borstvoeding en dit gedurende zes maanden voort te zetten als enige voedingsbron voor optimale groei, ontwikkeling en gezondheid van de baby. Borstvoeding biedt grote voordelen voor de gezondheid van zowel moeder als kind op de korte en lange termijn. Tot 60% van de moeders stopt echter eerder met borstvoeding dan gewild om uiteenlopende redenen, zoals een snelle terugkeer naar het werk, medische problemen of klachten van pijn en ongemak.1

Inzicht in de fysiologie van borst- en zuigelingenvoeding is van essentieel belang om oplossingen te kunnen bieden voor de uitdagingen waar moeders en baby’s voor komen te staan in de eerste weken en maanden. Op basis van verschillende onderzoeken en klinische studies, en door gebruik te maken van 3D-echografiebeeldvorming, heeft Philips Avent onderzocht hoe baby’s zich voeden om meer inzicht te verkrijgen in de fysiologie van zuigelingenvoeding en ouders de best mogelijke oplossingen te kunnen bieden.2 Het belangrijkste inzicht uit deze studies naar borst- en zuigelingenvoeding is dat er specifieke fysiologische patronen herkenbaar zijn ten aanzien van de biomechanica van de zuig- en slikfases van pasgeborenen, waarbij een combinatie van zuig- en tongbewegingen wordt toegepast (peristaltiek).

Effectieve, innovatieve oplossingen voor ouders en baby’s tijdens het voeden

Onze huidige producten voor borstvoedings- en aanvullende voedingsoplossingen zijn geïnspireerd door de fysiologie van borst- en zuigelingenvoeding. Hierdoor kunnen we de verworven inzichten consistent toepassen voor nieuwe en nuttige innovaties, terwijl we tegelijkertijd ouders en baby’s kunnen ondersteunen in elke fase van het voeden.

Van onze unieke en stilste kolf, de Philips Avent elektrische borstkolf Ultra Comfort, is bijvoorbeeld wetenschappelijk bewezen dat deze meer comfort biedt.3 Onze nieuwste fles van het gamma Philips Avent Natural heeft een speen die aan de onderkant breder is, net als bij een echte borst, en bovendien over de flexibiliteit en rek beschikt om die kenmerkende peristaltische beweging van de tong van de baby te ondersteunen. Onze klinische studies bevestigen deze overeenkomsten tussen de Natural-speen en een borst.4 Onze nieuwe Philips Avent Antikrampjesfles5 met AirFree-opening is een unieke innovatie die voeding in een rechtop zittende houding mogelijk maakt en is ontwikkeld om darmkrampjes, winderigheid en reflux te verminderen.

1 Odom EC, et al. Reasons for earlier than desired cessation of breastfeeding. Pediatrics 2013;131:e726

2 Real-time 3d ultrasound imaging of infant tongue movements during breastfeeding, Burton P, et al. Early Hum Dev. 2013

3 RMC trial of two single electric breast pumps in term mothers: effect on expressed milk weight and maternal satisfy. 6wks pp, Fewtrell M. 2016

4 The fundamental biomechanical requirements needed for an effective feed in infants. Lagarde M. 2017

5 Fewtrell MS, Kennedy K, Nicholl R, Khakoo A, Lucas A. Infant bottle design, growth and behaviour: a randomized trial. BMC Research Notes 5: 150, 2012

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruikt van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. Met wereldwijd circa 71.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2016 een omzet van 17,4 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.be.

Meer informatieMinder informatie

Sabrina Heymans