29 juni 2017

Philips introduceert IntelliVue X3-monitor in Europa voor voortdurende bewaking van IC-patiënten tijdens vervoer binnen het ziekenhuis

Nieuwe technologie kan naadloos worden geïntegreerd met IntelliVue-patiëntbewakingssysteem voor onmiddellijke gegevensregistratie en ondersteuning van de klinische besluitvorming

Amsterdam – Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG AEX: PHIA), een wereldwijde marktleider op het gebied van gezondheidstechnologie, heeft vandaag de introductie van de IntelliVue X3-monitor in Europa bekendgemaakt. Het draagbare IntelliVue X3-systeem kan intuïtief als een smartphone worden bediend, zodat patiënten die in kritieke toestand verkeren snel, eenvoudig en voortdurend kunnen worden bewaakt, zowel tijdens vervoer binnen het ziekenhuis als aan het bed.

Wanneer patiënten van de ene naar de andere ziekenhuisafdeling worden verplaatst, hebben artsen en verpleegkundigen vaak te maken met onvolledige patiëntendossiers doordat meerdere systemen onafhankelijk van elkaar functioneren. Dit komt de efficiëntie uiteraard niet ten goede. Een volledig inzicht in de patiëntgegevens voor goed onderbouwde klinische besluitvorming vereist handmatige procedures die een groter risico op fouten met zich meebrengen, met name bij IC-patiënten. De IntelliVue X3-monitor kan naadloos worden geïntegreerd in het bestaande IntelliVue-patiëntbewakingssysteem, inclusief bed- en transportmonitoren, het klinische netwerk en de  centrale verpleegposten van Philips. De door de IntelliVue X3 geregistreerde gegevens kunnen tevens worden gedeeld met mobiele toepassingen en  het ziekenhuisnetwerk, en via interfaces die het systeem koppelen aan andere medische apparaten en het EPD-systeem van het ziekenhuis (Elektronische Patiëntendossiers). Als onderdeel van dit bredere portfolio van patiëntbewakingssystemen en -oplossingen helpt de IntelliVue X3 artsen en verpleegkundigen om optimale zorg te bieden aan patiënten – ongeacht hun urgentieniveau – en om standaardisering binnen de gehele instelling te bevorderen.

“Het wordt steeds lastiger om op een efficiënte en effectieve manier zorg te verlenen op de IC-afdelingen van ziekenhuizen”, aldus Felix Baader, Business Leader van het Philips-onderdeel Patient Care and Monitoring Solutions. “Zorgsystemen hebben correcte en transparante gegevens en processen nodig die medewerkers helpen om snellere en meer consistente beslissingen te nemen op basis van de aandoening(en) en voorgeschiedenis van de patiënt. We hebben de IntelliVue X3-monitor ontwikkeld om gegevensverlies tijdens overplaatsingen te voorkomen, en om artsen en verpleegkundigen op elk gewenst moment te voorzien van de informatie die zij nodig hebben.”

Naast volledige gegevensregistratie biedt de IntelliVue X3 een uitgebreid en schaalbaar pakket aan hoogwaardige klinische meetfuncties, van eenvoudige tot zeer geavanceerde patiëntbewaking. Het systeem ondersteunt geavanceerde bewaking aan het bed en tijdens het vervoer, inclusief dubbele invasieve bloeddrukmetingen, een ingebouwde functionaliteit voor mainstream-CO2-metingen,  een keuze uit drie verschillende technologieën voor zuurstofsaturatiemetingen, en geavanceerde functionaliteit voor elektrocardiogrammen en hartritmestoornissen.

Dankzij de integratie met het IntelliVue-patiëntbewakingssysteem kan de IntelliVue X3 voortbouwen op de leidende positie en voortdurende inzet van Philips op het gebied van patiëntbewaking, waardoor wordt voorzien in een oplossing voor de gehele organisatie met alle benodigde IT-voorzieningen voor (de beveiliging van) grote gegevensvolumes. De IntelliVue X3 heeft in Europa de CE-markering gekregen. In afwachting van goedkeuring door de Amerikaanse Food & Drug Administration (FDA) is het systeem nog niet op de markt gebracht in de Verenigde Staten. Voor meer informatie over het volledige Philips-assortiment van patiëntbewakingsoplossingen kunt u terecht op onze website.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT‑toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. Met wereldwijd circa 70.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2016 een omzet van 17,4 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.com/newscenter.