21 juni 2017

Philips Global Beauty Index biedt nieuwe inzichten in toekomstige gepersonaliseerde schoonheidsverzorging

Amsterdam, Global Beauty Summit, 21 juni 2017 – Philips hield een uitgebreid internationaal onderzoek naar hoe vrouwen over schoonheid denken, en maakte de resultaten van deze Global Beauty Index bekend. Uit het onderzoek blijkt dat wereldwijd 60% van de vrouwen zichzelf mooi vindt; dat is 9% meer dan in 2015 (51%). Het onderzoek toont ook aan dat personalisatie en een sterke connectie tussen persoonlijke gezondheid en schoonheid centraal zullen staan in verdere ontwikkelingen in de schoonheidsindustrie in de toekomst.

11.132 vrouwen van 18 jaar en ouder uit elf verschillende landen (VS, VK, Frankrijk, Duitsland, Polen, Rusland, Turkije, China, Japan, Korea en India) namen deel aan de Philips Global Beauty Index. Het rapport biedt inzichten in de huidige trends, en opvattingen en behoeften in de schoonheidsindustrie wereldwijd. Bijna de helft van de deelnemende vrouwen (40%) denkt dat zich in de komende vijf jaar een meer gepersonaliseerde benadering van schoonheid zal ontwikkelen. Bijna evenveel vrouwen (39%) denkt dat er meer apps en websites ontwikkeld zullen worden waarmee ze producten kunnen uitproberen alvorens deze te kopen.

Philips Lumea Prestige

Om aan deze stijgende vraag tegemoet te komen, heeft Philips onlangs de Philips Lumea Prestige gelanceerd: een IPL-oplossing (Intense Pulsed Light) voor ontharing. Het apparaat is ontwikkeld voor de verschillende vormen, rondingen en huidtinten van vrouwen, met vier speciale opzetstukken voor ontharing van het gezicht, de benen, de bikinilijn en de oksels. Er zit ook een nieuwe SmartSkin-sensor in die met één druk op de knop de huidtint meet, en de Lumea Coaching-app biedt gebruikers een behandelplan dat speciaal is afgestemd op hun individuele behoeften.

“De resultaten van dit jaar laten zien dat vrouwen het wereldwijd eens zijn over waar ze zich mooi door voelen. Dit zijn allemaal persoonlijke factoren: van een zelfverzekerde instelling tot hun figuur tot hun sociale omstandigheden. Met de nieuwste technologieën kan een nieuwe generatie gepersonaliseerde en adaptieve oplossingen worden ontwikkeld waarmee vrouwen over de hele wereld zich mooi kunnen voelen en van het leven kunnen genieten.”

‘Volmaakt onvolmaakte’ vrouwen

De resultaten wijzen ook op de welkome teloorgang van oude stereotypen. Vrouwen van verschillende culturen hebben vergelijkbare ideeën over wat ‘mooi zijn’ betekent. Bijna driekwart van de vrouwen (70%) gelooft dat schoonheid iets is wat je voor jezelf definieert en 89% vindt dat er vele vormen van mooi zijn bestaan. Aanvullend onderzoek1 voor Philips heeft uitgewezen dat vrouwen qua schoonheid geïnspireerd worden door een breed palet aan ‘iconen', uiteenlopend van glamoureuze, toonaangevende beroemdheden tot ‘volmaakt onvolmaakte vrouwen’ die zich goed voelen in hun eigen lichaam.

Steeds sterkere connectie tussen schoonheid en gezondheid

Gezondheid was ook een factor die veel vrouwen aanwezen, waaruit geconcludeerd kan worden dat schoonheid en gezondheid steeds sterker met elkaar in verband worden gebracht. Fysiek en mentaal welzijn waren ook belangrijke factoren die eraan bijdragen in hoeverre vrouwen zich mooi voelen. Wereldwijd is meer dan driekwart (82%) van de vrouwen het erover eens dat wanneer ze zich gezond voelen, ze zich ook mooi voelen. De meest gekozen factoren voor de top 3 van belangrijke persoonlijke aspecten die schoonheid definiëren, waren een positieve instelling (89%), emotioneel in balans zijn (85%) en een goede lichamelijke conditie (81%). Zelfvertrouwen wordt ook beïnvloed door gezondheid: meer dan driekwart van de vrouwen (77%) geeft aan het meeste zelfvertrouwen te hebben wanneer ze gezond zijn.

1 Exploring the changing meaning of ‘Beauty’ with women on the Beauty Lounge community, onderzoek voor Philips door C-Space, mei 2017

Opmerking voor de redactie:

Philips Lumea Prestige is nu verkrijgbaar in België, aan een adviesprijs van €549,99.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruikt van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT‑toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. Met wereldwijd circa 71.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2016 een omzet van 17,4 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.com/newscenter.

Onderwerpen