Philips introduceert Aging Well Services: een gepersonaliseerd aanbod van genetwerkte gezondheidsdiensten ter bevordering van de gezondheid en veiligheid van ouderen

maart 2, 2016

• RespondWell maakt personaliseerbare revalidatie in de thuisomgeving mogelijk als partner in het nieuwe Aging Well-ecosysteem.
  • Andere zorgorganisaties en dienstverleners zullen in de komende maanden worden toegevoegd aan het ecosysteem.
  • Ouderen, mantelzorgers en medische professionals krijgen toegang tot diverse hulpmiddelen op maat die ondersteuning bieden bij alle aspecten van ouder worden.

Amsterdam – Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) introduceert vandaag Aging Well Services, een initiatief dat gepersonaliseerde diensten, oplossingen en informatie samenvoegt om ouderen en hun mantelzorgers te begeleiden en ondersteunen op weg naar een betere kwaliteit van leven en langer zelfstandig wonen. Naarmate het dienstenaanbod en het ecosysteem worden uitgebreid, zal Aging Well Services een geïntegreerde en gepersonaliseerde gebruikerservaring bieden, ondersteund door diverse apps, genetwerkte apparatuur en gepersonaliseerde gezondheidsinformatie. Om Aging Well Services verder te ontwikkelen, gaat Philips tevens een ecosysteem van partners opzetten om de desbetreffende innovaties op de markt te brengen. RespondWell behoort tot de eerste bedrijven die zijn toegetreden tot dit ecosysteem.

“Veel ouderen willen zo lang mogelijk zelfstandig thuis blijven wonen en genieten van een optimale kwaliteit van leven. Philips wil hen hiertoe in staat stellen door toegang te bieden tot hulpmiddelen, ondersteuning en diensten die ouderen helpen gezond te blijven, betrokken te blijven bij hun eigen zorg, en contacten te onderhouden met hun familie en vrienden en de gemeenschappen waarvan ze deel uitmaken”, aldus Kimberly O’Loughlin, Senior Vice President en General Manager van Philips Home Monitoring. “Door samen te werken met andere innovatieve ondernemingen die mensen willen helpen om gezond en vitaal ouder te worden, kunnen we een breder aanbod van gepersonaliseerde diensten en oplossingen ontwikkelen voor ouderen, mantelzorgers en medische professionals, met het oog op verbetering van de zorgresultaten en de kwaliteit van leven en verlaging van de zorgkosten.”

Samenwerking zorgt voor effectievere ouderenzorg

RespondWell is een van de eerste bedrijven die gaat samenwerken met Philips om meer gepersonaliseerde zorg te bieden die effectief gebruikmaakt van de kracht van netwerken. RespondWell richt zich op verbetering van de kwaliteit van leven door middel van een innovatieve oplossing die snellere revalidatie in de thuisomgeving mogelijk maakt. Deze online-oplossing voegt spelelementen toe aan het revalidatieproces in de vorm van digitale instructeurs en diverse ‘beloningen’. Ouderen die herstellen van bijvoorbeeld een knieprothese of verwondingen als gevolg van een valpartij kunnen nu sneller en effectiever revalideren dankzij ondersteuning door middel van instructies en aanmoedigingen, waarbij hun voortgang zorgvuldig in de gaten wordt gehouden. De oplossing van RespondWell stelt mantelzorgers en artsen in staat om de voortgang van de patiënt op afstand in de gaten te houden terwijl deze thuis werkt aan zijn of haar kracht en evenwichtsvermogen. Deze aanpak kan bijdragen aan een verlaging van de zorgkosten.

“Wij zijn blij om als een van de eerste partners toe te treden tot het Aging Well-ecosysteem, dat wordt geleid door Philips, een wereldwijd toonaangevende onderneming op dit gebied”, aldus Ted Spooner, directeur van RespondWell. “RespondWell zet zich in om de kwaliteit van leven van ouderen te verbeteren met behulp van onze technologie. We zijn trots dat we een bijdrage kunnen leveren aan de revolutie binnen de ouderenzorg, en ouderen kunnen helpen om langer en op een veilige manier zelfstandig te blijven wonen in hun thuisomgeving.”

RespondWell maakt nu deel uit van Aging Well Services, een groeiend dienstenaanbod van Philips dat verder onder meer bestaat uit de medische alarmeringsdienst Philips Lifeline, oplossingen voor medicatiebeheer, een controledienst, oplossingen voor post-acute en langetermijnzorg, en verwijzingen naar thuiszorgdiensten.

Drie pijlers voor succes
Zorg en hulpmiddelen bieden voor ouderen, mantelzorgers en zorgaanbieders heeft altijd een belangrijke rol gespeeld binnen de activiteiten van Philips. Aging Well Services zal voortbouwen op dit succes en een geïntegreerd aanbod van diensten, oplossingen en informatie ontwikkelen voor gepersonaliseerde begeleiding, coaching en zorgcoördinatie, toegesneden op de behoeften van patiënten. Mantelzorgers krijgen zo de ondersteuning die ze nodig hebben, evenals toegang tot hulpmiddelen waarmee ze de gezondheidstoestand van de patiënt in de gaten kunnen houden. Aging Well Services kan eveneens binnen zorgorganisaties worden gebruikt ter ondersteuning van zorgtechnologieën die gericht zijn op patiëntengroepen (Population Health Management, PHM).

Voor meer informatie over Aging Well Services en een demonstratie van de revalidatie-oplossing van RespondWell kunt u terecht op de Philips-stand (nr. 3416) op het congres van de Healthcare Information & Management Systems Society (HIMSS), dat dit jaar van 9 februari tot en met 4 maart wordt gehouden in het Sands Expo-congrescentrum in Las Vegas (Verenigde Staten). Blijf op de hoogte van Philips’ activiteiten op HIMSS door @PhilipsLiveFrom te volgen op Twitter, of kijk op www.philips.com/himss.

Voor meer informatie kan u contact opnemen met:

Nele Bouchier
Senior Corporate Communications Manager BeLux
Philips Brand, Communications & Digital
Tel.: + 32 476 69 70 20 (niet voor publicatie)
E-mail: nele.bouchier@philips.com

.

Over Koninklijke Philips N.V.:

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) stelt zich als gediversifieerde onderneming actief op het gebied van “Gezondheid & Welzijn” tot doel het leven van de mensen te verbeteren door zinvolle innovaties op het vlak van gezondheid, lifestyle en verlichting. Philips, met hoofdkantoor in Nederland, behaalde een omzet van 24,2 miljard EUR in 2015 en stelt ongeveer 104.000 personen tewerk met verkoop en diensten in meer dan 100 landen. De onderneming is marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede op het gebied van scheerapparaten, haartrimmers en mondverzorgingsproducten.
Meer informatie over Philips is te vinden op www.philips.com/newscenter.

.