Nieuwscentrum

Philips presenteert breed scala aan innovatieve ‘connected’ producten voor gezond leven op IFA 2016


Nieuwe consumentenproducten ondersteunen gezonde levensstijl

1 september 2016

Berlijn (Duitsland) – Op de elektronicabeurs IFA (Internationale Funkausstellung), die dit jaar van 2 tot en met 7 september plaatsvindt in Berlijn, presenteert Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) vandaag een reeks nieuwe producten die consumenten in staat stellen om gezond te blijven, een goed leven te leiden, en van het leven te genieten. 

 

Als mensgericht technologiebedrijf met unieke inzichten en deskundigheid op het gebied van zowel consumentenproducten als professionele gezondheidszorg, beschikt Philips over een uitstekende uitgangspositie om zinvolle innovaties te ontwikkelen voor het gehele gezondheidsspectrum – van gezond leven en preventie tot diagnose, behandeling en thuiszorg. Het uitgebreide Philips-portfolio van onderling gekoppelde en genetwerkte (‘connected’) gezondheidsproducten voor consumenten maakt gebruik van Philips HealthSuite, een ecosysteem met cloud-functionaliteit bestaande uit diverse onderling gekoppelde apparaten, apps en digitale hulpmiddelen dat gepersonaliseerde, voortdurende zorg mogelijk maakt.

 

“Philips is een koploper op het gebied van digitale gezondheidszorg, met een breed scala aan onderling gekoppelde gepersonaliseerde producten en oplossingen op gebieden zoals mond- en gebitsverzorging, slaaptherapie en hartgezondheid”, aldus Pieter Nota, CEO Personal Health en Chief Marketing Officer bij Philips. “De producten die we vandaag op de IFA presenteren, ondersteunen onze strategie, die erop is gericht om consumenten in staat te stellen een steeds actievere rol te spelen bij hun gezondheid. Daarbij kunnen ze gebruikmaken van een beveiligd platform om contacten te onderhouden met zorgverleners en gegevens met hen te delen.”

 

Philips presenteert op de IFA 2016 onder meer de volgende innovatieve producten die consumenten helpen om gezond te blijven, een goed leven te leiden, en van het leven te genieten: 

 

Philips Sonicare FlexCare Platinum Connected-tandenborstel

Een goede mondhygiëne is een essentieel onderdeel van een gezonde levensstijl. Daarom heeft Philips de Philips Sonicare FlexCare Platinum Connected-tandenborstel ontwikkeld. De tandenborstel is uitgerust met unieke slimme sensortechnologie en is via Bluetooth gekoppeld aan de Philips Sonicare-smartphone-app. Gebruikers ontvangen gepersonaliseerde stap-voor-stap-begeleiding en directe feedback, en kunnen na het tandenpoetsen een driedimensionale weergave van hun mond bekijken om hun poetstechniek te verbeteren. Via Philips HealthSuite kan de app gegevens uitwisselen met tandartspraktijken, zodat mondhygiënisten kunnen aangeven welke gebieden in de mond speciale aandacht behoeven.

 

Dream Family-serie 

Als wereldwijd toonaangevende aanbieder van oplossingen voor slaaptherapie heeft Philips een lange traditie van innovatie op het gebied van zowel hulpmiddelen als IT-oplossingen die patiënten helpen om beter te slapen. De Dream Family-serie bestaat uit het DreamWear-masker, het DreamStation-CPAP-systeem (Continuous Positive Airway Pressure) en de DreamMapper-app ter bevordering van de patiëntenparticipatie. De serie als geheel is ontworpen om patiënten met slaapapneu een zeer comfortabele en effectieve therapie te bieden. Dream Family heeft de meest uitgebreide connectiviteitsmogelijkheden van alle momenteel verkrijgbare CPAP-therapiesystemen, en functioneert als een geïntegreerde oplossing die patiënten betrokken houdt bij hun behandeling en hen in staat stelt contacten te onderhouden met hun zorgteam.

 

Philips Heart Health

Philips Heart Health is een nieuw, op een app gebaseerd programma dat is gericht op het verminderen van levensstijlgerelateerde risicofactoren voor hart- en vaatziektes. Het programma voorziet gebruikers van een gepersonaliseerd plan op basis van hun gezondheidsprofiel en medische richtlijnen. Deze integrale aanpak is niet alleen gericht op individuele factoren (zoals lichaamsbeweging, voeding, slaap en stress) maar ook op de samenhang daartussen, om zo betere ondersteuning te bieden bij het aanpassen van de levensstijl. Gebruikers worden geholpen bij hun dagelijkse besluitvorming door klinisch gevalideerde metingen die afkomstig zijn van een ecosysteem van onderling gekoppelde medische hulpmiddelen, zoals de Philips Health Watch. Psychologisch verantwoorde begeleiding zorgt ervoor dat ze gemotiveerd blijven en zich blijven inzetten voor hun hartgezondheid. 

 

Philips uGrow-platform* voor ouders

Alle ouders willen hun kinderen de best mogelijke start in het leven geven. Om hen hierbij te ondersteunen, verzamelt het Philips uGrow-platform gegevens afkomstig van diverse onderling verbonden apparaten, zoals de slimme babymonitor en slimme thermometer van Philips, combineert deze gegevens met informatie over zaken als voedings- en slaappatronen, en biedt gepersonaliseerde feedback, advies over wat ouders kunnen verwachten, en de verzekering dat de ontwikkeling van hun kind naar behoren verloopt. Omdat elke baby uniek is, biedt het uGrow-platform een sterk gepersonaliseerde en ondersteunende omgeving voor baby’s en hun ouders. Via de Philips HealthSuite kan het platform tevens worden gekoppeld aan huisarts- en kinderartspraktijken voor optimaal onderbouwde (medische) besluitvorming. 

 

Philips OneBlade

OneBlade is een nieuwe hybride styler waarmee de gebruiker kan trimmen, scheren en strakke contouren kan aanbrengen en bijhouden. Dit apparaat is speciaal ontworpen voor het groeiende aantal leden van ‘Generatie Y’ die een persoonlijke stijl van gezichtsbeharing als een essentieel onderdeel van hun imago beschouwen. Voor het eerst kunnen zij haar van elke lengte in één beweging scheren.

 

Naast de hierboven beschreven producten presenteert Philips dit jaar op de IFA ook diverse nieuwe huishoudelijke apparaten, koffiezetapparaten en oplossingen voor persoonlijke verzorging en thuisbewaking. 

 

Philips op de IFA

De persconferentie van Philips vindt plaats op 1 september om 12.15 uur in Hal 22 van het Messe Berlin-beursgebouw. De livestream van de persconferentie kan worden bekeken op www.ifa.philips.com. Pieter Nota, CEO Personal Health en Chief Marketing Officer bij Philips, zal op het podium worden vergezeld door Chris Worp, hoofd van de Business Group Home bij Philips Lighting, en Kostas Vouzas, Senior Director Business EMEA bij TP Vision.

 

Voor meer informatie over de nieuwste Philips-innovaties op IFA 2016 kunt u terecht op www.ifa.philips.com, Philips volgen op Twitter @PhilipsLiveFrom, of onze sociale-media-kanalen op YouTube en LinkedIn bezoeken.

 

* De uGrow-app is geregistreerd als medisch hulpmiddel in de lidstaten van de Europese Unie op grond van Richtlijn 93/42/EEG van de Raad van de Europese Gemeenschappen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Ingrid Van Langhendonck

PR Manager Belux Personal Health Philips Benelux

+32 (0)486 577 883

ingrid.van.langhendonck@philips.com

Over Koninklijke Philips N.V.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Philips Lighting is een volledige dochteronderneming van Philips en is wereldwijd marktleider op het gebied van verlichtingsproducten, -systemen en -diensten. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming boekte in 2015 een omzet van 24,2 miljard euro, heeft wereldwijd circa 104.000 medewerkers in dienst, en beschikt over verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.com/newscenter

You are about to visit a Philips global content page

Continue

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.