Brussel, België – Op 17 maart 2020, werden de Best Brands Awards 2020 bekendgemaakt. Philips bevestigt zijn leiderspositie in de categorie ‘Small Domestic Appliances’ (kleinhuishoudelijke apparatuur) en wint voor het tweede jaar op rij deze sector-award. Philips steeg bovendien in de algemene rangschikking over alle merken en alle sectoren heen naar de 6de plaats (van plaats 10 in 2019). Een fantastisch resultaat waar Philips en zijn medewerkers enorm trots op zijn. Dit is een waardering van de consument die elke dag de producten gebruikt en beoordeelt. Een echt moment van de waarheid dus! Best Brands is een merkenrangschikking gebaseerd op een representatief onderzoek uitgevoerd door GfK. Voor deze vijfde editie werden 350 merken uit 21 verschillende sectoren geëvalueerd. Er komt geen professionele jury aan te pas. Vijfduizend Belgische gezinnen die representatief zijn voor de nationale bevolking worden via een online enquete bevraagd. Per sector wordt er een award uitgereikt. GfK meet de sterkte van een merk op basis van twee criteria: Enerzijds het economische succes, de relevantie van de merken op de Belgische markt: marktaandeel en andere kwantitatieve factoren (Share of Wallet); en anderzijds de aantrekkelijkheid van het merk in de perceptie van consumenten (Share of Soul). De studie onderzoekt dus de emotionele en sociale relaties die consumenten ontwikkelen met merken. Philips behaalde de hoogste score voor zowel Share of Market als Share of Soul in zijn categorie en behaalde zo de Best Small Domestic Appliances Brand Award.