NL
FR
0

Winkelwagen

Er zitten momenteel geen artikels in uw winkelwagen.

    Philips-ondersteuning

    Er komt geluid uit mijn Philips-espressomachine

    Gepubliceerd op 24 August 2023

    Als je Philips-espressomachine een hard of vreemd geluid maakt, vind je hieronder meer informatie en oplossingen.

    Het is belangrijk dat je het waterreservoir goed in de espressomachine plaatst. Als het reservoir niet goed is geplaatst, zuigt het lucht aan in plaats van water.  
    • Als het waterreservoir aan de voorkant van de machine zit, moet dit volledig naar achteren zijn geduwd en juist zijn geplaatst.
    • Als het waterreservoir op de bovenkant van de machine zit, mogen er geen koffiebonen, vuil of deeltjes onder het waterreservoir zitten.
    Als er lucht in je Philips-espressomachine zit, hoor je een hard geluid en wordt het water niet uit het waterreservoir de machine in gezogen.

    Volg de onderstaande stappen om dit probleem op te lossen:  
    1. Zet de machine uit.
    2. Leeg het waterreservoir en verwijder het AquaClean-filter (of een ander waterfilter).
    3. Vul het waterreservoir met water en plaats het terug in de machine.
    4. Schakel de machine in. Wanneer de machine is opgewarmd, selecteer je heet water en zet je twee tot drie koppen heet water.

    Als je een AquaClean-waterfilter gebruikt, volgen hier enkele extra stappen om ervoor te zorgen dat het filter juist is geplaatst en klaar is voor gebruik: 
    1. Schud het AquaClean-waterfilter gedurende vijf seconden.
    2. Houd het filter ondersteboven in een kom/bakje met water tot er geen luchtbellen meer verschijnen.
    3. Plaats het filter terug in het waterreservoir en vul het reservoir met water.
    4. Schakel het apparaat uit en weer aan.
    5. Selecteer de optie voor heet water en tap twee tot drie koppen heet water af.

     
    Opmerking: We raden je aan het AquaClean-waterfilter elke drie maanden te vervangen om verstopping te voorkomen. 
    Play Pause

    Het is normaal dat je machine wat geluid maakt tijdens het koffiezetten. Als het geluid anders dan normaal is, kan het schoonmaken en smeren van de zetgroep een oplossing zijn. 

    Het is belangrijk om de zetgroep van je Philips-espressomachine wekelijks schoon te spoelen. Volg de onderstaande stappen en bekijk onze videotutorial voor het onderhouden van je machine:

    1. Zet de machine uit en wacht tot het geluid stopt. Zorg ervoor dat de machine volledig is uitgeschakeld (dit duurt ongeveer 15-20 seconden). 
    2. Open de servicedeur en verwijder de zetgroep door op de knop 'PUSH' aan de rechterkant te drukken, de zetgroep vast te houden en deze naar je toe te trekken.
    3. Spoel de zetgroep grondig schoon met lauw water en laat deze aan de lucht drogen voordat je de zetgroep terugplaatst.
    4. Smeer de zetgroep (je kunt de instructies in de onderstaande video volgen).
    5. Laat de zetgroep in de lucht drogen en plaats de zetgroep vervolgens terug in de machine.

    Hebben deze stappen het probleem niet opgelost? Neem dan contact met ons op voor meer hulp.
    Play Pause
    Contact opnemen met Philips

    We helpen u graag verder.

    Hebt u een andere vraag?

    Ontdek alle ondersteuningsopties van Philips

    U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.