Philips op RSNA 2016: Radiologie opnieuw uitvinden door patiënten, zorgverleners en processen via data oplossingen met elkaar te verbinden

Intelligente oplossingen verbeteren diagnostiek en behandeling, helpen waarde te creëren in de zorg en bieden radiologen nieuwe manieren om naadloos samen te werken binnen de gehele gezondheidsketen om behandelingsresultaten voor patiënten te verbeteren.

November 27, 2016

AmsterdamKoninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) zal op het congres van de Radiological Society of North America (RSNA), dat dit jaar van 27 november tot en met 1 december in McCormick Place in Chicago wordt gehouden, een aantal intelligente en integrale ‘connected’ radiologieoplossingen presenteren. Op de Philips-stand (nr. 6735) kunnen RSNA-bezoekers kennismaken met een uitgebreid portfolio van geavanceerde technologieën en geïntegreerde software, oplossingen en diensten gericht op uitbreiding van de diagnostische mogelijkheden en verbetering van de zorgverlening en de efficiëntie van de bedrijfsvoering.

Radiologie speelt een centrale rol bij de meeste zorggerelateerde besluitvorming en is bepalend voor het tijdig opsporen en nauwkeurig diagnosticeren en behandelen van ziektes in een zo vroeg mogelijk stadium. Nu zorgorganisaties steeds meer nadruk leggen op waardegerichte zorg (‘value-based care’), zijn er intelligente oplossingen nodig om diverse uitdagingen het hoofd te bieden op het gebied van financiële resultaten, efficiëntie van werkstromen, diagnostiek en behandeling en patiënttevredenheid.

“Radiologen spelen een sleutelrol bij het uitzetten van de koers naar de juiste behandeling”, aldus Robert Cascella, CEO Diagnosis & Treatment bij Philips. “Meer dan ooit is het vaststellen en effectief behandelen van ziekten afhankelijk van geavanceerde diagnostiek. Philips voorziet in de meest innovatieve beeldgestuurde technologie en combineert die met intelligente IT-oplossingen ter ondersteuning van de besluitvorming. Zo wordt het mogelijk om met één onderzoek de juiste definitieve diagnose te stellen. Via onze innovaties willen we helpen kosten te besparen en tegelijk de algehele patiëntervaring en de zorgresultaten te verbeteren.”

Op RSNA 2016 presenteert Philips zijn volledige aanbod van geïntegreerde radiologieoplossingen, klinische informatica en resultaatbeheerdiensten, die het mogelijk maken om meer grip te krijgen op zorgresultaten, patiënttevredenheid en bedrijfsvoering.

Meer betrouwbare diagnoses

De oplossingen van Philips maken het mogelijk om diagnoses sneller en nauwkeuriger te stellen, zelfs na één onderzoek, om zo de patiëntenzorg en de financiële resultaten te verbeteren. Naast de onlangs gepresenteerde MRI-toepassingen die het mogelijk maken om complexe neurologische vraagstukken met meer zekerheid te beantwoorden, zal Philips onder meer de volgende oplossingen en technologieën voor het voetlicht brengen:

• IQon Spectral CT: de eerste en enige detectorgebaseerde spectrale CT-scanner die met één scan in 100% van de spectrale resultaten voorziet.
  • Een primeur op RSNA 2016: bezoekers kunnen de ‘Best in KLAS’-echografieoplossingen van Philips live in actie zien op de Philips-stand. Bezoekers krijgen uitgebreid inzicht in de innovaties van Philips, waaronder de ultramobiele Lumify-oplossing, die artsen de mogelijkheid biedt om echografiesystemen te gebruiken vanaf elk compatibel Android-smartphone of -tablet, waardoor het mogelijk wordt om sneller diagnoses te stellen.

Radiologie in verbinding – voor bruikbare inzichten

Ondersteuning van kritieke besluitvorming bij radiologisch onderzoek is afhankelijk van klinische informatica en geavanceerde cloud-oplossingen om het besluitvormingsproces en het beheer van operationele resultaten te verbeteren. Van nieuwe mogelijkheden op het gebied van kunstmatige intelligentie en geavanceerde visualisatie, tot een nieuwe universeel gegevensbeheersysteem en oplossingen voor voortdurende verbetering: de geïntegreerde software, oplossingen en diensten van Philips (gebaseerd op Philips HealthSuite) zijn ontworpen om radiologen en bestuurders meer mogelijkheden te bieden ten aanzien van de besluitvorming, met onder meer:

• IntelliSpace Portal, het platform voor het delen, analyseren en visualiseren van gegevens; een van de meest complete oplossingen voor probleemconstatering, diagnostiek en behandelingscontroles. De volledige combinatie van geïntegreerde hulpmiddelen binnen IntelliSpace Portal zorgt voor nauwkeurigere kwantitatieve metingen en betere reproduceerbaarheid, met tools ter ondersteuning van de besluitvorming voor diagnostiek met meer trefzekerheid.
  • Oplossingen en diensten voor beheer van operationele resultaten gericht op voortdurende verbetering van praktijkbeheer, gebruik, onderhoud en dosisbeheer. Getoond worden onder meer Philips Omnisphere, een ecosysteem van tools, applicaties en oplossingen gericht op een optimale, efficiënte bedrijfsvoering, en de nieuwste versie van DoseWise Portal, een leveranciersonafhankelijke weboplossing voor het verzamelen, meten, analyseren en rapporteren van stralingsblootstelling voor patiënten en medewerkers.

Verbetering van de patiëntervaring

Philips-technologieën zijn ontworpen om de periode tussen de diagnose en de behandeling zo kort mogelijk te houden, zodat behandelplannen sneller, nauwkeuriger en met minder scans kunnen worden uitgevoerd. Angst bij de patiënt en bewegingen kunnen verhinderen dat scans in één keer goed verlopen. De geavanceerde klinische MRI-systemen van Philips zorgen voor een geruststellende sfeer door middel van beeld, geluid en licht, zodat patiënten zich zo gemakkelijk mogelijk voelen. Hiertoe heeft Philips onder mer de volgende technologieën ontwikkeld:

• Philips Ingenia 1.5 T In-Bore met Ambient Experience in de scanner zorgt voor een efficiëntere werkstroom, hoge beeldkwaliteit en een snelle, comfortabele voorbereiding van de patiënt.

Philips organiseert en neemt ook deel aan diverse activiteiten en onderzoekspresentaties gedurende de week, waaronder:

• Forumgesprekken rondom ‘Reinventing Radiology’ op Philips-stand nr. 6735, op diverse tijdstippen tijdens het congres – Philips-experts en gastsprekers behandelen in korte sessies de rol, invloed en ontwikkeling van de radiologie.
  • Insight Night, dinsdag 29 november, 18.00-19.30 (lokale tijd), McCormick Place – De bekende technologiejournalist en auteur David Kirkpatrick van Techonomy Media leidt deze avond over het thema ‘The Facebook Effect on Radiology: How digital health, connected care and social media will impact you, your patients and your specialty’. Het evenement omvat discussies met Frans van Houten (CEO van Koninklijke Philips N.V.), gastspreker Dave deBronkart (‘ePatient Dave’) en dr. James Rawson, hoofd van de afdeling Radiology & Imaging van het Medical College of Georgia, Augusta University.

Voor meer informatie over de aanwezigheid van Philips op RSNA 2016 kunt u terecht op www.philips.com/rsna. Volg ons op Twitter @PhilipsLiveFrom voor #RSNA16-updates gedurende het congres.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Nele Bouchier

Senior Corporate Communications Manager BeLux

Philips Brand, Communications & Digital

E-mail: nele.bouchier@philips.com

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT‑toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. Met wereldwijd circa 70.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2015 een omzet van 16,8 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.com/newscenter.